اشتراک گذاری

چرا لپ تاپ روشن نمی شود؟

این پرسش یکی از رایج ترین سوالات کاربران است. روشن نشدن لپ تاپ یکی از رایج ترین مشکلاتی است که اغلب کاربران با آن ها رو به رو می شوند. این اختلال عموما به دلایل متعددی رخ می دهد. هدف از گرد آوری این مقاله آشنایی شما عزیزان با چند نمونه از رایج ترین دلایلی است که منجر به روشن نشدن لب تاپ می شوند. به یاد داشته باشید هر گونه اختلال در دستگاه لپ تاپ به دلیل حساسیت های بسیار بالایی که این دستگاه دارد، لازم است تنها توسط متخصصان حرفه ای و مجرب مورد عیب یابی قرار بگیرد. عیب یابی های درست از لپ تاپ امکان تعمیر این دستگاه را تا حد زیادی افزایش می دهد. متخصصان حاضر در واحد تعمیر لپ تاپ تمامی قسمت های سایت را با بررسی های دقیق عیب یابی کرده و پس از آن تعمیرات را اعمال می کنند.

روشن نشدن لپ تاپ

رفع مشکل روشن نشدن لپ تاپ

1. علائم روشن بودن لپ تاپ را چک کنید:

یکی از مواقعی که کاربر با مشکل روشن نشدن لپ تاپ رو به رو می شود ، زمانی است که در واقع این مشکل به وجود نیامده و مشکل اصلی تنها روشن نشدن نمایشگر لپ تاپ است . برای پی بردن به این مشکل لازم است علائم روشن بودن لپ تاپ را چک کنید. برای مثال شنیدن صدای فن لپ تاپ یکی از نشانه هایی است که از روشن بودن لپ تاپ خبر می دهد. به همین دلیل اگر شما به هنگام روشن کردن لپ تاپ چنین صدایی شنیدید مشکل از نمایشگر لپ تاپ بوده و دستگاه روشن شده اما تصویر ندارد. برای رفع این مشکل می توانید از متخصصان واحد تعمیرات لپ تاپ کمک بگیرید.

2. قطعات:

قسمت بعدی که در صورت روشن نشدن لپ تاپ باید مورد بررسی قرار بگیرد بخشی از قطعات داخلی این دستگاه مثل رم و… می باشد. یکی از رایج ترین دلایلی که منجر به بروز اختلال روشن نشدن لپ تاپ می شود عدم اتصال درست این قطعات می باشد. به یاد داشته باشید باز کردن لپ تاپ به تخصص و مهارت نیاز دارد، به همین منظور خودتان دست به کار نشوید و باز کردن و چک کردن قطعات را به دست متخصصان تعمیر لپ تاپ در مرکز سخت افزار ایران بسپارید. مهندسان این مجموعه به دلیل آشنایی کامل با قطعات می توانند تمامی قسمت های دستگاه را بررسی کرده و در صورتی که قطعی اتصالات در آن وجود داشته باشد و یا قطعات داخلی به درستی نصب نشده باشند آن ها را بررسی و تعمیر نمایند.

این مقاله کاربردی را بخوانید: چرا شارژر لپ تاپ داغ می کند؟

3. مشکل باتری:

از دیگر دلایلی که روشن نشدن لپ تاپ را در پی دارد می توان به اختلال در باتری لپ تاپ اشاره کرد. باتری لپ تاپ یکی از حساس ترین قسمت های لپ تاپ است که تمامی عملکرد دستگاه وابسته به این قطعه می باشد. به همین دلیل در صورتی که باتری لپ تاپ دچار آسیب دیدگی شده و شارژ را به درستی نگه ندارد و یا در مواقعی اصلا شارژ نشود مشکلاتی از قبیل روشن نشدن لپ تاپ و به دنبال آن بلا استفاده شدن لپ تاب را در پی دارد. در صورت آسیب دیدگی باتری تنها راه حل تعویض باتری با یک نمونه ی اصلی است. در صورتی که به باتری اورجینال و با کیفیت نیاز داشتید می توانید با مراجعه به نمایندگی سونی ، واحد تعمیرات لپ تاپ سونی باتری مورد نیاز خود را دریافت نمایید.

چرا لپ تاپ روشن نمی شود

4. منبع تغذیه:

از دیگر دلایل روشن نشدن لپ تاپ می توان از آسیب دیدگی منبع تغذیه نام برد. به عبارتی تامین انرژی دستگاه لپ تاپ و سایر دستگاه های الکترونیکی بر عهده ی منبع تغذیه می باشد. به همین منظور آسیب دیدگی منبع تغذیه لپ تاپ از دیگر عواملی است که در روشن نشدن لپ تاپ نقش موثری داشته و در صورت وقوع لازم است لپ تاپ توسط مهندسان ارشد واحد تعمیرات لپ تاپ مورد عیب یابی و تعمیر قرار بگیرد.

5. بازیابی هارد دیسک:

در مواردی نیز ممکن است لپ تاپ روشن شده اما وارد ویندوز نشود. در صورت بروز این مشکل لازم است هارد دستگاه بررسی شود. در صورتی که هارد لپ تاپ قادر به پردازش اطلاعات سیستم عامل بر روی آن نباشد با اختلال هارددیسک رو به رو خواهید شد. در مواردی هم ممکن است به هنگام بوت شدن دستگاه سیستم عامل متوقف شده و لپ تاپ عمل نکند،  این مشکل به دلیل بروز مشکل در نصب سیستم عامل رخ می دهد. در صورت بروز مواردی این چنینی از تعمیرات ناآگاهانه خودداری کرده و در اولین فرصت به متخصصان واحد تعمیر لپ تاپ مراجعه کنید.

نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی به منظور رضایت مشتریان با تکیه بر دو اصل اساسی کیفیت و مشتری مداری کلیه ی خدمات مورد نیاز کاربران را ارائه می کند. نمایندگی رسمی سونی در واحد تعمیرات لپ تاپ جمعی از متخصصین کارآمد و حرفه ای را گرد هم آورده است. مهندسان این مجموعه با بهره مندی از مهارت ها و دانش های تعمیراتی می توانند با بهترین کیفیت تمامی عیوب انواع لپ تاپ سونی را برطرف نمایند. واحد تعمیر لپ تاپ با دسترسی به مدرن ترین تجهیزات و امکانات توانسته تمامی نیاز های کاربران را پاسخگو باشد به طوری که می تواند انواع خدمات از جمله ترمیم، تعمیر ، ارتقاء و بهسازی انواع لپ تاپ سونی را ارائه کند. تعویض قطعات لپ تاپ بخش دیگری از خدمات عرضه شده در نمایندگی sony می باشد که در صورت نیاز کارشناسان این واحد قطعه ی فرسوده ی لپ تاپ را با هدف بالا بردن کیفیت و کارایی دستگاه و با کسب اجازه از مشتریان با مدل های اصلی جایگزین می کنند. کلیه خدمات در نمایندگی رسمی سونی تحت حمایت مرکز سخت افزار ایران ارائه می شود.

شما کاربران گرامی با مراجعه به سایر صفحات وب سایت می توانید اخبار، مقالات، محصولات و سوالات متداول را پیگیری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

یک × سه =