اشتراک گذاری

تعمیر برد تیکان تلویزیون سونی

در این مقاله به معرفی برد تیکان تلویزیون سونی و وظایف آن می پردازیم. آشنایی با این قطعه و عملکرد و وظایف  آن به شما کمک می کند تا در صورت آسیب دیدگی برد تیکان، به درستی دستگاه را عیب یابی کنید. این قطعه ظرافت بسیار بالایی داشته و به سادگی آسیب می بیند. به یاد داشته باشید تعمیر برد تیکان تلویزیون سونی و دیگر برندها باید توسط تعمیرکاران مجرب و با استفاده از تجهیزات و دستگاه های پیشرفته انجام شود. 

چنانچه پس از آشنایی با برد T Con تلویزیون sony و مشکلات آن نیاز به تعمیر این قطعه داشتید، تیم تعمیرات تلویزیون در نمایندگی مجاز سونی برای ارائه تخصصی ترین خدمات در کنار شما هستند.

تعمیر برد تیکان تلویزیون سونی در منزل

وظایف برد تی کان تلویزیون سونی چیست؟

در انواع مدل های تلویزیون، قطعه ای به نام برد تیکان وجود دارد که بین مین برد و فلت پنل ارتباط برقرار می کند. برقراری این ارتباط نمایش تصاویر در تلویزیون را امکان پذیر می کند. برد TFT CONTROLLER که به اختصار به آن تیکان گفته می شود، وظیفه ی پردازش اطلاعات تصویر را بر عهده داشته و دو بخش مجزا برای ورود اطلاعات به هریک از بخش های پنل ایجاد می کند.

اطلاعات وارد شده در وهله ی اول در مین برد تلویزیون پردازش شده و در ادامه از طریق کابل ارتباطی خاصی که (LVDS FLAT) نامیده می شود به برد تیکان تلویزیون سونی منتقل می شوند. به طور کلی برد تیکان تلویزیون سونی یکی از اجزای پنل است که وظیفه ی این قطعه ، انتقال خروجی استاندارد مین برد به پنل منتقل می باشد. برد تیکان در نحوه ی نمایش تصویر درتلویزیون نقش اساسی داشته و به همین دلیل اختلال در آن باعث بروز مشکل در تلویزیون می شود.

علائم خرابی برد تیکان تلویزیون سونی

آبخوردگی تلویزیون، نوسانات برق و خرابی های طولانی مدت سایر قطعات، بخشی از عوامل خرابی و آسیب دیدگی برد تی کان هستند. قطع شدن ناگهانی تصویر تلویزیون یکی از نشانه های مهم خرابی برد تی کان تلویزیون سونی و سایر برندهاست. در این حالت، معمولا نور زمینه و یا بک لایت وجود دارد و تعمیرات تلویزیون سونی باید به صورت تخصصی و حرفه ای انجام شود. جالب است بدانید که اگر در یک تلویزیون برد تی کان وجود نداشته باشد، تعمیرکاران قطعات دیگری را در این شرایط بررسی می کنند.

مشکلات برد تیکان تلویزیون سونی

از کار افتادن برد تیکان تلویزیون سونی یکی از اساسی ترین و رایج ترین مشکلات این قطعه به شمار می رود. به طور کلی عوامل مختلفی منجر به بروز مشکل در این قطعه می شوند؛ مواردی همچون: نفوذ هرگونه مایعات به تلویزیون، نوسانات برق و خرابی های طولانی مدت سایر قطعات تلویزیون، می تواند به صورت مستقیم یا غیر مستقیم بر عملکرد برد تیکان تاثیر گذار باشد. یکی از نشانه های خرابی برد تیکان تلویزیون ، قطع شدن تصویر در تلویزیون می باشد. اگر با این مشکل مواجه شدید می توانید تعمیرات تلویزیون خود را به متخصصین ما در نمایندگی تعمیر تلویزیون سونی بسپارید.

تعویض برد تیکان تلویزیون سونی

تعویض برد تی کان تلویزیون سونی و هر برند دیگری تنها در شرایطی انجام می شود که این قطعه به هیچ عنوان قابل تعمیر نباشد. در این صورت تعمیرکاران از یک برد تیکان جدید استفاده می کنند که تا عملکرد تلویزیون به حالت عادی بازگردند. بسیار مهم است که برد جدید باید اورجینال باشد تا بهترین کیفیت کار را در دستگاه داشته باشد. اگر برد تیکان بی کیفیت و غیر اورجینال در تلویزیون نصب شود، به زودی مجددا از کار می افتد. از طرفی این مسئله ممکن است روی دیگر قطعات تاثیر سوء داشته و موجب آسیب دیدگی آنها شود.

تعویض برد تی کان تلویزیون سونی

هزینه تعمیر برد تی کان تلویزیون سونی

هزینه تعمیر برد تی کان تلویزیون سونی و سایر برندها، در اغلب موارد بالا نیست. البته تا عیب یابی دقیق این قطعه نمی توان در مورد هزینه تعمیر آن نظر قطعی داد. پس از این که تکنسین برد تیکان را بررسی کرده و میزان آسیب دیدگی آن را مشخص کرد، هزینه تعمیر آن را برآورد می کند. البته قیمتی که در ابتدا اعلام می شود تقریبی است و احتمال تغییر آن وجود دارد.

نحوه تعمیر برد تیکان تلویزیون سونی

برد تیکان تلویزیون سونی یکی از قطعاتی است که تعمیرات آن به مهارت و تخصص نیاز دارد. در اغلب موارد از کار افتادگی این قطعه، راهی به جز تعویض آن وجود ندارد،  به یاد داشته باشید تعویض برد تیکان تلویزیون همانند تعمیر آن به نیروی متخصص و حرفه ای نیاز دارد. همکاران ما در نمایندگی سونی نهایت تلاش خود را به کار می بندند تا برد تیکان را تعمیر کنند؛ اما گاهی برای رفع مشکلات ناشی از خرابی این قطعه، چاره ای جز تعویض آن نخواهد بود.

برد t con به طور مستقیم با پنل و مین برد در ارتباط بوده و هر گونه خرابی این قطعات بر سایر بخش های تلویزیون تاثیرگذار است؛ در صورتی که به تعویض و یا تعمیر برد تیکان تلویزیون سونی نیاز داشتید به واحد تعمیرات تلویزیون مراجعه کنید. خوشبختانه همکاران ما در نمایندگی سونی، تعویض و تعمیر برد تیکان تلویزیون سونی را به شکل تخصصی انجام داده و خیال کاربران را از ترمیم با کیفیت دستگاهشان راحت می کنند. در صورتی که عیوب موجود در تلویزیون به برد تیکان مرتبط نباشد متخصصان بخش های دیگری از دستگاه را مورد عیب یابی قرار می دهند.

تعمیرات تلویزیون سونی

برای اینکه مراحل تعمیرات تلویزیون سونی با دقت و کیفیت بهتری انجام شود، نمایندگی سونی واحدی مجزا را به این فرایند اختصاص داده است. دسترسی این واحد به مدرن ترین ابزار و قطعات سبب شده تا فرآیند تعمیرات در واحد تعمیرات تلویزیون به درستی و در بالاترین سطح کیفی انجام شود.

تعمیرکاران حاضر در این واحد، دانش فنی و تجربه عملی مورد نیاز برای انجام تعمیرات را داشته و می توانند ضمن بررسی دقیق تلویزیون می توانند کلیه ی عیوب این دستگاه را برطرف کنند. لازم به ذکر است که واحد مورد بحث، در زمینه تعمیر و یا تعویض برد تیکان تلویزیون سونی نیز خدمات با کیفیتی را به کاربران ارائه می دهد. ضمن آنکه تمامی خدمات ارائه شده در آن برای کاربران تضمین می شود.

نمایندگی سونی

خدمات فروش و تعمیرات انواع محصولات سونی از جمله خدماتی هستند که در نمایندگی رسی سونی به فروش می رسند. فروش جدیدترین محصولات لوازم خانگی، ماشین های اداری، گوشی، تبلت، کامپیوتر، دوربین، تجهیزات جانبی و … سونی به صورت اورجینال، تعمیرات تخصصی محصولات سونی و نیز سرویس های گسترده ی پس از فروش، عمده خدماتی هستند که در نمایندگی SONY به کاربران ارائه می گردد. تمامی حصولات این کمپانی همراه با ضمانت نامه ی معتبر به فروش می رسند. کلیه ی سرویس های ارائه شده در نمایندگی رسمی سونی تحت نظر مرکز سخت افزار ایران ارائه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

3 + 8 =