اشتراک گذاری

تعمیر تلویزیون پلاسمای سونی

تعمیر تلویزیون پلاسمای سونی، نیاز به تخصصی دارد که همکاران ما در نمایندگی سونی از آن برخوردار هستند. با توجه به تفاوت سیستم ساختاری و عملکردی تلویزیون های پلاسما با سایر مدل ها، بررسی و تعمیرات این محصول نیاز به ابزار مخصوصی دارد.

نمایندگی سونی با فراهم کردن انواع پیشرفته و جدید این دستگاه ها، زمینه را برای انجام فرایند تعمیر تلویزیون به شکل تخصصی و حرفه ای فراهم نموده است. آشنایی با ساختار پلاسما، مشکلات رایج و روش های تعمیر این نوع تلویزیون، می تواند به کاربران کمک کند که با اقدام به موقع، از بروز مشکلات جدی تر و هزینه های سنگین پیشگیری نمایند. برای آشنایی هرچه بیشتر با نکات مربوط به تعمیر تلویزیون پلاسمای سونی با ما همراه باشید.

تعمیر تلویزیون پلاسمای سونی در محل

هزینه ی تعمیر تلویزیون پلاسمای سونی

نمایندگی رسمی سونی هر یک اقدامات تعمیراتی تلویزیون پلاسمای سونی را در مناسب ترین تعرفه ی قیمتی عرضه می دارد. البته مسلما مقدار ثابتی نمی توان برای بازیابی تلویزیون های معیوب تعیین کرد. هزینه ی تعمیر و بازیابی تلویزیون های ناکارآمد سونی بسته به شدت خرابی ساختار دستگاه متفاوت خواهد بود. در این میان برخی از قطعات دستگاه اجزای گران قیمتی هستند که هزینه های ترمیم و بهسازی را افزایش می دهند.

پنل و مین برد تلویزیون دو مورد از اجزای حساس و در عین حال گران قیمت هر تلویزیون امروزی می باشند. دقت داشته باشید که به هنگام ضرورت یافتن فرآیند تعویض به هیچ عنوان نباید از اجناس تقلبی استفاده کرد. جایگزینی قطعات معیوب با نمونه های تقلبی نه تنها باعث خرابی زود هنگام و دوباره ی دستگاه می شود، بلکه می تواند خرابی را به سایر بخش های سازنده ی تلویزیون انتقال دهد.

تعمیر تلویزیون پلاسمای سونی در محل

یکی از مشکلات تلویزیون های پلاسما که در نهایت منجر به محدود شدن تولید و عرضه آنها شد، ابعاد این محصول بود. این مدل به عنوان یک تلویزیون بسیار بزرگ و سنگین بوده و جابجایی آن با مشکلاتی روبرو می باشد. برای اینکه کاربران این نوع تلویزیون، مشکلات کمتری را برای ترمیم محصول خود پیش رو داشته باشند، نمایندگی سونی سرویس در محل را برای آن راه اندازی کرده است. به این ترتیب، کلیه مراحل تعمیرات تلویزیون سونی در محل کاربر انجام شده و احتیاجی به انتقال دستگاه به مرکز تعمیر نخواهد بود.

تعویض قطعات تلویزیون پلاسمای سونی

تعویض قطعات تلویزیون پلاسمای Sony

یکی از مواردی که در تعمیر تلویزیون پلاسمای سونی مطرح است، تعویض قطعات این محصول است. قطعات هر دستگاهی ممکن است به دلیل فرسودگی و یا شدت آسیب های وارده، قابل تعمیر نبوده و نیاز به تعویض داشته باشد. تعویض قطعات تلویزیون پلاسمای سونی، به دلیل تفاوت هایی که اشاره کردیم، باید در شرایط خاصی انجام شود. به این ترتیب که دستگاه باید در محیطی کاملا حرفه ای و مجهز باز شود و تکنسین های مجرب و دوره دیده بر همه مراحل نظارت داشته باشند. همچنین لازم است برای انجام مراحل تعویض، از دستگاه و ابزارآلات نوین استفاده شود تا آسیب ها و خطاهای احتمالی به حداقل ممکن برسد. نکته مهم تر، استفاده از قطعات یدکی اورجینال در تلویزیون است؛ پلاسما به قطعات بی کیفیت بسیار حساس بوده و ممکن است دچار مشکلات جبران ناپذیری شود.

بنا براین، توصیه می کنیم برای تعمیر تلویزیون پلاسمای سونی خود تنها به مراکز معتبر و مجاز اطمینان کنید. قطعاتی همچون: برد منبع تغذیه یا همان برد SMPS، برد Main یا مادربرد، برد Y-SUS یا برد SC، بردهای Y-Drive بالا و پایین، برد Z-SUS، برد SS، برد CTRL یا برد Logic، برد X Buffer یا برد، مهم ترین قطعاتی هستند که در تعمیر تلویزیون پلاسمای سونی مورد بررسی و ترمیم قرار می گیرند.

توجه داشته باشید که تنها متخصصین دوره دیده در مورد این قطعات اطلاعات کافی داشته و قادر به ترمیم آنها می باشند. حتی تعمیرکارانی که به صورت ویژه در زمینه تعمیر تلویزیون های پلاسما کار نکرده اند، اطلاعات کافی در مورد این بخش ها نداشته و ممکن است در تعمیرات آنها دچار خطا و اشتباه شوند. این خطاها منجر به بروز آسیب های جبران ناپذیری خواهند شد.

نحوه ی عملکرد تلویزیون پلاسمای سونی

پلاسما گاز برانگیخته ای می باشد که سیستم اصلی تلویزیون پلاسمای سونی و سایر برندهای موجود در بازار را تشکیل می دهد. این گاز شامل یون های در حال حرکت یا همان اتم‌های باردار و الکترون‌ های فعال است. در واقع همان طور که از نام تلویزیون‌های پلاسما پیداست، این تجهیزات برای نمایش پیکسل‌ها از سلول‌هایی استفاده می‌کنند که حاوی گاز یونیزه شده یا پلاسما می باشد. سلول‌های پیکسلی موجود در تلویزیون پلاسما ساختار مشابهی با لامپ‌های نئونی و فلورسنت ها دارند.

سلول های تلویزیون پلاسما مانند لامپ نئونی دارای گاز نئون یا زنون بوده و همچون فلورسنت ها از فسفر بهره می برند. اما به هر حال تفاوت های ساختاری بسیاری نیز در این میان وجود دارد که تلویزیون های پلاسما را از تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی جدا می سازد. جالب است بدانید با وجود نسل های جدید تلویزیون های هوشمند، همچنان تلویزیون پلاسما طرفداران خاص خود را دارد. چراکه پنل این نوع دستگاه ها در مقایسه با پنل‌های LCD پرنورتر هستند و عمق رنگ مشکی را با کیفیت فراوانی نشان می دهند.

شکسته شدن شیشه تلویزیون پلاسمای سونی

از آنجایی که در تلویزیون پلاسمای سونی و یا سایر برندهای موجود در بازار بک لایت وجود ندارد، شکستگی پنل و شیشه ی تلویزیون می تواند دردسرساز شود. پنل تلویزیون پلاسما به شکل کپسول شیشه ای طراحی شده است که در اثر شکستگی کاملا بلا استفاده می گردد. فراموش نکنید که مواد خارج شده از درون تلویزیون نیز بسیار خطرناک می باشند و به هیچ عنوان نباید آن ها را لمس کنید.

عموما تعمیر پنل آسیب دیده ی تلویزیون پلاسما امکان پذیر نبوده و جهت بازیابی دوباره ی کارایی دستگاه باید پنل تعویض گردد. لازم به ذکر است که کارشناسان ما در نمایندگی رسمی سونی فرآیند تعویض پنل را با استفاده از نمونه ی اورجینال مشابه انجام می دهند تا هیچ گونه افت کیفیتی شامل حال دستگاه نگردد.

تعمیر تلویزیون سونی

تعمیر تلویزیون سونی را می توان یکی از تخصصی ترین خدمات نمایندگی سونی به شمار آورد. تجهیزاتی برای این کار استفاده می شود که به جرات می توان آنها را از پیشرفته ترین ابزار تعمیری روز دنیا به شمار آورد. همچنین تعمیرکاران واحد تعمیرات تلویزیون، به دلیل مهارت و تجربه بالایی که در این حوزه دارند، با جزئیات ترمیم این محصول به خوبی آشنا بوده و توانایی برطرف کردن مشکلات انواع پلاسما، ال ای دی و ال سی دی سونی را دارا می باشند. گفتنی است که تعمیر تلویزیون پلاسمای سونی نیز جزء فعالیت های تخصصی و حرفه ای این واحد می باشد.

نمایندگی سونی

شما هم وطنان گرامی، جهت برخورداری از آخرین سرویس های مرتبط با فروش، تعمیر و نیز خدمات پس از فروش محصولات کمپانی سونی، می توانید به نمایندگی رسمی این شرکت مراجعه نمایید. این مرکز، جدیدترین محصولات تولید شده سونی را به صورت اورجینال وارد می کند.

از این رو فروش انواع کامپیوتر، لپ تاپ، گوشی هوشمند، تجهیزات جانبی و … در نمایندگی سونی، با ارائه ضمانت نامه رسمی این شرکت همراه می گردد. همچنین نمایندگی سونی، اقدامات گسترده ای را در حوزه تعمیر محصولات این شرکت انجام می دهد.

تعمیرات سونی

واحدهای تعمیرات سونی، با هدف ترمیم محصولات این شرکت به صورت تخصصی و ارائه ی خدمات با کیفیت تر به کاربران راه اندازی شده اند. هریک از این واحدها به محصول خاصی اختصاص یافته و متناسب با نوع محصول، به پیشرفته ترین ابزار و تجهیزات مورد نیاز نیز مجهز شده است.

همچنین به دلیل نظارت مستقیم کارشناسان ارشد بر فرآیند عیب یابی و تعمیرات، شاهد ارائه ی خدمات کامل و بی نقص در واحدهای تعمیرات سونی هستیم. نکته ی دیگر اینکه در این واحدها، خدمات سرویس در محل محصولات سونی نیز ارائه می شود که کاربران می توانند با برقراری تماس تلفنی، از این خدمات بهره مند گردند.

تعمیرات تلویزیون سامسونگ / تعمیرات تلویزیون پاناسونیک / تعمیرات تلویزیون توشیبا / تعمیرات تلویزیون شارپ / تعمیرات تلویزیون ال جی / تعمیر تلویزیون ال جی / تعمیر تلویزیون سامسونگ / تعمیر تلویزیون سونی / تعمیر تلویزیون توشیبا / تعمیر تلویزیون پاناسونیک