اشتراک گذاری

مشکلات ال سی دی تلویزیون سونی

با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی تلویزیون ها به دسته های ال سی دی و ال ای دی تقسیم بندی شدند. مشکلات تلویزیون ها به صورت گسترده و در بخش های گوناگون این دستگاه رخ می دهد. هدف از گردآوری این مقاله بررسی مشکلات ال سی دی تلویزیون سونی می باشد. در  صورتی که شما نیز یکی از کاربران تلویزیون های ال سی دی هستید به شما توصیه می کنیم تا انتهای این مقاله را مطالعه کنید.

آگاهی از مشکلات و انواع ایرادات تصویری تلویزیون به شما کمک میکند تا در صورت مواجه شدن با آن ها قطعه ی معیوب را شناسایی کرده و برای تعمیرات آن از نیرو های متخصص حاضر در نمایندگی رسمی سونی کمک بگیرید. در صورتی که شما نیز با یکی از مشکلات تصویری تلویزیون سونی رو به رو شده اید لازم است از واحد تخصصی تعمیرات تلویزیون کمک بگیرید . به یاد داشته باشید هر گونه تعمیرات تلویزیون اگر توسط افراد ناآگاه و بی تجربه انجام شود آسیب دیدگی های جبران ناپذیری برای دستگاه شما در پی خواهد داشت.

مشکلات ال سی دی تلویزیون سونی

رایج ترین مشکلات ال سی دی تلویزیون سونی

در این بخش به بررسی چند نمونه از رایج ترین مشکلات ال سی دی تلویزیون سونی پرداخته ایم:

آسیب مانیتور تلویزیون در اثر برخورد با یک وسیله ی تیز یا لبه دار

تنها راه ‌حل موجود جهت رفع این مورد از مشکلات ال سی دی تلویزیون سونی، تعویض مانیتور آسیب دیده با یک مانیتور سالم و اصل می باشد.

پرش تصویر یا وجود خط‌ های رنگی ثابت روی تصویر

پرش تصویر در تلویزیون ، به دلیل وجود مشکل در پنل می باشد. در صورتی که تعمیرات پنل تلویزیون امکان پذیر نباشد لازم است آن را تعویض کنید. پرش تصویر در تلویزیون سونی ممکن است به سمت بالا یا پایین اتفاق بیفتد که هر یک از این مشکلات به دلیل وجود کشکل در بخش خاصی از تلویزیون رخ می دهد. برای مثال در صورتی که پرش تصویر به سمت بالا باشد اشکال پیش آمده احتمالا ناشی از کم شدن فرکانس عمودی دستگاه است. در صورتی که پرش تصویر به سمت پایین باشد این اختلال به دلیل افزایش فرکانس عمودی تلویزیون رخ داده است. البته در تلویزیون های نوین، به دلیل آنکه پالس عمودی و افقی از پالس کلاک پردازشگر تصویر تهیه می شود این اشکالات کمتر دیده می شود. پرش تصویر یکی از رایج ترین مشکلات ال سی دی تلویزیون سونی می باشد.

وجود خطوط عمودی یا افقی بر روی صفحه تلویزیون

افتادن خط روی تلویزیون یکی از مشکلات رایج تلویزیون است. بروز چنین اشکالاتی در تلویزیون به دلیل مشکلاتی است که در بخش پنل ایجاد شده است. در صورت بروز این مشکل لازم است دستگاه توسط نیروی متخصص و مجرب بررسی و تعمیر شود.

تعمیر ال سی تلویزیون سونی

وجود لکه‌های سیاه بر روی تصویر

اختلال در بک لایت تلویزیون سبب وجود لکه های سیاه بر روی تصاویر می شود. زیرا خرابی بک لایت در یک بخش، سبب پخش ولتاژ لامپ‌های معیوب در میان لامپ های سالم می‌گردد و در نهایت خرابی زودهنگام تمامی صفحه نمایش تلویزیون را موجب می‌شود. (نشانه خرابی بک لایت آن است که صفحه تلویزیون خاموش و روشن می شود). در راستای ترمیم و رفع اختلالات بک لایت لازم است دستگاه توسط نیروی متخصص و مجرب بررسی شود.

برعکس شدن تصویر تلویزیون

این مورد از مشکلات تصویر تلویزیون سونی به خاطر تنظیمات فریمور مادربرد یا خرابی فریمور ایجاد می شود.

خطوط یا نوار عمودی روی صفحه

اگر خط یا نوار در میان منوی OSD و همه ورودی های سیگنال ویدیویی دارای اثر یکسانی باشد ، به معنی خرابی پانل LCD تلویزیون است.

تصویر نگاتیوی (Negative)

این نوع مشکل به خاطر وجود نقصی در مدار GAMMA در برد T-con ایجاد می شود. پس فقط برد T-con را تعویض کنید و مشکل برطرف خواهد شد.

نیمی از صفحه خالی است و تلویزیون تصویر ندارد در حالی که نیمی دیگر عادی است

عمدتا این نوع علامت به خاطر کابل (های) FPC ایجاد می شود. این کابل خروجی از T-CON به برد راه انداز Source Driver) Source) است. در این وضعیت علاوه بر کابل FPC ، کانکتورهای آن در برد T-CON و برد راه انداز Source نیز می بایست بررسی گردند. علت این مشکل فقط به خاطر وجود لحیم سرد در کانکتور یا غیره است.

سرویس در محل تلویزیون سونی

با توجه به اینکه جا به جایی تلویزیون به هزینه های بسیار زیادی نیاز دارد و برای کاربران بسیار مشکل است نمایندگی رسمی سونی امکانی با عنوان ” سرویس در محل تلویزیون سونی” را راه اندازی کرده است. با استفاده از این امکان شما نیازی به جا به جایی و حل و نقل دستگاه نخواهید داشت. پیشنهاد ما به شما استفاده از خدمات سرویس در محل تلویزیون سونی است.

جهت استفاده از سرویس تلویزیون سونی در محل کافی است تا از طریق راه‌های ارتباطی درج شده در سایت مرکزی نمایندگی سونی با ما تماس بگیرید. پس از ثبت درخواست و دریافت اطلاعات مورد نیاز توسط کارشناسان در کوتاه ترین زمان تعمیرکار به محل اعزام شده و با عیب یابی های دقیق فرآیند تعمیرات تلویزیون سونی را آغاز می کند. همچنین به همراه داشتن آرشیوی از تمامی ابزار و قطعات توسط تعمیرکاران از مزایای تعمیر در منزل تلویزیون سونی به شمار می رود.

رفع مشکلات ال سی دی تلویزیون

نمایندگی تعمیرات تلویزیون

نمایندگی تعمیرات تلویزیون با دسترسی به انواع قطعات و ابزار می تواند انواع عیوب تلویزیون های سونی را برطرف نماید. بهره مندی از قطعات و ابزار اورجینال نیز سبب شده تا تعویض انواع قطعات آسیب دیده و شکسته ی تلویزیون در این واحد امکان پذیر باشد. دارندگان انواع تلویزیون، اعم از اولد، پلاسما، ال ای دی، ال سی دی و … می توانند در صورت بروز هر گونه اشکال در دستگاه مورد استفاده شان، با نمایندگی تعمیرات تلویزیون تماس بگیرند و درخواست خود مبنی بر نیاز به حضور کارشناس تعمیرات تلویزیون را ثبت نمایند.

متخصصان حاضر در این مجموعه به دلیل بهره مندی از اطلاعات تخصصی و فنی می توانند انواع عیوب تلویزیون را برطرف نمایند. تعمیر پنل تلویزیون ، تعویض پنل ، رفع شکلات مربوط به صدا و تصویر تلویزیون و … در این واحد ارائه می شود. واحد تعمیرات تلویزیون تعویض و جای گذاری انواع قطعات آسیب دیده ی تلویزیون با نمونه های اورجینال را ارائه می کند.

نمایندگی مجاز سونی

نمایندگی مجاز سونی تمام خدمات تخصصی مرتبط با محصولات کمپانی خود را به شما ارائه می کند. این نمایندگی در دو بخش به حمایت از مشتریان می پردازد اول بخش فروش و دیگری خدمات پس از فروش است. فروش انواع محصولات سونی در نمایندگی اصلی سونی انجام می شود. محصولات سونی در این نمایندگی  به صورت اورجینال عرضه می شوند.

در زمینه ی فروش مشاوران ما آماده اند تا بهترین اطلاعات را به شما ارائه کنند، این مشورت به شما کمک می کند تا انتخاب بهتری برای خرید دستگاه داشته باشید. رعایت حقوق مشتریان و تضمین کیفیت خدمات ارائه شده از خصوصیات این نمایندگی به شمار می رود. واحد تعمیرات سونی نیز با دسترسی به انواع قطعات و ابزارآلات مدرن انواع مشکلات تولیدات کمپانی سونی را برطرف می کند.