اشتراک گذاری

شارژ نشدن موبایل سونی

شارژ نشدن موبایل سونی رویداد ناخوشایندی است که ممکن است برخی از کاربران این دستگاه آنرا تجربه نمایند. در این بخش برآنیم تا ضمن شرح علل این اتفاق، راهکارهای موجود جهت رفع آن را با شما درمیان بگذاریم. برخی از این راهکارها در عین سادگی بسیار مؤثر بوده و اشکال پیش آمده را به راحتی برطرف می سازند. توجه داشته باشید که پیش از عیب یابی و بررسی دقیق دستگاه نمی توان هیچگونه نظر کارشناسی مبنی بر اینکه شارژ نشدن موبایل سونی به دلیل خرابی باتری یا شارژر آن است، ارائه داد. در صورت استفاده از راهکارهای ارائه شده در بخش های آتی و عدم حصول نتیجه، می توانید در مرکز تعمیرات موبایل سونی حضور یابید و از تخصص، تجربه و دانش کارشناسان این مجموعه بهره مند گردید.

تعمیر موبایل

شارژ نشدن موبایل سونی و علل آن

شارژ نشدن موبایل سونی ممکن است در سطوح متفاوتی روی دهد. ممکن است این دستگاه پس از اتصال به شارژر، شارژ نشود و یا اینکه فرآیند شارژ آن به کندی انجام شود. در برخی موارد نیز سرعت شارژ شدن باتری بسیار آهسته‌تر از سرعت خالی شدن آن باشد. مشکلاتی از این قبیل نه تنها در موبایل سونی بلکه در دیگر برندهای موبایل نیز بسیار شایع هستند.

این اشکالات ممکن است به دلیل خرابی و نارسایی پورت یو اس بی، وجود گرد و غبار بیش از اندازه در دستگاه، استفاده از کابل معیوب، خرابی آداپتور، خرابی باتری، نامناسب بودن منبع شارژ، استفاده از اپلیکیشن های متعدد به صورت همزمان و مواردی از این دست باشد. مشکلاتی از این قبیل در گوشی های تلفن همراه بسیار شایع هستند. در ادامه روش‌های حل مشکل شارژ نشدن موبایل سونی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

شارژ نشدن موبایل سونی

تعمیرات موبایل سونی و رفع علت شارژ نشدن موبایل سونی

تعمیرات موبایل سونی با توجه به گستردگی و کاربری بالای این محصول در بازارهای داخلی کشور، ادعای بسیاری از فعالان این حوزه است، لیکن آنچه در این میان حائز اهمیت بسیار است، توجه به انجام تعمیرات موبایل در یک مرکز مجاز و استاندارد است؛ مرکزی که اختلالات ایجاد شده در این دستگاه را منطبق بر استانداردهای بین‌المللی رفع و حل نماید. شما کاربران گرامی با مراجعه به مرکز تعمیرات موبایل سونی تخصصی ترین خدمات مرتبط با این دستگاه را دریافت نمایید. شارژ نشدن موبایل سونی است یکی از اشکالاتی است که در نمایندگی سونی به بهترین نحو ممکن و پس از عیب یابی دقیق و تخصصی انجام می پذیرد. در مطالب آتی شیوه رفع این اشکال را با شما در میان خواهیم گذاشت.

اولین علت شارژ نشدن موبایل سونی: خرابی پورت ‌یواس‌بی USB

نخستین علت احتمالی شارژ نشدن موبایل سونی، خرابی پورت یواس‌بی دستگاه موبایل است. اگر ترس از خرابی دستگاه ندارید خودتان دست به کار شوید و یک تعمیر سخت‌افزاری جزیی انجام دهید. انجام این دستکاری، جهت برقراری تماس و از میان برداشتن فاصله ای است که میان سطح فلزی درون پورت USB و شارژر میکرو USB وجود دارد. غالب اشکالات شارژ نشدن موبایل سونی با این تعمیر جزیی برطرف می گردند. پیش از هر چیز ابتدا گوشی خود را خاموش نمایید و در صورت امکان باتری را از آن خارج کنید. از یک شی کوچک مانند خلال دندان استفاده کنید تا زائده درون پورت USB گوشی خود را کمی جا ‌به‌ جا کنید. برای انجام این کار دقت و حوصله به خرج دهید. مجدداً باتری را وارد دستگاه نمایید و شارژر را وصل کنید.

دومین علت شارژ نشدن موبایل سونی: وجود گردوغبار بیش از اندازه در دستگاه

وجود گردوغبار بیش از اندازه در پورت USB دستگاه، دومین علت احتمالی است که ممکن است مانع از شارژ شدن موبایل سونی گردد. این اتفاق به ویژه ممکن است برای گوشی هایی بیفتد که در جیب های لباس یا مکان های پرز دار و پر گردوغبار قرار می گیرند.جهت رفع گردوغبار و آلودگی های ایجاد شده در دستگاه می توانید از یک قوطی هوا فشرده یا هر چیز دیگری که با استفاده از کمپرس هوا بتواند گرد و غبار پورت شارژر دستگاه را خارج کند، استفاده نمایید.

سومین علت شارژ نشدن موبایل سونی: خرابی کابل دستگاه

سومین علت احتمالی شارژ نشدن موبایل سونی را می توان خرابی کابل دستگاه به شمار آورد. تجربیات کارشناسان ما در حوزه تعمیرات گوشی سونی حاکی از آن است که درصد خرابی آداپتور شارژ در این دستگاه بسیار کمتر از کابل آن است. به عبارتی دیگر منبع یا آداپتور شارژری که آن را به پریز متصل می‌کنیم کمتر دچار مشکل می‌شود. در این میان امکان خرابی کابل دستگاه بسیار بیشتر است از همین رو می بایست بررسی های لازم جهت تأیید خرابی آن انجام شود. آسان‌ترین روش تشخیص خرابی کابل، تعویض آن است.

اگر کابل تعویضی به درستی عمل کرد مشخص می‌شود که کابل اورجینال دارای مشکل بوده است، در غیر اینصورت منشا مشکل از جای دیگری خواهد بود. کاربران محصولات اپل بیشتر از سایر افراد از خرابی کابل های دستگاه هایشان گلایه دارند. بنابراین اگر شما نیز دارنده یکی از تولیدات اپل هستید بیشترین تلاش خود را جهت نگهداری کابل های آنها بکار بندید. در صورتی که قصد تعویض کابل یا شارژر را دارید از خرید نوع استاندارد و شرکتی آن مطمئن شوید، زیرا فروشگاه های مجازی موجود در اینترنت مالامال از محصولاتی هستند که نوع فیک و تقلبی هر محصول را به فروش می رسانند.

چهارمین علت شارژ نشدن موبایل سونی: خرابی آداپتور

در صورتی که از صحت کابل دستگاه سونی خود مطمئن هستید بهتر است در گام بعدی از صحت آداپتور شارژر خود نیز مطمئن گردید. اگر آداپتور شما قابلیت جدا شدن از کابل شارژر را دارد آداپتور دیگری را امتحان کنید. این احتمال وجود دارد که آداپتور دستگاه به دلیل دفعات بالای وصل و جداسازی کابل، شل یا خراب شده باشد. جهت اطمینان بیشتر می توان عملکرد ترکیب کابل و آداپتور را بر روی یک دستگاه دیگر تست کرد.

پنجمین علت شارژ نشدن موبایل سونی: رعایت نکردن ایمنی

پنجمین علت احتمالی شارژ نشدن موبایل سونی عدم رعایت نکات ایمنی و بایسته در حین شارژ است. در حین شارژ موبایل سونی به این موارد دقت کنید:

  1. گوشی خود را در نزدیکی آب و یا در فضای بیش از اندازه گرم یا مرطوب شارژ نکنید.
  2. گوشی را بیش اندازه یا به اصطلاح اُور شارژ نکنید (over-charge).
  3. شارژ گوشی برای ساعات طولانی خطرناک است و ممکن است منجر به انفجار باتری یا آسیب رسانی به دستگاه شود.

ششمین علت شارژ نشدن موبایل سونی: خرابی باتری و یا پایان عمر مفید آن

همانگونه که در عنوان ذکر شد ششمین علت احتمالی شارژ نشدن موبایل سونی را می توان خرابی باتری و یا پایان عمر مفید آن دانست. باتری‌ها دوام مادام‌العمر ندارند و پس از گذشت عمر مفیدشان، برای نگه داشتن شارژ دچار مشکل می‌شوند. اگر عمر باتری شما بیش از ۲ سال است و در حال حاضر برای شارژ دستگاه با مشکل مواجه شده است، احتمال نزدیک شدن به پایان عمر آن وجود دارد. برخی از باتری‌های معیوب به راحتی قابل تشخیص هستند زیرا متورم می‌شوند و یا مایعی از آن‌ها نشت می‌کند.

اگر علائمی از این قبیل در ظاهر دستگاه مشخص نیست کاور پشت گوشی خود را برداشته و باتری را از نزدیک بررسی کنید. اگر نیم توانید باتری دستگاه قابل را از آن جدا کنید می‌توانید دستگاه را به پشت بر روی سطحی صاف قرار دهید و آن را بچرخانید. این کار به شما کمک می کند تا در صورت وجود برآمدگی آنرا تشخیص دهید زیرا برآمدگی دستگاه مانع از چرخش صحیح آن خواهد شد. در صورت شک داشتن به متورم بودن و یا نشت باتری، به یک تعمیرگاه موبایل مراجعه کنید و باتری جایگزین مناسبی را خریداری نمایید.

هفتمین علت شارژ نشدن موبایل سونی: نیاز به کالیبره (calibrate) کردن باتری

هفتمین علت احتمالی شارژ نشدن موبایل سونی نیاز باتری دستگاه به کالیبره کردن است.  در چنین وضعیتی دستگاه عددی را در باب شارژ نشان می دهد که عدد واقعی شارژ نیست. در چنین مواردی کالیبره کردن باتری جهت نمایش عدد صحیح شارژ ضروری است.