اشتراک گذاری

آبخوردگی تلویزیون سونی

آبخوردگی تلویزیون سونی به شرایطی اطلاق می شود که مایعات پاک کننده مانند شیشه شوی از فاصله بسیار کم بین قاب و صفحه نمایش تلویزیون نفوذ پیدا کرده باشند. گاهی ممکن است به دلیل ناآگاهی یا بی توجهی کاربر، آب یا مایعات به داخل پنل تلویزیون سونی وارد شود.

این مایعات که معمولا رسانا و هادی الکتریسیته هستند، از پایین پنل وارد تلویزیون می شوند. به دلیل قرار گرفتن فلت های منتقل کننده اطلاعات تصویر در زیر پنل تلویزیون، باعث اتصال پین های مختلف می شوند. این فلت ها که فلت های ولتاژ یا فلت های تصویر هستند، در نتیجه نفوذ آب درگیر اختلالاتی می شوند. برای تعمیر تلویزیون از هر نوع و مدلی توجه به علت بروز اختلال ضروری ترین اقدام اولیه است.

آبخوردگی تلویزیون سونی

اولین اقدامات هنگام آبخوردگی تلویزیون سونی

  1. بلافاصله تلویزیون سونی را از منبع برق جدا کنید، زیرا با قطع جریان برق، برق در مدارات داخلی تلویزیون قطع می شود و احتمال اتصالی داخل مدارات و آسیب به بردهای تلویزیون سونی به حداقل می رسد.
  2. در هنگام آبخوردگی تلویزیون سونی، تمام سعی خود را کنید تا همه آب و مایعات موجود روی پنل تلویزیون را پاک کنید؛ با پاک کردن آب روی تلویزیون میزان کمتری آب به داخل تلویزیون سونی نفوذ می کند و میزان خسارت را کم می شود. هرگز با باز کردن تلویزیون سعی نکنید آب را از داخل تلویزیون پاک کنید، زیرا پاور تلویزیون، حتی در زمانی که به برق وصل نیست، برق دارد و موجب آسیب رسیدن به انسان می شود. حتی ممکن است در حین پاک کردن برد، اتصالی های جدید ایجاد شود و میزان صدمه و خسارت به تلویزیون بیشتر شود.
  3. هنگام مواجه با آبخوردگی تلویزیون سونی، تلویزیون را برعکس کنید؛ با سر و ته کردن تلویزیون قطرات آب از اتصالات فلت پنل دور می شود و خسارت به حداقل می رسند.
  4. تلویزیون را در شرایطی قرار دهید که بخار شدن آب سریع تر انجام شود و تی وی سریع تر خشک شود. به عبارت دیگر تلویزیون سونی را در محل گرم یا در مقابل باد یا در هر شرایطی که بخار شدن آب را تسریع می کند، قرار دهید تا خسارات به حداقل برسد.
  5. وقتی درگیر آبخوردگی تلویزیون سونی هستید، دستگاه را حداقل تا ۲۴ ساعت به برق نزنید. بعد از ۲۴ ساعت که دستگاه را روشن می کنید، اگر با ظهور خطوط رنگی عمودی بر روی صفحه تلویزیون مواجه شدید، نشان دهنده اتصالات پنل در نتیجه آبخوردگی است. اگر به طور کلی تصویری در تلویزیون دیده نمی شود، به معنی اتصالی پنل تلویزیون یا برد tcon و یا آسیب مین برد است. در هر صورت برای تعمیر آبخوردگی تلویزیون سونی فقط و فقط باید از یک مرکز متخصص و معتبر تعمیرات تلویزیون سونی کمک بگیرید.

تعمیر آبخوردگی تلویزیون سونی

باید بدانید که اگر میزان آبخوردگی تی وی زیاد و شدید باشد، امکان تعمیر آبخوردگی تلویزیون سونی وجود ندارد و تنها راه موجود تعویض پنل است. هر چند که تعویض پنل هزینه بالایی دارد و چیزی حدود ۷۰درصد از هزینه خرید یک تلویزیون را تشکیل می دهند، اما تنها راه بازگشت سلامت تلویزیون در صورت آبخوردگی است.

از همین رو غالب کاربران، خرید یک تلویزیون نو را به تعمیر آبخوردگی پنل تلویزیون سونی ترجیح می‌دهند. این در حالی است که اگر کاربرآگاهانه عمل کند و بلافاصله پس از آبخوردگی تلویزیون سونی به یک مرکز تعمیراتی مجاز و استاندارد مراجعه کند، احتمال تعمیر پنل افزایش می یابد.

نمایندگی تعمیرات تلویزیون

نمایندگی تعمیرات تلویزیون یک نهاد جامع و کامل است. در حوزه تعمیرات انواع تلویزیون ها از هر مدل و از هر برندی فعالیت دارد. امن ترین و مورد وثوق ترین مرکزی است که می توانید دستگاه معیوب خود را به آن بسپارید و از دریافت خدماتی با کیفیت، مطمئن باشید. کیفیت تنها رمز موفقیت و مراجعه مکرر کاربران به این نمایندگی است.

در تنها نمایندگی رسمی تعمیرات تلویزیون در ایران، امکانات و تسهیلات فوق العاده وسیع و پیشرفته ای فراهم است. هر یک از این امکانات بخش مهمی از نیاز های کاربران را تامین می کند. این نمایندگی به خوبی می داند که بیشتر کاربران تلویزیون درگیر چه نوع مشکلاتی هستند. می توانید اطلاعات تکمیلی درباره تعمیر تلویزیون را فقط با یک تماس به دست آورید.

 نمایندگی سونی در کرج

نمایندگی سونی در کرج با همکاری مرکز سخت افزار ایران راه اندازی شده است. این مرکز مجموعه ای از مفیدترین خدمات را در حوزه فروش، خدمات پس از فروش و تعمیرات سونی در استان البرز به همه کاربران سونی ارائه می دهد. در تنها نمایندگی رسمی سونی در کرج می توانید از امکانات و تسهیلات بسیار متنوع و مفید بهره مند شوید. می توانید در کنار تجربه خرید امن و ایمن از خدمات پس از فروش اصل و شرکتی نیز بهره مند شوید.

در نمایندگی تلویزیون سونی در کرج که به همت مرکز سخت افزار ایران در استان البرز راه اندازی شده است، نیاز کاربران سونی را به خوبی شناسایی کرده ایم و برای رفع آنها با تدوین برنامه ریزی های دقیق و مدون وارد عمل شده ایم. به عنوانی کاربری از کاربران سونی که در استان سرسبز البرز ساکن هستید، می توانید از بهترین و با کیفیت ترین خدمات و تسهیلات در حوزه تمامی محصولات سونی بهره مند شوید. برای دریافت اطلاعات بیشتر از طریق شماره های موجود در بالای سایت تماس بگیرید و جزئیات بیشتر را جویا شوید.

سوالات متداول کاربران در مورد  آبخوردگی تلویزیون سونی 

آبخوردگی تلویزیون به شدت به نمایشگر آسیب می زند. آب موجب اتصال کوتاه و خوردگی مسیرهای فلزی مداربرد شده و در نهایت خرابی برد را به همراه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

20 − 19 =