اشتراک گذاری

تعمیر فن لپ تاپ سونی

تعمیر فن لپ تاپ سونی از جمله خدماتی است که نمایندگی سونی در سطحی تخصصی به کاربران ارائه می دهد. مشکلات فن و به ویژه صدا دادن این قطعه مساله ای است رایج که بسیاری از کاربران همواره از آن شکایت دارند. کارشناسانتعمیرات لپ تاپ همواره به کاربران توصیه می کنند که در صورت بروز هرگونه اختلال در عمکلرد فن، مشکل را جدی گرفته و اقدام به تعمیر آن نمایند.

خرابی فن برابر است با بالا رفتن دمای لپ تاپ و به تبع آن، بروز مشکلات جدی و بعضا جبران ناپذیر در قطعات این دستگاه؛ لذا باید همیشه به فن لپ تاپ توجه ویژه ای داشته و در صورت بروز مشکل، به سرعت آن را برطرف نمایید. در این مقاله ضمن بررسی نکاتی در مورد فن لپ تاپ سونی و تعمیر این قطعه، شما را با مشکلات رایج آن آشنا می کنیم. بدون شک مطالعه این مطلب، اطلاعات کاملی را در مورد فن لپ تاپ و تعمیرات آن به شما عزیزان ارائه خواهد داد.

تعمیر فن لپ تاپ سونی

رفع صدای فن لپ تاپ سونی

صدا دادن فن لپ تاپ سونی را می توان رایج ترین و البته مهم ترین مشکل این قطعه به شمار آورد. این مساله علاوه بر این که کاربران را در هنگام کار با لپ تاپ اذیت می کند، نگران کننده نیز می باشد. خوشبختانه روش هایی وجود دارد که با اجرای آنها می توانید صدای فن را تا حد قابل توجهی کاهش داده و این مشکل را برطرف نمایید. در زیر به بررسی این روش ها می پردازیم:

استفاده از فن مجزا

ابتدایی ترین روش برای رفع صدای فن لپ تاپ سونی ، استفاده از یک فن مجزا برای این دستگاه است. به خصوص وقتی که با لپ تاپ سونی خود بازی می کنید و یا کارهای گرافیکی انجام می دهید، می توانید یک فن در کنار این دستگاه قرار داده و به این ترتیب، از گرمای دستگاه بکاهید. با انجام این کار سر و صدای فن نیز کاهش پیدا می کند.

توقف پردازش ها

یکی از دلایل صدا دادن فن لپ تاپ سونی ، حجم بالای پردازش هایی است که این دستگاه انجام می دهد. در واقع می توان چنین گفت که گرمایی که توسط CPU حین اجرا و باز کردن برنامه ها ایجاد می شود مهم ترین منبع برای افزایش دمای لپ تاپ می باشد. پردازش هایی که در پس زمینه برنامه ها انجام می شوند نیز به این افزایش دما کمک می کنند. وقتی شما برنامه های غیر ضروری را می بندید و به این ترتیب پردازش cpu را کاهش می دهید، عملکرد فن کاهش یافته و صداهای آن نیز کم تر می شود.

گردگیری فن

سومین راهکار برای رفع مشکل فن لپ تاپ سونی ، گردگیری فن است. برای این کار باید لپ تاپ باز شود و فن با استفاده از مواد به خصوصی تمیز گردد. از آنجا که کاربران عادی قادر به انجام این کار به شکل صحیح و اصولی نیستند، بهتر است که برای این منظور از متخصصین ما در نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی کمک بگیرید.

نرم افزار های کنترل سرعت

فن لپ تاپ سونی به طور طبیعی با صدا کار می کند. استفاده از نرم افزار های کنترل سرعت فن می تواند حتی همین صدای محدود را نیز از بین ببرد. برای این منظور چند نرم افزار معتبر طراحی و تولید شده اند که می توانید آنها را از وب سایت های معتبر دانلود کرده و صدای فن لپ تاپ خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

تعویض فن لپ تاپ سونی

یکی دیگر از روش های کاربردی برای رفع مشکلات فن لپ تاپ سونی ، تعویض این قطعه می باشد. در برخی موارد شدت آسیب دیدگی فن به اندازه ای است که با هیچ روشی نمی توان این قطعه را تعمیر نمود. در این صورت تکنسین ها با تعویض فن، مشکلات آن را برطرف نموده و از بروز مشکلات جدی تر در لپ تاپ جلوگیری می کنند. برای تعویض این قطعه اول باید محفظه پشتی لپ تاپ را باز کرده و اتصالات مربوط به آن را با دقت جدا نمود. اگر این اتصالات به اشتباه باز شوند، ممکن است به سایر قطعات دستگاه آسیب وارد شود.

پس از طی این مرحله، فن از جای خود خارج شده و فن جدید جایگزین می گردد. بی کیفیت بودن فن جدید زمینه را برای بروز مشکلات جدی در لپ تاپ فراهم کرده و این قطعه باید حتما اورجینال باشد. همکاران ما در نمایندگی سونی ضمن آگاهی کامل از تبعات منفی قطعات بی کیفیت، این اطمینان را به شما می دهند که در لپ تاپ تان از قطعات اورجینال استفاده می کنند.

فیلم آموزش تعویض و تعمیر فن لپ تاپ سونی

تعمیرکاران نمایندگی لپ تاپ سونی در این فیلم آموزشی ، نحوه ی تعویض فن لپ تاپ سونی را به شما یاد میدهند:

مشکلات رایج فن لپ تاپ

همانطور که گفتیم فن قطعه بسیار مهمی در لپ تاپ است که مشکلات آن می تواند زمینه ساز بروز اختلالات بسیار جدی در این دستگاه باشد. یکی از مشکلات رایج فن لپ تاپ سونی ، صدا دادن آن است. یعنی وقتی لپ تاپ را روشن می کنید، صداهای ناهنجار و غیر عادی از این قطعه تولید شده و فن دائما کار می کند. گاهی هم ممکن است در اثر گیر کردن مواد خارجی در بین پره ها و یا مشکلات دیگر، فن به طور کلی کار نکند.

در این حالت مشاهده می کنید که دمای لپ تاپ افزایش یافته و تا حدی پیش می رود که داغ شدن لپ تاپ سونی را به راحتی روی دست خود احساس می کنید. هریک از این مشکلات باید در اسرع وقت برطرف شوند؛ تدام آنها به شدت برای قطعاتی همچون مادربرد و cpu خطرناک بوده و ممکن است این قطعات را با مشکلات جدی مواجه سازد.

تعمیرات لپ تاپ در تهران

تعمیرات لپ تاپ در تهران سرویسی است که به صورت ویژه به کاربران ساکن پایتخت ارائه می شود. برای ارتقا سطح کیفی خدمات تعمیری، همکاران ما از پیشرفته ترین ابزار و تجهیزات روز دنیا در حوزه تعمیرات لپ تاپ استفاده می کنند. تکنسین های فعال در نمایندگی سونی در تهران، کارشناسان ارشد IT بوده و سالها در این حوزه فعالیت داشته اند.

تجربه این کارشناسان به گونه ای است که قادر به ترمیم و رفع مشکلات انواع مدل های این محصول می باشند. لذا شما عزیزان می توانید اطمینان داشته باشید که در مرکز تعمیرات لپ تاپ در تهران، همه مشکلات مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری لپ تاپ تان برطرف خواهد شد. گفتنی است در این مرکز، خدمات مربوط به تعمیر و تعویض فن لپ تاپ سونی نیز به شکل تخصصی به کابران ارائه می شود.

نمایندگی سونی

سطح بالای کیفیت خدمات ارائه شده در نمانیدگی سونی، به دلیل حضور کادر فنی مجرب و متخصص در این مرکز به دست آمده است. بخش های مختلف این نمایندگی، به فروش و یا تعمیرات تخصصی انواع محصولات الکترونیک تولید شده در کمپانی سونی اشتغال دارند. همکاران ما ضمن عرضه آخرین محصولات این کمپانی، مشاوره های تخصصی فروش را نیز به مشتریان ارائه می دهند.

کاربران با بهره مندی از مشاوره های تخصصی نمایندگی سونی، می توانند اطلاعات جامعی را در مورد محصول مورد نظرشان کسب نموده و با آگاهی بیشتری اقدام به خرید آن محصول نمایند.  گفتنی است بخش تعمیرات سونی نیز در این نمایندگی فعال بوده و به ارائه خدمات و سرویس های تخصصی و حرفه ای به کاربران می پردازد.