اشتراک گذاری

تعمیر بک لایت تلویزیون سونی

آیا با روند تعمیر بک لایت تلویزیون سونی آشنایی دارید؟ یا می دانید که بک لایت چیست و چه عملکردی در تلویزیون دارد؟ شاید جالب باشد بدانید که بسیاری از مشکلات تصویر همچون سیاه شدن، خط افتادن، قطع شدن تصویر و … ناشی از خرابی همین قطعه هستند. اگر چنین ایراداتی را در LCD یا LED خود مشاهده می کنید، راهنمای تعمیر بک لایت تلویزیون سونی برای شما کاربردی است.

در این مطلب نحوه تعمیر بک لایت را بررسی می کنیم تا بدانید که این قطعه چطور عیب یابی و ترمیم می شود. همچنین شما را با دلایل خرابی بک لایت آشنا می کنیم تا در حد امکان از آسیب دیدگی این قطعه جلوگیری کنید. البته پیشنهاد می دهیم برای ترمیم هرچه بهتر بک لایت و جلوگیری از آسیب دیدگی قطعات مهم تری همچون پنل، حتما از کارشناسان تعمیر تلویزیون سونی کمک بگیرید.

تعمیر بک لایت تلویزیون سونی

اصلی ترین علائم خرابی بک لایت تلویزیون سونی

  1. چشمک زدن تصویر تلویزیون
  2. سیاه شدن تصویر تلویزیون سونی
  3. قطع شدن تصویر تلویزیون
  4. ایارد پیدا کردن نور تلویزیون

علت سوختن بک لایت تلویزیون چیست؟

یکی از دلایل کار نکردن بک لایت، سوختن این قطعه است. استفاده از لامپ های بی کیفیت و غیر اورجینال، دلیل اصلی سوختن این قطعه است. بالا بودن ولتاژ بایاس لامپ ها در چند ثانیه ابتدایی روشن شدن تلویزیون در این حالت، موجب آسیب دیدگی بک لایت می شود.

همچنین اگر لامپ ها از شاسی اصلی جدا شوند، بک لایت آسیب دیده و نیاز به تعمیر یا تعویض پیدا خواهد کرد. تنظیم نور تلویزیون روی بالا ترین میزان نور بک لایت در منوی تنظیمات نیز دلیل دیگری است که موجب سوختن این قطعه می شود. در هریک از این موارد، باید هرچه زودتر اقدام به تعمیر بک لایت تلویزیون سونی کنید.

چگونه خرابی بک لایت تلویزیون سونی را تشخیص دهیم؟

سیاه شدن تصویر در بیشتر موارد ناشی از خرابی بک لایت است. در غالب این شرایط تلویزیون سونی صدا دارد، اما تصویر ندارد. این ایراد احتمالا ناشی از قطع شدن نور بک لایت است. در حقیقت این نور بک لایت است که باعث قابل دیده شدن تصویر می شود و در صورت قطع شدن آن ، صفحه تلویزیون سیاه شده و چیزی نشان نمی دهد. برای اجرای تعمیر بک لایت تلویزیون سونی با مراجعه به مرکزی مجاز و استاندارد خدماتی مطمئن و با کیفیت دریافت خواهید کرد.

چشمک زدن تصویر تلویزیون

چشمک زدن تصویر تلویزیون اگرچه دلایل مختلفی دارد، اما می توان آن را به عنوان یکی از مهم ترین علائم خرابی بک لایت در نظر گرفت. جالب است بدانید که در تلویزیون های ۴۷ تا ۵۵ از دو سری لامپ ال ای دی برای بک لایت استفاده شده است. زمانی که یکی از این سری ها آسیب می بیند، مین برد متوجه شده و فرمان خاموش شدن بک لایت را صادر می کند. برای تعمیر بک لایت تلویزیون سونی در این شرایط، به صرفه تر این است که یک سری لامپ تعویض شود. اما برای محکم کاری و جلوگیری از بروز مشکلات بعدی، بهتر است که هردو سری را با هم تعویض کنید.

سیاه شدن تصویر تلویزیون

نشانه دیگری که فرارسیدن زمان تعمیر بک لایت تلویزیون sony را هشدار می دهد، سیاه شدن تصاویر تلویزیون است. به ویژه اگر در این حالت صدا به حالت عادی پخش می شود، مطمئن باشید که بک لایت آسیب دیده است. اگر با این مشکل مواجه شدید، هیچ کاری نکنید و تنها تلویزیون را از برق بکشید.

به یاد داشته باشید که اگر در این حالت از تلویزیون استفاده شود، احتمال دارد که بک لایت اتصال کوتاه کند و باعث سوختن برد پاور شود. بنابراین به هیچ عنوان از تلویزیون استفاده نکرده و هرچه زودتر برای بررسی و تعمیر بک لایت، با نمایندگی تعمیرات تلویزیون سونی تماس بگیرید.

هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون سونی

در شرایطی که تنها یک سری از لامپ های بک لایت آسیب دیده باشد و تنها این بخش تعویض شود، معمولا هزینه تعمیر بک لایت چندان بالا نیست. اگر انتخاب کنید که هردو سری بک لایت تعویض شود، مبلغ بیشتری می پردازید. اما تا مدتها خیالتان از بابت سالم بودن بک لایت راحت خواهد بود. چنانچه بک لایت دچار اتصال کوتاه شده و برد پاور هم آسیب ببیند، ناچار به پرداخت مبلغ بسیار بالاتری هستید. همچنین اگر هیچ راهی برای ترمیم بک لایت وجود نداشته باشد، تعویض این قطعه بسیار هزینه بر است. بنابراین بهتر است برای جلوگیری از افزایش هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون سونی، در اولین فرصت این قطعه را ترمیم کنید.

تعویض بک لایت تلویزیون سونی

تیم تعمیرات تلویزیون سونی در مرکز سخت افزار ایران، تلاش می کنند که تا حد امکان، بک لایت آسیب دیده را تعمیر کنند. اما در بسیاری از موارد، امکان تعمیر بک لایت وجود نداشته و راهی به جز تعویض این قطعه نیست. مثلا وقتی لامپ ها قابل تعویض نباشند یا آسیب دیدگی بک لایت زیاد باشد، عملا نمی توان این قطعه را تعمیر کرد.

در این شرایط، باید ضمن تعویض پنل بک لایت تلویزیون سونی، مشکلات تصویر را برطرف کرد. البته برای تعویض بک لایت تلویزیون نیاز به باز کردن پنل است. به همین دلیل و نیز با توجه به قیمت بالای نمونه اورجینال این قطعه، تعویض آن هم هزینه بالایی دارد.

به یاد داشته باشید که هزینه تعویض بسته به ابعاد دستگاه شما تعیین می شود. برای مثال قیمت بک لایت تلویزیون سونی 55 اینچ با 42 اینچ متفاوت است. به همین ترتیب برای ابعاد بزرگتر مثل تلویزیون های 80 ، 90 یا 100 اینچ بیشتر می شود. 

هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون سونی سری w و x

هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون سونی سری w و x با توجه به شدت خرابی این قطعه و اقداماتی که برای تعمیر آن انجام می شود، تعیین می گردد. معمولا تعویض لامپ ها با توجه به قیمت لامپ های جدید، هزینه متفاوتی دارد. گاهی کافی است چند کابل تعویض شود که در این صورت، هزینه تعمیر بک لایت بالا نیست. اما در صورتی که نیاز به تعویض بک لایت باشد، باید هزینه زیادی صرف کنید که بخش اصلی آن شامل قیمت قطعه جدید می شود.  

تعویض بک لایت تلویزیون سونی

تعمیر بک لایت تلویزیون ال ای دی سونی

تعمیر بک لایت تلویزیون سونی در ال ای دی، به شکلی متفاوت انجام می شود. درساختار بک لایت LEDها دیگر خبری از لامپ های فلورسنت نیست. لامپ های ال ای دی به کار رفته در بک لایت های جدید، هم روشنایی بیشتری دارند و هم برق کمتری در مقایسه با فلورسنت ها مصرف می کنند.

برای تعمیر بک لایت تلویزیون ال ای دی سونی، باید لامپ های سوخته یا معیوب ترمیم شوند. سپس اقدامات لازم برای اصلاح ولتاژ انجام شود. اگر شدت آسیب دیدگی بک لایت بالا باشد، امکان ترمیم این قطعه وجود نداشته و نیاز به تعویض آن خواهد بود.

نحوه تعمیر بک لایت تلویزیون سونی

در تلویزیون های LCD وLED  سونی پنل تلویزیون یا صفحه نمایش، تصویر را در قالب پیکسل های رنگی قابل دیدن می کند، اما تصویر به تنهایی قابل دیدن نیست، زیرا نور سفید روشنایی کافی را ندارد. در واقع نور زمینه یا بک لایت است که از پشت به صفحه تلویزیون سونی می تابد و پیکسل های روشن شده را قابل دیدن می کند.

در تلویزیون های ال سی دی نور بک لایت به کمک لامپ های فلورسنت ایجاد می شود که با توجه به توان مصرفی بالا و گرمایی که از روشن بودن این لامپ ها ایجاد می شود، نیاز به فضای زیاد دارند. لذا طراحان تصمیم گرفتند به جای استفاده از فلورسنت از لامپ های ال ای دی استفاده کنند که هم روشنایی بیشتری دارند و هم مصرف برق بسیار کمتر. لامپ های ال ای دی تنوع زیادی دارند که معمولا در هر یک از مدل های تلویزیون سونی از یک نمونه خاص استفاده شده است که برای تعمیر بک لایت تلویزیون سونی باید از بک لایت همان مدل استفاده شود، زیرا اگر از ال ای دی های جایگزین استفاده شود، تصویر حالت طبیعی خود را از دست می دهد.

تعمیرات تلویزیون سونی

بخش تعمیر تلویزیون سونی زیر مجموعه واحد تعمیرات لوازم خانگی و صوتی و تصویری سونی است که به صورت مجزا و توسط جمعی از تعمیرکاران حرفه ای این بخش اداره و سازمان دهی می شود. در این واحد همه مشکلات مربوط به تلویزیون سونی با بهترین و بالاترین کیفیت برطرف می شوند و هیچ مشکلی بدون پاسخ نخواهد بود. تعمیرات تلویزیون سونی نیاز به تخصص و مهارت بالایی دارد که همه پرسنل این واحد اختصاصی با داشتن مهارت بالا و سواد لازم می توانند این بخش از تعمیرات را به بهترین شکل به همه کاربران ارائه دهند.

واحد تعمیرات سونی

واحد تعمیرات سونی در بخش های جداگانه و اختصاصی راه اندازی شده است که هر بخش مسئولیت اجرای وظایف تعریف شده خود را دارد. همکاران ما در هر یک از این واحد ها با استفاده از تجهیزات عیب یابی دقیق، اولین مرحله از اجرای تعمیرات را با دقت و وسواس بسیار بالایی انجام می دهند و سپس با استفاده از دستگاه های تعمیراتی مدرن و پیشرفته وارد فاز درست تعمیر می شوند و هر آنچه را که نیاز باشد برای یک تعمیر درست و اساسی انجام می دهند.

این واحد تعمیراتی متشکل است از واحد تعمیرات لوازم خانگی و صوتی وتصویری سونی و واحد تعمیرات تجهیزات الکترونیکی و دیجیتالی سونی که هر کدام زیرمجموعه های خاص خود را دارند و در حوزه اختصاصی خود فعالیت می کنند.

نمایندگی سونی

نمایندگی سونی درگاه امن و مورد اطمینانی است که به راحتی می توانید همه محصولات سونی را از این درگاه با بالاترین کیفیت و بهترین خدمات دریافت کنید. این نمایندگی رسمی و معتبر در حوزه پر متقاضی فروش و خدمات پس از فروش به طور گسترده فعالیت می کند و این پتانسیل را دارد که پاسخگوی همه نیاز های کاربران در هر زمینه ای باشد.

کارشناسان ما در نمایندگی سونی، با ارائه خدمات مشاوره ای رایگان و تخصصی به همه کاربران کمک می کنند به درستی و بر اساس نیاز و با توجه به شرایط اختصاصی خود اقدام به خرید کنند. در این نمایندگی می توانید از خدمات و تسهیلات پشتیباتی و حمایتی گوناگونی بهره مند شوید که تنها با مراجعه حضوری این امکان را خواهید یافت که از چگونگی آنها اطلاع یابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

17 + 11 =