اشتراک گذاری

تعمیر هارد لپ تاپ سونی

تعمیر هارد لپ تاپ سونی یا هر برند دیگری، نکات و جزئیات بسیار مهمی دارد که در این مقاله در مورد آنها صحبت می کنیم. هارد به عنوان محل اصلی ذخیره اطلاعات، جزو مهم ترین قطعات لپ تاپ است و اگر آسیب ببیند، مشکلات متعددی را ایجاد می کند. اگر هارد کار نکند، سیستم لود نمی شود و عملا نمی توانید با لپ تاپ کار کنید.

در ادامه به شما می گوییم که چه موقع باید اقدام به تعمیر هارد لپ تاپ سونی کنید و هزینه تعمیرات این قطعه چقدر است. با توجه به حساسیت و ظرافت بالای هارد دیسک، توصیه اکید می کنیم که برای ترمیم و ریکاوری هارد لپ تاپ سونی، تنها از تعمیرکاران و کارشناسان مجرب کمک بگیرید. نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی مرکز سخت افزار ایران برای ارائه تخصصی ترین خدمات در این زمینه، در خدمت شماست.

تعمیر هارد لپ تاپ سونی

هارد لپ تاپ چگونه کار می کند؟

حالا که با کلیات تعمیر هارد لپ تاپ سونی آشنا شدید، بد نیست بدانید که اساسا هارد لپ تاپ چگونه کار می کند. این قطعه، اگر از نوع HDD باشد، دارای یک صفحه گرد سخت با نام بشقاب است که از نظر عملکردی شباهت بسیاری به نوار کاست دارد. بشقاب، میدان مغناطیسی را نگه می دارد و به این ترتیب، ذخیره سازی اطلاعات را امکان پذیر می سازد. همین ساختار مغناطیسی باعث می شود که هارد بتواند اطلاعات را ذخیره کرده و در زمان نیاز، آنها را پردازش و بازیابی نماید. هد و پلاتر، وظیفه بازخوانی اطلاعات را بر عهده دارند که در هارد SSD به طور کامل حذف شده اند.

علائم خرابی هارد لپ تاپ سونی

برای این که بتوانید تعمیر هارد لپ تاپ سونی را در زمان مناسب انجام دهید، باید علائم خرابی این قطعه را بشناسید. هنگ کردن و فریز شدن متناوب لپ تاپ، شنیدن صدای غیرعادی کلیک یا غژغژ کردن، احساس بوی سوختن الکترونیکی، صدای ناهنجار فن لپ تاپ، بوت نشدن سیستم عامل، شناسایی نشدن هارد در بایوس و گیر کردن لپ تاپ در صفحه POST BIOS، بخشی از مهم ترین علائمی خربی هارد لپ تاپ به شمار می روند. در صورت مشاهده هریک از این نشانه ها، بدون این اطلاعات جدیدی به سیستم اضافه کنید، لپ تاپ را خاموش کرده و به نزدیک ترین مرکز تعمیرات لپ تاپ سونی مراجعه نمایید.

عیب یابی هارد لپ تاپ sony

یکی از مشکلاتی که در هارد لپ تاپ ایجاد می شود، مربوط به بخش فریمور یا نرم افزار است. هد هارد دارای یک Defect List است. این بخش پس از استفاده مکرر از هارد، خرابی های سطح پلاتر را خارج کرده و آنها را به لیست اضافه می کند. این لیست ها به علت ظرفیت کم پس از مدتی پر می شوند و دیگر هارد نمی تواند خرابی های جدید را به آنها اضافه کند. در نتیجه مشکلاتی مثل عدم شناسایی در کامپیوتر و عدم ظرفیت صحیح یا مواجه شدن با پیغام فرمت و … در سیستم ایجاد می شود. همچنین در عیب یابی هارد لپ تاپ سونی، باید به مشکلات فیزیکی یا سخت افزاری هم دقت و توجه داشت. مثلا وقتی هارد صدایی شبیه به تق تق می دهد، یعنی هد در پلاتر گیر کرده است. برای تعمیر هارد لپ تاپ سونی در این شرایط، معمولا نیاز به جراحی هارد است. صدای بسیار بلند و غیر عادی هارد، نشان دهنده نوع خاصی از خرابی است که البته قابلیت ترمیم دارد. البته احتمال آسیب دیدگی سطح پلاتر هم در این شرایط وجود دارد.

بازیابی اطلاعات هارد لپ تاپ سونی

همانطور که در بخش های قبلی هم اشاره کردیم، یکی از بخش های مهم در تعمیر هارد لپ تاپ سونی، ریکاوری این قطعه است. بدون شک اطلاعاتی که در لپ تاپ داشته اید برایتان مهم هستند و نمی خواهید به همین سادگی آنها را از دست بدهید. بنابراین اولویت تعمیرکاران، بازیابی اطلاعات هارد لپ تاپ سونی و سپس ترمیم آن است. البته اگر اطلاعات برایتان مهم نباشد، اقدامات دیگری برای ترمیم هارد انجام می شود و تکنسین نگرانی بابت ریکاوری ندارد. معمولا در شرایطی که آسیب دیدگی هارد بالا باشد، اطلاعات را با استفاده از دستگاه های مخصوصی همچون PC3000 بازگردانی می کنند و سپس اقدام به ترمیم و تعویض اجزای هارد می نمایند. جراحی هارد هم روش دیگری است که در محیط کلین روم و به شکل تخصصی و حرفه ای، با ابزار مخصوص انجام می شود.

هزینه تعمیر هارد لپ تاپ سونی

به طور کلی هزینه تعمیرات هارد لپ تاپ و کامپیوتر بالاست. وقتی هارد لپ تاپ آسیب می بیند، علاوه بر تعمیر هارد، بحث بازیابی اطلاعات آن هم مطرح است. ممکن است نیاز به جراحی هارد باشد که در این صورت باید مبلغ بسیار بالایی را پرداخت کنید. تعمیر هارد لپ تاپ سونی در شرایطی که آسیب دیدگی این قطعه جزئی باشد، به مراتب ارزان تر تمام می شود.

اگر هد و پلاتر آسیب دیده باشند، باید دید که این اجزا قابل ترمیم هستند یا خیر. پیشنهاد ما این است که در صورت خرابی هارد لپ تاپ، بلافاصله آن را به همکاران ما در نمایندگی sony تحویل دهید تا عیب یابی شود. همکاران ما پس از عیب یابی هارد دیسک، هزینه تعمیرات هارد لپ تاپ سونی را برآورد کرده و به شما اعلام می کنند. البته عدد اعلام شده تقریبی است و احتمال افزایش یا کاهش آن وجود دارد.

تعمیرات لپ تاپ سونی

واحد تخصصی تعمیر هارد لپ تاپ سونی

تعمیر هارد لپ تاپ سونی را به طور کلی می توان به دو بخش تعمیرات نرم افزاری هارد و تعمیر خرابی های فیزیکی هارد تقسیم کرد. خرابی فریموری یا همان ساختاری هارد بدین معناست که هارد از نظر Service Area با اشکال روبه رو گشته است. هد هارد با توجه به نوع هارد از یک Defect List بهره میبرد که هارد پس استفاده مکرر و مواجه شدن با خرابی های مختلف شروع به خارج کردن خرابی ها از سطح پلتر و اضافه کردن به این لیست میکند.

این لیست ها به علت ظرفیت کم پس از مدتی به طور کامل پر شده و هارد پس از مواجه شدن با یک خرابی جدید قادر به اضافه کردن به این لیست نیست و موجب خرابی هایی از جمله عدم شناسایی در کامپیوتر، عدم ظرفیت صحیح، مواجه شدن با پیغام فرمت و … می شود.

بخش دوم یا خرابی فیزیکی هارد نیز بدین معناست که هارد احتمالاً دچار آسیب هد و پلتر، اسپیندل موتور با PCB شده است که این بخش خود به چند دسته مهم تقسیم می شود. شما کاربران گرامی می توانید جهت تشخیص نرم افزاری یا سخت افزاری بودن اشکالات پیش آمده به مرکز تعمیر هارد لپ تاپ سونی مراجعه نمایید و تخصصی ترین خدمات مرتبط با این حوزه را دریافت نمایید.

خدمات تخصصی واحد تعمیر هارد لپ تاپ سونی

  • تعمیر هارد سونی با مشکل عدم توانایی خوانش دیتاهای هارد اکسترنال
  • تعمیرات هارد سونی با مشکل اطلاعات از دست رفته
  • تعمیر هارد سونی با مشکل خرابی در برد الکترونیک هارد
  • تعمیرات هارد سونی با مشکل ضربه خوردگی در مرکز تعمیر هارد لپ تاپ سونی
  • تعمیر هارد سونی با مشکل محو و ناپدید شدن درایوهای هارد اکسترنال
  • تعمیرات هارد سونی با مشکل از دست رفتن اطلاعات به دلیل پارتیشن‌بندی مجدد یا حین تغییر سایز درایوها یا نصب ویندوز
  • تعمیر هارد سونی با مشکل شناسایی با نام‌های دیگر
  • تعمیرات هارد سونی با مشکل عدم دسترسی به اطلاعات موجود در هارد
  • ترمیم و تعمیر هارد معیوب یا به اصطلاح سوخته‌ سونی
  • تعمیرات هارد سونی با ظرفیت‌های مختلف
  • تعمیرات هارد سونی و بازیابی اطلاعات انواع حافظه‌ها
  • تعمیرات هارد و ریکاوری اطلاعات انواع هارد سونی
  • رفع مشکل صدای ناهنجار هارد سونی
  • رفع مشکل هارد سونی با برد سوخته در مرکز تعمیر هارد سونی
  • رفع مشکل هارد معیوب سونی به دلیل ورود ویروس
  • تعمیرات هارد سونی با مشکل عدم نمایش صحیح ظرفیت هارد
  • تعمیر هارد سونی با مشکل اطلاعات و فایل‌های پاک شده یا پریده از هارد
  • تعمیرات هارد سونی با مشکل کند بودن عملکرد
  • تعمیرات هارد سونی با مشکل فرم ویر بر اثر دستکاری
  • ترمیم و تعمیر هارد اینترنال و اکسترنال سونی
  • تعمیرات هارد سونی با انواع فایل سیستم
  • حل مشکل عدم شناسایی هارد دیسک سونی
  • انجام اقدامات لازم جهت تعمیر هارد ضربه خورده و آسیب‌دیده سونی
  • تعمیر هارد با خرابی Read از جمله رید (۰ , ۱ , ۰+۱ , ۵ , …)
  • تعمیر هارد دیسک سونی با وجود بدسکتور
  • تعمیرات هارد سونی با پیغام فرمت دیسک
  • تعمیرات هارد سونی در زمان پاک شدن پوشه یا فایل خاص
  • رفع مشکل عدم شناسایی صحیح یا عدم نمایش ظرفیت درست هارد سونی
  • رفع مشکل هارد Fdisk شده

تعمیرات لپ تاپ سونی

مرکز تعمیرات لپ تاپ سونی ارائه دهنده تمامی خدمات مرتبط با این دستگاه اعم از تعمیر هارد لپ تاپ سونی، ترمیم، تعویض، تعمیر و بازیابی سایر قطعات است؛ تمامی سرویس های ارائه شده در این مرکز به دست کارشناسانی انجام می پذیرد که با تمرکز بر ساختار نرم افزاری و سخت افزاری، تسلط بالایی بر کانفینگ لپ تاپ های سونی یافته و می توانند در کمترین زمان و با بالاترین کیفیت تمامی اشکالات و اختلالات احتمالی پیش آمده در آن را رفع نمایند. مرکز تعمیرات لپ تاپ Sony سال‌هاست که فعالیت خود را به منظور ارائه‌ی خدمات پس از فروش محصولات کمپانی بزرگ سونی آغاز کرده است. این مرکز قادر به تعمیر و بازیابی تمامی لپ تاپ‌های سونی است که به هر دلیل دچار افت عملکرد یا خرابی شده‌اند.

مدیریت مرکز تعمیرات لپ تاپ سونی به‌روزترین تجهیزات تعمیر را در اختیار کارشناسان این مرکز نهاده است تا بهترین خدمات، در مدت زمانی کوتاه و با کمترین هزینه به هموطنان گرامی عرضه گردد. در شرح مهارت کارشناسان حاضر در این مرکز به ذکر این نکته بسنده می کنیم که مدیریت مرکز تعمیرات لپ تاپ سونی به دلیل اطمینان از سطح تبحر و دانش کادر فنی خویش، تمامی خدمات ارائه شده در این مرکز را ضمانت و گارانتی نموده است.

نمایندگی سونی و واحدهای تعمیرات سونی

نمایندگی سونی در راستای ارائه بالاترین سطح کیفی خدمات، تمامی تلاش و امکانات خویش را در زمینه فروش و تعمیر محصولات سونی به کار بسته است. این مرکز در تلاش است تا با همکاری نیروهای متخصص و مجرب، روز به‌روز خود را به استانداردهای جهانی این حوزه نزدیک‌تر سازد و بالاترین سطح کیفی خدمات را در زمینۀ فروش و سرویس‌های پس از آن به هموطنان گرامی ارائه نماید.

ویژگی قابل توجه نمایندگی سونی ضمانت و گارانتی تمامی خدماتی است که توسط کارشناسان این مجموعه ارائه می‌گردد؛ دیگر ویژگی های بارز این مرکز عبارتند از: به‌کارگیری کادر متخصص و باسابقه در امر فروش و تعمیر محصولات سونی، کنترل‌های دائمی محسوس و نامحسوس بر عملکرد کارمندان نمایندگی سونی و نظرسنجی از مشتریان محترم، تلاش جهت رسیدن به معیارها و ضوابط بین‌المللی، رسیدگی به شکایات طرح شده از سوی مشتریان و پیگیری تمامی آن‌ها، به‌کارگیری پیشرفته‌ترین ابزار و متدهای تعمیر در واحدهای تعمیر سونی و …. .