اشتراک گذاری

افزایش کیفیت تصویر تلویزیون سونی

کیفیت نهایی تصویر تلویزیون سونی همیشه آن چیزی نیست که شما مشاهده می‌کنید و به آن عادت کرده‌اید. به عبارتی دیگر در تمامی تلویزیون ها از جمله تلویزیون سونی بخش تنظیماتی وجود دارد که با مراجعه به آن می‌توان کیفیت تصویر تلویزیون سونی را ارتقا داد و آنرا از آنچه که هست بهتر کرد. البته دستکاری این تنظیمات می‌بایست با توجه به نوع برنامه در حال پخش باشد. این بدان معناست که هر برنامه، تنظیمات خاص خود را می‌طلبد و اینگونه نیست که با یک بار تنظیم بتوان کیفیت تصویر تلویزیون سونی را برای همیشه ارتقا داد.

برای مثال جهت تماشای فیلم های اکشن و یا مسابقات ورزشی که تحرک در آن ها زیاد است، رزولوشن تلویزیون می‌بایست در سطح خاصی قرار گیرد. این در حالی است که این رزولوشن ممکن است برای برنامه و تصاویر دیگر چندان مناسب نباشد. در بخش‌های آتی 4 روش کارامد جهت افزایش کیفیت تصویر تلویزیون سونی شرح داده خواهد شد. البته روش‌های ذکر شده منحصر به این دستگاه نیست و برای سایر برندهای تلویزیون قابل استفاده است.

کیفیت تصویر تلویزیون سونی

ارتقا کیفیت تصویر تلویزیون سونی تنها با 4 روش

1. شفافیت sharpness مناسب

شفافیت sharpness تصاویر عموماً حاصل ترکیب دو عامل وضوح resolution و تفکیک‌پذیری لبه‌ها acutance است. بدیهی است هر چه شارپ بیشتر باشد، تصاویر این دستگاه شفاف‌تر و کیفیت تصاویر تلویزیون سونی واضح‌تر خواهد بود. بنابراین برای محتواهای 4K و FULL HD توصیه می‌شود که شارپنس را بر روی حداکثر مقدار تنظیم کنید.

پس از هر بار تنظیم به تماشای تصاویر بنشینید و از این مناسب بودن میزان شارپ مطمئن گردید چرا که بالا بودن شارپ در برخی موارد سبب اذیت شدن چشمان ببینده می‌شود. در اینصورت –یعنی در صورت آزاردهنده بودن میزان شارپ تصاویر- آن را کم کنید. توصیه کلی کارشناسان آن است که برای مشاهده محتواهایی با رزولوشن بالا از شارپنس بالا استفاده شود. اما برای تماشای محتواهایی با روزلوشن پایین تر از شارپ پایین‌تر استفاده شود.

افزایش کیفیت تصویر تلویزیون

2. تنظیم دستی حالت های تصویر

تنظیم دستی حالت های تصویر زمانی توصیه می‌شود که گزینه های پیشنهادی تلویزیون ناوانند رضایت شما را کسب کنند. در این شرایط توصیه می‌شود از روش تنظیم دستی حالت های تصویر استفاده نمایید و یک حالت جدید ایجاد نمایید. این حالت جدید را می توانید برای هر یک از محتواهای جداگانه تغییر دهید.

اگر احساس کردید یک ویدئو بهتر است دمای رنگ بالاتری داشته باشد می توانید دمای رنگ را بالا ببرید تا ویدئو را با کیفیت تصویر بهتری تماشا کنید. در صورت نیاز به راهنمایی‌های بیشتر جهت انجام این کار می‌توانید در اینترنت یک جستجوی ساده انجام دهید و یا از طریق راه‌های ارتباطی درج شده در وبسایت با کارشناسان ما در مرکز تعمیر تلویزیون سونی تماس بگیرید.

3. رزولوشن مناسب

عامل دیگری که در افزایش کیفیت تصویر تلویزیون سونی موثر است، رزولوشن است. در انتخاب رزولوشن دقت نمایید که رزولوشن انتخابی سازگار با ویدئو و محتوایی باشد که قرار است تماشا کنید. به عنوان مثال، به هنگام تماشای فیلم های اکشن و یا مسابقات ورزشی که تحرک در آن ها زیاد است، باید از رزولوشن 1080p استفاده کنید و نه 1080i. چرا که تصاویر در 1080p سرعت بیشتری دارند و این موضوع سبب می‌گردد تا میزان تاری آن ها به حداقل برسد.

خدمات تخصصی سونی سرویس : تعمیر بک لایت تلویزیون

4. استفاده از حالت گیمینگ و ورزشی

در تلویزیونهای پیشرفته و امروزی، حالتی برای پخش برنامه های ورزشی درنظرگرفته شده است. بنابراین اگر قصد دارید به تماشای یک مسابقه ورزشی بنشینید توصیه می‌شود جهت افزایش کیفیت تصویر تلویزیون سونی آن را حالت گیمینگ و حالت ورزشی قرار دهید. توجه به این مسئله سبب افزایش سرعت انتقال داده ها و کیفیت تصاویر می‌گردد.

نمایندگی سونی در تهران

نمایندگی سونی در تهران ارائه‌دهنده تخصصی‌ترین سرویس‌های مرتبط با تعمیر و فروش محصولات سونی به متقاضیان است. متقاضیان سرویس‌های مذکور می‌توانند به نمایندگی سونی در تهران مراجعه کرده و پس از حضور در پارت مربوطه، تخصصی‌ترین سرویس‌های مورد نیاز را دریافت نمایند. خدمات ارائه شده در نمایندگی تعمیرات سونی منحصر به محصولی خاص نیست و کلیه تولیدات این برند اعم از گوشی، تلویزیون، تبلت، لپ تاپ و … را شامل می‌گردد.

استفاده از پیشرفته‌ترین تجهیزات دو حوزه تعمیر و فروش و همکاری با خبره‌ترین کارشناسان این دو حوزه سبب گشته تا «کیفیت» و «دقت» جزء لاینفک تمام خدماتی گردند که در نمایندگی سونی در تهران ارائه می گردد. وجه تمایز نمایندگی سونی در قیاس با دیگر همکاران، صرفه‌جویی در زمان و هزینه تعمیر، استفاده از قطعات اورجینال، سرعت بالای انجام تعمیرات تلویزیون سونی، انجام مشاوره پیش از تعمیر و اعلام نتیجه‌ی نهایی پس از تعمیر، و تعمیر دستگاه‌هایی است که سایر همکاران قادر به تعمیر آنها نبوده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

15 − 6 =