اشتراک گذاری

تعمیر و تعویض پنل شکسته تلویزیون سونی

تعویض پنل شکسته تلویزیون سونی یکی از تخصصی ترین سرویس های ارائه شده در نمایندگی سونی است که توسط تیمی از خبره ترین کارشناسان این حوزه و با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات انجام می پذیرد. تعویض پنل شکسته تلویزیون سونی معمولاً گزینه انتخابی آندسته از افرادی است که سطح بالای خرابی ایجاد شده در پنل تلویزیون‌شان، امکان تعمیر آن را منتفی می سازد. در مواردی نیز دارنده دستگاه متوجه می شود که هزینه تعمیر پنل معیوب، چیزی برابر با هزینه خرید یک پنل جدید است، بنابراین تصمیم به تعویض پنل شکسته تلویزیون سونی می گیرد.

به طور کلی بد نیست بدانید در صورت شکستگی پنل تلویزیون سونی و الیته سایر تلویزیون ها، امکان تعمیر وجود ندارد و تنها گزینه پیش رو، تعویض پنل شکسته است. می توان گفت تعمیر پنل شکسته تلویزیون سونی از خطوط قرمز حوزه تعمیرات تلویزیون است. چرا که هم هزینه بالایی می طلبد و هم قطعات جایگزین این دستگاه غالباً در دسترس نیست و از سوی شرکت های سازنده عرضه نشده است.

تعویض پنل شکسته تلویزیون سونی

آیا امکان تعمیر پنل شکسته تلویزیون سونی وجود دارد؟

خیر! ساختار پنل تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی به گونه ای است که نمی توان ماژور آنها را ترمیم کرد. بنابراین در صورتی که ضربه شدیدی به نمایشگر تلویزیون شما وارد شود، به احتمال بسیار زیادی، راهی جز تعویض پنل شکسته تلویزیون سونی وجود ندارد. پنل، درواقع همان صفحه تلویزیون است و اگر بشکند، عملا قابل ترمیم نیست. در بهترین شرایط، ممکن است تصویر همچنان نمایش داده شود. اما حتی در این صورت هم شما یک تلویزیون با صفحه نمایش شکسته دارید که اصلا ظاهر جالبی ندارد!

تعمیر پنل تلویزیون سونی

تعمیر پنل تلویزیون سونی و سایر برندها به طور کلی غیرممکن نیست؛ اما معمولا نمی توان شانس زیادی برای این کار قائل شد. گاهی با تعمیر یا تعویض فلت های تصویر، مشکل پنل برطرف شده و عملکرد آن به حالت عادی باز می گردد. گاهی هم ممکن است خود پنل آسیبی ندیده باشد و تعمیر بک لایت به تنهایی کفایت کند.

اما اگر پنل شکسته باشد، راهی جز تعویض پنل وجود ندارد. همچنین در صورتی که لیکوئید آسیب شدید دیده باشد، پنل قابل تعمیر نیست. البته همکاران ما در نمایندگی تعمیر تلویزیون سونی تلاش می کنند که پنل را تعمیر کرده و تا حد امکان مانع از تعویض این قطعه گران قیمت شوند. با این حال گاهی نوع و شدت آسیب دیدگی پنل به اندازه ای است که قابلیت تعمیر ندارد.

مشکلات رایج پنل تلویزیون سونی

پیکسل سوختگی

یکی از مشکلات رایج پنل تلویزیون، سوختن پیکسل هاست. اگر تلویزیون دچار پیکسل سوختگی شود، اطلاعاتی که باید به‌ وسیله فلت های پنل پردازش شوند، قطع شده و پیکسل‌های آن خط تصویری، درست کار نمی‌ کنند یا می سوزند. بنابراین آی سی پردازشگر که روی فلت قرار و گرافیت اتصال در روی شیشه پنل هم قطع می شوند. برای تعمیر پنل تلویزیون سونی یا هر برند دیگری در این شرایط، اول پیکسل های آسیب دیده ترمیم می شوند. اگر مشکل حل نشد، باید پنل تعویض شود.

خرابی بک لایت

بک لایت تلویزیون جزئی از پنل است که اگر ایراد داشته باشد، مانع از تامین نور مورد نیاز برای نمایش تصاویر می شود. این قطعه در تلویزیون های ال سی دی، دارای چندین لامپ فلورسنت است و در تلویزیون های LED هم از لامپ های ال ای دی تشکیل شده است. اگر در نحوه ی برخورد TFT ها به صفحه ‌نمایش مشکلی ایجاد شود، عملکرد بک لایت به شدت مختل شده و به دنبال آن، تصویر تاریک یا کم نور می شود. در این صورت هم باید اقدام به تعمیر پنل تلویزیون سونی کنید تا مشکل تصویر برطرف شود.

خرابی Liquid

اگر لیکوئید به عنوان اولین لایه پنل از کار بیفتد، با بهم ریختگی رنگ تلویزیون مواجه خواهیم شد. برای رفع این مشکلات باید اقدام به تعمیر پنل تلویزیون sony کنید. خوشبختانه در این مورد شانس ترمیم پنل بالاست و در بیشتر موارد نیازی به تعویض این قطعه نیست.

تعمیر پنل تلویزیون سونی

هزینه تعویض پنل شکسته تلویزیون سونی

هزینه تعویض پنل شکسته تلویزیون سونی بسته به نوع شکستگی پیش آمده و مدل تلویزیون دارد. برای درک بهتر این موضوع شاید بهتر است نگاهی به ساختار این دستگاه بیندازیم. در تلویزیون های جدید LED و LCD سونی، پنل تلویزیون در واقع شامل صفحه اصلی یا ماژور است که این صفحه روی یک صفحه یا پلیت قرار می گیرد. در پشت این صفحه لامپ های بخش بک لایت قرار دارند که در بین آنها صفحات پولاریزه نور است. وظیفه صفحات پولاریزه پخش یکنواخت نور در تمام سطح پنل است. اگر ضربه وارد شده به صفحه تلویزیون سبب شکستگی ماژور شود، امکان تعمیر آن در هیچ برند وجود ندارد و این صفحه فقط باید تعویض شود.

اما اگر این شکستگی فقط در ماژور اتفاق افتاده باشد می توان فقط همان ماژور را تعویض کرد و برای تعدیل در هزینه تعمیرات تلویزیون از بک لایت و صفحات پولاریزه قبلی استفاده کرد. شکستگی پنل تلویزیون در پنل های پلاسمای سونی داستان متفاوتی دارد. این تلویزیون ها بک لایت ندارند و پنل آنها بصورت کپسولی شیشه ای است که در یک بخش خلاصه می شود. از همین رو در صورت وارد شدن ضربه به پنل، احتمالا کپسول شکسته شده و غیر قابل استفاده گردد. در این تلویزیونها تنها راه تعمیر تلویزیون در هنگام ضربه خوردن، تعویض پنل شکسته تلویزیون Sony است. نکته دیگر در باب هزینه تعویض پنل شکسته تلویزیون سونی آن است که در عموم تلویزیون های LED و LCD و پلاسما هزینه تعویض پنل از شرکت تولیدکننده به گونه ای تعیین می شود که با توجه به هزینه های حمل و نقل، مالیات های مختلف و … نزدیک به ۶۰ تا ۸۰ درصد ارزش تلویزیون را شامل می شود.

خدمات تخصصی نمایندگی سونی: تعمیر لامپ تصویر تلویزیون سونی

تعمیر شکستگی تلویزیون سونی

شکستگی تلویزیون سونی ممکن است به دلایل مختلفی مانند ضربه خوردن، افتادن، یا برخورد با جسم تیز رخ دهد. در صورت شکستگی کامل پنل تلویزیون سونی، تنها راه حل ممکن، تعویض پنل تلویزیون است. تعویض پنل تلویزیون سونی، یک کار تخصصی است که باید توسط یک تکنسین مجرب انجام شود. تعویض پنل تلویزیون سونی، یک کار زمان بر و هزینه بر است. برای تعویض پنل تلویزیون سونی، می توانید از خدمات نمایندگی مجاز سونی استفاده کنید. نمایندگی های مجاز سونی، از قطعات اورجینال استفاده می کنند و تعمیر پنل شکسته تلویزیون  را با ضمانت انجام می دهند.

چند نکته برای جلوگیری از شکستگی تلویزیون سونی

  • تلویزیون را در مکانی امن قرار دهید.
  • از قرار دادن تلویزیون در معرض ضربه یا سقوط خودداری کنید.
  • از استفاده از مواد تیز یا خشن برای تمیز کردن تلویزیون خودداری کنید.
  • با رعایت این نکات، می توانید از شکستگی تلویزیون خود جلوگیری کنید.
  • برای دریافت مشاوره رایگان با ما در نمایندگی تلویزیون سونی تماس بگیرید.

تعویض پنل شکسته تلویزیون سونی در محل

در نمایندگی سونی، سرویس تعویض پنل شکسته تلویزیون سونی به دست تیمی از خبره ترین و متخصص ترین مهندسان این حوزه انجام می پذیرد تا کارشناسان اعزامی به محل بتوانند با یک بار حضور در محل، ایرادات ایجاد شده در دستگاه را رفع نمایند و دستگاهی سالم و بی عیب و نقص را به کاربر تحویل دهند. گنجاندن سرویس تعویض پنل شکسته تلویزیون سونی در محل، در لیست خدمات این مرکز، پس از دریافت درخواستهای متعدد کاربران مبنی بر نیاز به حضور کارشناسان تعمیرات تلویزیون در محل یا منزل انجام پذیرفت.

با دریافت درخواست های متعدد از سوی کاربران، مدیریت مرکز تعمیرات تلویزیون برآن شدند تا با تخصیص تیمی از زبده ترین مهندسان خویش به این کار، سرویس تعمیر در محل را به لیست خدمات ارائه شده در این مرکز بیافزاید. در حال حاضر این امکان فراهم گشته است تا پس از تماس تلفنی از سوی کاربر، کارشناسان سرویس در محل تلویزیون شارپ به آدرس مورد نظر اعزام گشته و تمامی عملیات مورد نیاز از جمله خدمات مرتبط با تعویض پنل شکسته تلویزیون سونی را بر روی دستگاه معیوب پیاده سازند.

 مراحل تعویض پنل تلویزیون

  1. جداسازی قطعات تلویزیون
  2. برداشتن پنل شکسته
  3. نصب پنل جدید
  4. اتصال مجدد قطعات تلویزیون

خدمات فروش و نصب پنل تلویزیون سونی

اگر پنل تلویزیون شما با مشکل روبرو شده و نیاز به تعویض دارید درصورت تمایل می توانید خدمات لازم را از ما دریافت کنید. تهیه قطعه و نصب آن هر دو در نمایندگی سونی انجام می شود. شما می توانید برای استعلام قیمت از جمله قیمت پنل تلویزیون سونی 46 اینچ ، ۴۲ اینچ ، قیمت پنل تلویزیون سونی ۵۵ اینچ و حتی ابعاد بزرگ 80 تا 100 اینچ با ما تماس بگیرید. 

تعمیرات تلویزیون سونی

تعمیرات تلویزیون سونی یکی دیگر از خدمات تخصصی ارائه شده در نمایندگی Sony است که بخش مجزا و مجهزی را به خود اختصاص داده است. بدیهی است که دستگاه های تلویزیون سونی نیز علی رغم کیفیت بالای ساخت و عملکردشان، همانند بسیاری از دستگاه های الکترونیکی دیگر، در اثر استفاده مداوم یا به سبب اختلال در سیستم برق و منبع تغذیه یا بنابر هر دلیل دیگری، دچار اختلال و افت گردند؛ درست در همین زمان است که پای یک تعمیرگاه و تعمیرکار خوب به میان می‌آید و دارنده دستگاه درصدد برمی آید تا تلویزیون معیوب خویش را به یک مرکز تعمیرات تلویزیون سونی انتقال دهد.

تعمیر آداپتور تلویزیون سونی، تعویض پنل شکسته تلویزیون سونی، رفع خطوط نابهنجار در صفحه نمایش تلویزیون سونی، تعمیر پیکسل سوخته تلویزیون سونی و مواردی از این دست برخی از تخصصی ترین سرویس های ارائه شده در این مرکز است.  شما کاربران گرامی می توانید جهت آشنایی با سایر خدمات ارائه شده، به صفحه تعمیرات تلویزیون سونی مراجعه نمایید.

نمایندگی سونی و واحدهای تعمیرات سونی

نمایندگی‌ سونی پیشرفته ‌ترین امکانات و تجهیزات حوزه تعمیر و فروش را در اختیار نیروی انسانی و کادر فنی خویش نهاده تا با ارائه برترین و باکیفیت‌ ترین خدمات، رضایت کاربران و مشتریان این مرکز را کسب نماید. مدیریت نمایندگی سونی درصدد برآمده است تا به منظور پاسخگویی به درخواستهای کاربران ضمن تقسیم ساختار درونی این سازمان به پارتهای متعدد، بخشی از اخبار و مطالب مرتبط با کمپانی و محصولات سونی را نیز از طریق فضای این سایت در اختیار کاربران قرار دهند.

 بعلاوه جهت آسودگی کاربران خدمات مرتبط با تعمیر برخی از محصولات سونی نظیر تعمیر تلویزیون بصورت سرویس در محل به کاربران گرامی ارائه می گردد. جهت آشنایی هر چه بیشتر با ساختار این مرکز و خدمات ارائه شده در آن، واحدهای تعمیرات سونی در بخش زیر معرفی می گردند.