اشتراک گذاری

تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ سونی

تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ سونی، نیاز به مهارتی دارد که تکنسین های ما در نمایندگی سونی از آن برخوردار هستند. کارت گرافیک یکی از قطعات اصلی لپ تاپ است که خرابی آن موجب بروز مشکلات جدی در تصویر این محصول می شود.

لازم است بدانید که مشکلات کارت گرافیک، در صورت تداوم و حل نشدن، سایر قطعات و بخش های این دستگاه را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. در تعمیرات لپ تاپ به این مساله توجه می شود که کارت گرافیک، در صورت خرابی علائمی را از خود بروز می دهد. اگر تمایل دارید که با این علائم آشنا شده و نکاتی را در مورد تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ سونی بدانید، از شما دعوت می کنیم تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ سونی

تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ سونی و علائم آن

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، خرابی کارت گرافیک لپ تاپ، با بروز نشانه ها و علائمی در این دستگاه همراه است. اگر کاربران این نشانه ها را بشناسند، بروز مشکل در کارت گرافیک محصولشان را به موقع تشخیص داده و با تعمیر این قطعه در زمان مناسب، از گسترش مشکل به سایر بخش های دستگاه جلوگیری می کنند.

عدم نمایش تصویر از صفحه نمایش، نمایش تصاویر به صورت به هم ریخته، شطرنجی شدن تصاویر در صفحه نمایش، به هم ریختن رنگها، ارائه تصیر سیاه در صفحه نمایش، هنگ کردن لپ تاپ سونی با ورود به یک نرم افزار گرافیکی (مثلاً بازی)، گیر کردن تصویر، باد کردن و خال زدگی چیپ گرافیک، بوق زدن هر دو سمت خازن های سرامیکی smd دور تا دور چیپ در تست سلامت چیپ، ایجاد خطوط افقی، سفید و یا مات شدن صفحه نمایش، ریست شدن و نمایش ارور Blue Screen پس از نصب درایور گرافیک و نمایش تصویر به رنگ آبی، از جمله اصلی ترین نشانه هایی هستند که حکایت از بروز مشکل در این قطعه دارند. بلافاصله پس از مشاهده هریک از این نشانه ها، اقدام به تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ سونی خود نمایید.

ارتقا گرافیک لپ تاپ سونی

بحث ارتقای گرافیک لپ تاپ از سؤالات پرتکراری است که اغلب با آن روبرو می شویم. متأسفانه باید بگوییم که کارت گرافیک یا GPU در لپ تاپ ها امکان ارتقا ندارد. تنها قطعاتی که به ارتقای آن ها می توانید عملکرد لپ تاپ را بهتر کنید، رم و هارد هستند.

این کار در کامپیوترهای معمولی یا همان کیس های دسکتاپ ممکن است، اما برای لپ تاپ خیر. اگر در فکر انجام بازی های سنگین و کارهای گرافیکی پیچیده هستید، اما لپ تاپ شما کشش کافی را ندارد، متأسفانه راهی برای ارتقا وجود ندارد و لازم است لپ تاپ جدیدی خریداری نمایید

ارتقا گرافیک لپ تاپ سونی

دلایل خرابی کارت گرافیک لپ تاپ سونی

عمده دلایل خرابی کارت گرافیک لپ تاپ سونی، شامل مواردی همچون: کار کردن بیش از حد لپ تاپ، اجرای برنامه ها و بازی های سنگین، نوسانات برق و قدیمی بودن مدل لپ تاپ می شود. البته از این مساله نیز نباید غافل شد که لپ تاپ ها پس از گذشت مدتی از عمر کاری شان، روند فرسودگی و استهلاک خود را آغاز می کنند.

یکی از اولین قطعاتی که در این روند درگیر می شود، کارت گرافیک است. بنابراین علاوه بر موارد ذکر شده، طول عمر محصول نیز در تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ سونی مورد توجه قرار می گیرد.

تعویض کارت گرافیک لپ تاپ سونی

تعویض کارت گرافیک لپ تاپ سونی، یکی از راه حل هایی است که برای ترمیم و رفع مشکلات این قطعه کاربرد دارد. برای تعویض این قطعه باید دقت کرد که کارت گرافیک جدید، کیفیت بالایی داشته و با مدل لپ تاپ همخوانی داشته باشد.

همچنین کسی که این قطعه را جایگزین می کند، باید مهارت و تجربه بالایی در این زمینه داشته و بتواند مراحل کار را بدون ایراد و خطا انجام دهد. البته تعویض کارت گرافیک، بیشتر مربوط به تعویض پایه های این قطعه است. در تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ سونی، تعویض این قطعه آخرین راه بوده و در شرایطی عملی می شود، که هیچ یک از روش های تعمیراتی منجر به رفع مشکل نشوند.

کارت گرافیک در لپ تاپ چه وظیفه ای دارد؟

به عنوام پیش زمینه ای برای تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ سونی، بد نیست کمی با ماهیت این قطعه و کار آن در لپ تاپ آشنایی داشته باشید. این قطعه، تحت عنوان واحد پردازشی لپ تاپ تعریف می شود. GPU یا کارت گرافیک، وظیفه دارد که اطلاعات صفر و یکی لپ تاپ را پردازش کرده و آنها را برای کاربر قابل درک نماید.

همانطور که از نامش پیداست، کارت گرافیک برای انجام فرایندهای گرافیکی کاربرد دارد و خرابی آن به خصوص برای گرافیست ها می تواند بسیار آزار دهنده باشد. توجه داشته باشید که تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ سونی، امری بسیار حساس بوده و باید تنها توسط متخصصین تعمیرات لپ تاپ انجام شود.

تعمیرات لپ تاپ سونی

تعمیرات لپ تاپ سونی، نیاز به دانش فنی و مهارت در دو حوزه نرم افزار و سخت افزار این دستگاه دارد. تعمیرکار باید بر همه ظرائف این دو بخش تسط کامل داشته و بتواند انواع مشکلات این حوزه ها را بررسی و ترمیم نماید. خوشبختانه همکاران ما در نمایندگی سونی، تکنسین های مجربی در زمینه ترمیم لپ تاپ بوده و قادرند انواع معایب این محصول را به خوبی برطرف کنند.

تجهیزات به کار رفته در فرایند تعمیر این محصول نیز از نوع مدرن و پیشرفته بوده و دست تعمیرکاران را کاملا باز گذاشته اند. تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ سونی هم یکی از فعالیت هایی است که در این حوزه جای می گیرد.

نمایندگی سونی

سطح بالای کیفیت خدمات نمایندگی مجاز سونی ، به دلیل حضور کادر فنی مجرب و متخصص در این مرکز به دست آمده است. بخش های مختلف این نمایندگی، به فروش و یا تعمیرات تخصصی انواع محصولات الکترونیک تولید شده در کمپانی سونی اشتغال دارند. همکاران ما ضمن عرضه آخرین محصولات این کمپانی، مشاوره های تخصصی فروش را نیز به مشتریان ارائه می دهند.

کاربران با بهره مندی از مشاوره های تخصصی نمایندگی سونی، می توانند اطلاعات جامعی را در مورد محصول مورد نظرشان کسب نموده و با آگاهی بیشتری اقدام به خرید آن محصول نمایند.