اشتراک گذاری

تعویض گلس گوشی سونی

اگر در مورد تعویض گلس گوشی سونی سرچ کرده اید، در این مقاله اطلاعات کاملی راجع به آن کسب می کنید. پیش از هر چیز باید بدانید که منظور از تعویض گلس موبایل سونی، گلسی که خودتان خریده و روی نمایشگر نصب کرده اید نیست. گلسی که ما در مورد آن صحبت می کنیم، لایه ای شیشه ای است که توسط سازندگان روی ال سی دی موبایل چسبانده شده است. این شیشه مقاومت بالایی دارد و از صفحه نمایش در مقابل ضربه و خط و خش محافظت می کند.

اگر گوشی شما ضربه خورده و سطح نمایشگر پر از ترک خوردگی شده است، احتمالا همین گلس آسیب دیده است. در این صورت می توان با تعویض گلس گوشی سونی مشکل را حل کرد. در ادامه به شما می گوییم که علائم شکستن گلس چیست و چه موقع باید به فکر تعویض گلس ال سی دی موبایل خود باشید. واحد تعمیر موبایل نمایندگی سونی در مرکز سخت افزار ایران هم برای تعویض گلس به شکل حرفه ای در خدمت شماست.

تعمیرگلس گوشی سونی

منظور از تعویض گلس گوشی سونی چیست؟

“Glass” ، واژه لاتینی است که در زبان فارسی به معنی شیشه است و اصطلاحا در دانش تخصصی دستگاه های هوشمند “شیشه” ای است که از تاچ و ال سی محافظت می کند، درست مثل یک قاب شیشه ای، اما در اصطلاح سطحی تر و عمومی تر همان محافظی است که در قالب یک برگه نازک گاه پلاستیکی و گاه حرارتی – به همان شیشه بیرونی دستگاه می چسبد تا دستگاه را از آسیب های احتمالی و خط و خش حفظ کند. برای تعویض گلس گوشی سونی باید درست بدانیم که منظور ما دقیقا کدام قسمت است.

تعویض گلس ال سی دی گوشی سونی

این گلس که بهتر است از این پس با عنوان محافظ صفحه نمایش از آن یاد کنیم، برای حفاظت از صفحه گوشی طراحی شده است. با پیشرفته شدن و حساس تر شدن گوشی های هوشمند نیاز مراقبتی آنها هم بیشتر احساس می شود و حساسیت بیشتری پیدا می کند. تعویض گلس گوشی سونی به علت قیمت بالای گوشی های هوشمند برای پیشگیری از هرگونه حادثه احتمالی بسیار ضرورت دارد تا در صورت وقوع هر حادثه ناگهانی، غافلگیر نشوند و کمترین آسیب به دستگاه وارد شود.

چه موقع اقدام به تعویض گلس موبایل سونی کنیم؟

زمانی که گوشی زمین میخورد یا ضربه میخورد و نمایشگر آن ترک برمیدارد، ممکن است ال سی دی شکسته باشد یا تنها گلس آسیب دیده باشد. اما چه موقع باید اقدام به تعویض گلس گوشی سونی کرد؟ با توجه به عملکرد تاچ می توان متوجه این مسئله شد. اگر تاچ کار نمی کند، یعنی علاوه بر گلس، خود ال سی دی هم آسیب دیده و باید در اولین فرصت تعویض شود. اما کار کردن تاچ نشان می دهد که نمایشگر آسیب ندیده و نیازی به تعویض این قطعه نیست. در این شرایط با تعویض گلس محافظ موبایل سونی، می توانید مجددا از آن استفاده کنید.

ابزار تعویض گلس گوشی sony

با توجه به این گلس یک لایه شیشه ای است و روی نمایشگر پرس شده است، جدا کردن و چسباندن مجدد آن اصلا کار ساده ای نیست. ممکن است یک اشتباه کوچک، باعث شکستن نمایشگر شود و هزینه تعمیر موبایل سونی را چند برابر کند. به همین دلیل تعمیرکاران حرفه ای برای تعویض گلس گوشی سونی از تجهیزات و دستگاه های مخصوص استفاده می کنند. سپراتور (برای جداسازی ال سی دی از فریم میانی) سیم فولادی، چسب OCA برای نصب گلس جدید، حلال چسب ال سی دی، دستگاه لمینیتور، دستگاه فشار باد و دستگاه حباب گیر، مهم ترین تجهیزاتی هستند که برای تعویض گلس گوشی سونی و دیگر برندها از آنها استفاده می شود. اگر لبه های نمایشگر خمیده باشد، دستگاه فریز هم مورد نیاز است.

معرفی انواع گلس محافظتی گوشی سونی

این محافظ با دوام‌تر از نوع PET است و مقاومت بهتری در برابر خط و خش‌ها، انواع باکتری، چربی یا آشغال دارد
 این محافظ حفاظت موثری در برابر ضربه و خراشیدگی در مقایسه با مدل شیشه ای حرارت دیده (TG) ندارد.این محافظ که به صورت فشرده و در ضخامت کمتر از ۰٫۴ میلیمتر است، گوشی شما را برابر خراش و چربی گریزی و شوک های ضربه ای کاملا حفظ می کند.

چگونگی تعویض گلس اصلی گوشی سونی

صفحه نمایش گوشی پل ارتباطی کاربر و گوشی است؛ به همین جهت تعویض گلس گوشی سونی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. تعویض گلس گوشی سونی با فناوری های نوین و مجهزترین دستگاه و چسب OCA انجام می‌شود و پس از تعمیر، کیفیت ال سی دی گوشی به حالت اولیه باز خواهد گشت.

توجه کنید که اگر شکستگی به ال سی دی دستگاه سرایت کرده باشد و تاچ هم کارکرد خود را از دست داده باشد، قطعا به یک ال سی دی جدید نیاز دارید نه یک گلس.

اهمیت تعویض گلس گوشی سونی

با تعویض گلس گوشی سونی در بسیاری از هزینه های احتمالی صرفه جویی خواهد شد، زیرا هزینه تعویض و تعمیر گلس گوشی به مراتب بسیار پایین تر از هزینه تعویض ال سی دی است و این امکان را به شما می دهد که همچنان از ال سی دی اوریجینال گوشی خود با همان کیفیت سابق استفاده کنید. با تعویض گلس و باقی ماندن ال سی دی اورجینال دستگاه ، عملکرد دستگاه ۱۰۰ درصد حفظ خواهد شد.

احتمال شکستن ال سی دی در حین تعویض گلس گوشی سونی

به علت نازک و شکننده بودن ال سی دی ها، ممکن است در هنگام جداسازی گلس، ال سی دی دچار شکستگی و ترک شود. این امر کاملا اجتناب ناپذیر است. پذیرش این ریسک بر عهده مشتری است. البته در بسیاری از مدل ها احتمال سالم ماندن LCD بالای ۹۵٫۵  درصد است، ولی برای بعضی مدل ها این احتمال کمتر و حدود  ۸۰ درصد است.

این مسئله بستگی بسیار زیادی به مهارت و تجربه تعمیر کار دارد. اینجاست که اهمیت مراجعه به یک مرکز معتبر و مجاز برای تعویض گلس گوشی سونی مشخص می شود

تعمیرات گوشی سونی

مرکز تعمیرات گوشی سونی با کادر متخصص و مجرب آماده ارائه خدمات مربوط به گوشی های سونی است. این مرکز به آرشیوی قوی از قطعات جانبی و اوریجینال مجهز است؛ به همین دلیل قادر است بهترین کیفیت تعمیراتی را برای کارب به ارمغان بیاورد.

نمایندگی سونی

مرکز نمایندگی سونی آماده ارائه همه محصولات این کمپانی باگارانتی اصل و اوریجینال است. این مرکز با رعایت قوانین و ضوابط موجود اقدام به واردات تولیدات سونی می کند و چون از مبادی قانونی وارد عمل می شود، گارانتی اصل در اختیار کاربر قرار می دهد. برای دریافت مشاوره های اختصاصی کادر فروش نمایندگی سونی می توانید با روابط عمومی مرکز تماس بگیرید.

تعمیرات سونی

کارشناسان ما در مرکز تعمیرات سونی ، هر یک از محصولات این کمپانی را در واحد جداگانه و تخصصی خود مورد بررسی قرار می دهند. عیب یابی صحیح مهمترین بخش تعمیرات است تا پروسه تعمیر در مسیر درست خود قرار بگیرد. این مرحله با وسواس و دقت بسیاری در مرکز تعیرات سونی انجام می شود.