اشتراک گذاری

تعمیرات ساندبار

تعمیرات ساندبار در صورت مشاهده ی مشکلات جدی برای دستگاه ضروری است. در این مقاله ضمن بررسی نشانه های خرابی ساندبار، دلایل بروز مشکل و چگونگی اقدامات اولیه شرح داده خواهد شد.

ساندبار یک دستگاه پخش صدای استریو است که معمولا در زیر تلویزیون قرار می گیرد و به عنوان یک جایگزین برای سینمای خانگی استفاده می شود. ساندبار دارای چندین بلندگو است که صدای خوب با کیفیت بالا ایجاد می کند. به این ترتیب شما با کمترین هزینه می‌توانید صدای بلندگوهای تلویزیون را تقویت کرده و کیفیت آن را افزایش دهید. ساندبار ها مزایای زیادی دارند، از جمله:

  1. نصب آسان و سریع
  2. نیاز به فضای کمتر
  3. هماهنگ با تلویزیون های مختلف
  4. قابلیت اتصال بی سیم به دستگاه های دیگر
  5. قابلیت تنظیم صدا با کنترل از راه دور

اما ساندبارها هم مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگر، ممکن است دچار خرابی شوند. در این مقاله از نمایندگی سونی به برخی از علائم، علل و روش های تعمیرات ساندبار پرداخته ایم.

تعمیرات ساندبار

علائم خرابی ساندبار

خرابی ساندبار نشانه هایی دارد که برخی از آن ها عبارتند از : روشن نشدن یا خاموش شدن ساندبار، قطع و وصل شدن صدای ساندبار، پخش نشدن صدای تلویزیون یا دستگاه های دیگر از طریق ساندبار، پخش صدای ضعیف، خش دار، نامتوازن یا نامفهوم از ساندبار، فعال نشدن بلوتوث، USB،  HDMI یا ورودی های دیگر ساندبار،عمل نکردن کنترل از راه دور ساندبار… در صورتی که با هر یک از علائم خرابی ساندبار مواجه شدید، می توانید با کارشناسان تعمیر ساند بار در نمایندگی سونی تماس بگیرید.

علل خرابی ساندبار

برخی از علل خرابی ساندبار عبارتند از :نقص فنی در بردهای الکترونیک، قطعات الکترونيكي، فيوز، ترانسفورماتور، كابل‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ یا جك هاي ساندبار ، آسیب دیدگی فیزیکی به بدنه، بلندگوها، کنترل از راه دور یا دستگاه های متصل به ساندبار، نصب نادرست، تنظیم نامناسب یا استفاده نادرست از ساندبار، تداخلات الکترومغناطیسی، امواج رادیویی یا نویزهای محیطی با ساندبار، ولتاژ بالا، افت و خیز برق یا صاعقه بر ساندبار و… برخی از دلایل خرابی ساندبار هستند که از طریق آشنایی با آن ها می توانید ضمن مراقبت از ساندبار عکس العملی مناسب در زمان بروز مشکل و نیازمندی به تعمیرات ساند بار داشته باشید.

روش های تعمیرات ساندبار

برخی از روش های تعمیرات ساندبار عبارتند از:

  • عیب یابی و رفع مشکلات ساده با استفاده از راهنمای کاربر، تست کابل ها، تغییر ورودی ها، تنظیم صدا، خاموش و روشن کردن ساندبار یا بازگرداندن تنظيمات كارخانه
  • استفاده از رمز عبور پيش فرض، كدهاي يونيورسال يا نرم افزار های تعمیرات ساندبار برای باز کردن قفل، ریست کردن یا آپدیت کردن ساندبار
  • باز کردن و تعويض قطعات خراب يا آسيب ديده ساندبار مانند بردهای الکترونيكي، قطعات الکترونيكي، فيوز، ترانسفورماتور، كابل‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ،‌ يا جك هاي ساندبار
  • شستشو، تميز كردن يا تعمير بلندگوها، كنترل از راه دور يا دستگاه های متصل به ساندبار
  • مراجعه به متخصصین تعمیرات ساندبار در صورت عدم موفقیت در روش های قبلی

تعمیرات ساندبار در نمایندگی سونی

همانطور که ذکر کردیم : برخی از علائم خرابی ساندبار عبارتند از روشن نشدن، قطع شدن صدا، پخش نشدن صدای تلویزیون در دستگاه های دیگر، پخش صدای ضعيف يا نامفهوم و فعال نشدن بلوتوث يا ورودي های ديگر است در صورت بروز هر یک از این مشکلات ابتدا می توانید با کارشناسان تعمیر ساندبار در نمایندگی سونی تماس بگیرید. اگر مشکل جزئی باشد کارشناس شما را راهنمایی می کند تا شخصا مشکل را حل کنید ، در صورتی که نیاز به تعمیرات باشد کارشناس درخواست تعمیرات شما را ثبت کرده و سفیر تعمیرات به محل مورد نظر شما اعزام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

هجده − 13 =