اشتراک گذاری

تعمیر اسپیکر موبایل سونی

تعمیر اسپیکر موبایل سونی از خدمات ویژه و تقریبا اپیدمی است که در مرکز تعمیرات سونی قابل ارائه می شود. همیشه این احتمال وجود دارد که به طور ناگهانی متوجه شوید اسپیکر گوشی هوشمندتان دچار مشکل شده و صدایی را پخش نمی‌کند. در حالی که دلیل این اختلال را نمی دانید و دقیقا هم نمی دانید که از کی و چه طور این مشکل برای دستگاه شما پیش آمده است، به دنبال راهی می گردید که بتوانید این اختلال را به بهترین وجه ممکن برطرف سازید.

تعمیر اسپیکر موبایل سونی

نحوه عیب یابی و تعمیر اسپیکر موبایل سونی

در قسمت اسپیکر، قطعاتی به نام بلندگو، میکروفن و  بازِر وجود دارند که به ترتیب برای دریافت صوت، ارسال صوت و پخش سیگنال زنگ و آهنگ استفاده می شوند. هنگامی که می خواهیم اقدامات لازم برای عیب یابی و تعمیر اسپیکر موبایل سونی را انجام دهیم، لازم است که با همه این بخش ها آشنایی کافی داشته باشیم.

در نقشه شماتیک، هر کدام  از این اقلام سیستم صوتی با نام های مختلف نمایش داده می شوند؛ بلندگوی گوشی معمولا با نام های Reciver یا Earpiece ، بلندگوی زنگ یا پخش موسیقی با نام های Speaker، Buzzer یا Ringer  و میکروفون نیز با نام های Mic یا  Microphone شناسایی می شوند.

چگونگی تعمیر اسپیکر موبایل سونی

وقتی اسپیکر گوشی سونی شما با مشکلی روبه رو شده است، پس از بررسی متصل بودن یا نبودن لوازم جانبی همچون بلوتوث هندزفری یا هدست بلوتوث به دستگاه و اطمینان از عدم اتصال اینگونه لوازم به گوشی موبایل سونی، حتما ایراداتی در مدار صوتی گوشی حادث شده است که قطعا باید به کمک یک تعمیرکار ماهر و متخصص برای برطرف سازی آن اقدام کنید.

در این شرایط، منشاء مشکل عموما از سه حالت خارج نیست:

  1. در این شرایط و برای تعمیر اسپیکر موبایل سونی باید بلندگو و محل اتصال آن به برد را بررسی کنیم؛ با استفاده از مولتی متر مقاومت بلندگو را اندازه گیری می کنیم؛ بلندگو باید مقاومتی بین ۳۰ تا ۵۰ اهم داشته باشد، در غیر صورت بلندگو خراب است و باید آن را تعویض کنیم.
  2. در اقدامی دیگر برای تعمیر اسپیکر موبایل سونی لازم است که مسیر ارتباطی بلندگو تا آی سی را از شماتیک چک کنیم و در صورت ادامه خرابی ها آی سی صوت را تعویض می کنیم. همه این اقدامات تنها باید به دست تعمیرکاران حرفه ای در این زمینه انجام شود.
  3.  در این شرایط برای تعمیر اسپیکر موبایل سونی باید  بخش میکروفن را زیر لوپ بررسی کنیم، یعنی جای نشستن میکروفن را ابتدا چک کنیم که به برد متصل باشد و سپس میکروفن را آزمایش کنیم تا از صحت عملکرد آن اطمینان پیدا کنیم.

تعویض اسپیکر موبایل سونی

لازم به ذکر است که روی بردهای جدید گوشی های هوشمند حداقل دو میکروفن یکی برای ارسال صدای مکالمه و دیگری برای ضبط فیلمبرداری وجود دارد؛ میکروفن های دیجیتال را نمی توان از طریق برد آزمایش کرد و تنها برای تست خرابی آن باید تعویض شوند. همه این اقدامات باید توسط یک تکنسین حرفه ای و متخصص انجام شود. 

چنانچه صدای زنگ نداشتید یا در پخش موسیقی مشکل داشتید؛ برای تعمیر اسپیکر موبایل سونی باید به موارد زیر توجه کنید.

سلامت قطعه باید چک شود. این قطعه به مقاومتی بین ۸ تا ۱۶ اهم نیاز دارد. اگر با یک ولتاژ ۲ ولتی هم صدای خش خش از آن پخش می شود، قطعه خراب است. در هر صورت باید به مرکزی مجاز و استاندارد برای تعمیر اسپیکر موبایل سونی خود مراجعه کنید.

خدمات اختصاصی مرکز تعمیر اسپیکر موبایل سونی

  • رفع ایراد مشکلات بازر (بلند گو) گوشی سونی
  • تست و بررسی همه جانبه صدای اسپیکر گوشی سونی
  • تعویض بلندگو گوشی سونی در مرکز تعمیر اسپیکر موبایل سونی
  • رفع ایراد مشکلات اسپیکر گوشی سونی در مرکز تعمیر اسپیکر موبایل سونی
  • رفع مشکل قطع شدن صدای بلندگو
  • رفع مشکل قطع شدن صدای اسپیکر گوشی سونی
  • حل مشکل قطع شدن اسپیکر پشتی گوشی سونی
  • رفع مشکل کم شدن صدای گوشی سونی در مرکز تعمیر اسپیکر موبایل سونی

سوالات متداول تعمیر اسپیکر موبایل سونی

چرا صدای گوشی سونی من نویز دارد؟

صدای نویز در گوشی‌ها می‌تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود. برخی از دلایل احتمالی عبارتند از:

  1. 1. اشکال در ضبط صدا: ممکن است میکروفون گوشی خراب شده یا درست و صحیح کار نکند که باعث ایجاد صدای نویز می‌شود.
  2. 2. اشکال در بلندگو: بلندگوی گوشی نیز ممکن است خراب باشد و نویز تولید کند.
  3. 3. مسائل مرتبط با سیگنال شبکه: ضعف سیگنال شبکه موبایل می‌تواند باعث تداخل و صدای نویز در تماس‌ها شود.
  4. 4. مشکل در نرم‌افزار: برخی اوقات، مشکلات نرم‌افزاری مانند بروزرسانی ناقص، برنامه‌های نصب شده ناسازگار و .. می‌توانند در گوشی نویز ایجاد کنند.
دلایل خرابی اسپیکر موبایل چیست؟

دلایل خرابی اسپیکر موبایل ممکن است شامل موارد زیر باشد:

۱. استفاده نامناسب : استفاده نادرست از اسپیکر می‌تواند باعث خرابی آن شود. افرادی که صدا را به طور مداوم به حداکثر میزان تنظیم می‌کنند یا صدای بلند موسیقی را از اسپیکر پخش می‌کنند، عمر اسپیکر را کاهش می دهند.

۲. نفوذ آب : در صورتی که آب وارد گوشی شود، می‌تواند باعث خرابی اسپیکر شود. این ممکن است به دلیل تماس با آب، ریزش مایعات بر روی گوشی یا استفاده در محیط‌های مرطوب باشد.

۳. ضربه و سقوط : سقوط گوشی به زمین یا مورد ضربه قرار گرفتن می‌تواند باعث خرابی سخت‌افزاری در اسپیکر شود.

۴. خرابی نرم‌افزاری: مشکلات نرم‌افزاری مانند بروزرسانی ناقص، نصب برنامه‌های ناسازگار یا اشتباه و می‌تواند باعث عملکرد نامطلوب اسپیکر شود.

هزینه تعویض اسپیکر موبایل سونی چقدر است؟

قیمت تعویض اسپیکر موبایل سونی می‌تواند متغیر باشد و به عوامل مختلفی بستگی دارد. هرچند تعمیرگاه‌ها و مراکز خدمات فنی ممکن است قیمت‌های متفاوتی برای این خدمت در نظر می گیرند. همچنین هزینه تعویض اسپیکر نیز با مدل و نوع موبایل سونی شما متغیر است. بهترین راه برای اطلاع از هزینه دقیق، مراجعه به مرکز تعمیر معتبر است. از آن جا که قیمت های بازار در حال تغییر است قبل از مراجعه جهت تعویض اسپیکر موبایل سونی، با ما تماس بگیرید و از قیمت ها مطلع شوید. کارشناسان چگونگی مراحل تعمیر و تعویض اسپیکر موبایل سونی را برای شما شرح خواهند داد.

آیا می توان اسپیکر موبایل سونی را تعویض کرد؟

بله، اسپیکر موبایل سونی قابل تعویض است. در صورتی که اسپیکر موبایل سونی شما به هر دلیلی آسیب دیده یا کار نمی‌کند، می‌توانید آن را تعویض کنید. با مراجعه به نمایندگی سونی، تکنسین‌های ما می‌توانند اسپیکر معیوب را با قطعات جدید و اصلی موبایل سونی جایگزین کنند. عملکرد صحیح و کیفیت صدا را به حالت اولیه برگردانند. در هر صورت، قبل از تعمیر یا تعویض اسپیکر، می توانید از مشاوره رایگان بهره مند شوید.

واحد تعمیرات موبایل سونی

واحد تعمیر موبایل سونی از وجود تکنسین های برتر و مجرب کمک می گیرد تا خدمات بی رقیب و با کیفیتی به کاربران خود ارائه دهد. کارشناسان ما در واحد تعمیرات موبایل سونی با گذراندن دوره های آموزشی تخصصی جهت تعمیر موبایل، تجربه بالایی دارند و به همین دلیل در اجرای پروسه تعمیرات به  سایر قطعات آسیب نمی رسانند.

واحد تعمیرات موبایل سونی با بهره گیری از تجهیزات پیشرفته جهت تعمیر موبایل، بهترین شرایط را جهت افزایش کیفیت فراهم کرده است و به دلیل استفاده از قطعات اصلی تضمین می کند که عملکرد دستگاه شما پس از تعمیر، همچون روز نخست خواهد بود.

واحد تعمیرات سونی

مرکز تعمیرات سونی به منظور ارائه خدمات بهتر و تخصصی تر، اقدام به جداسازی واحد های تعمیراتی خود نموده است. به این ترتیب هر یک از محصولات سونی در واحد جداگانه خود مورد بررسی و ترمیم و تعمیر قرار خواهد گرفت.

کارشناسان و فنی کاران واحد تعمیراتی سونی، هر یک به طور اختصاصی در بخش ویژه خود خدمات رسانی می کنند. از آنجایی که این واحد تعمیراتی به دستگاه ها و تجهیزات مدرن عیب یابی و تعمیر مجهز است، لذا به راحتی هر گونه نگرانی از بابت کیفیت تعمیرات را به صفر می رساند و اطمینان می دهد که تعمیرات با بهترین کیفیت انجام خواهد شد.

نمایندگی سونی

نمایندگی سونی درگاه امن و ایمنی است که بتوانید با خیال راحت برای خرید هر یک از محصولات سونی اقدام کنید. فعالیت ویژه این نمایندگی پیرامون دو حوزه فروش و خدمات پس از فرش است. کاربران با مراجعه به این نمایندگی مجاز و رسمی، می توانند ضمن استفاده از گارانتی های اصل و شرکتی از تسهیلات ویژه این نمایندگی استاندارد نیز استفاده کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با واحد فروش نمایندگی سونی تماس بگیرید.

اخبار، اطلاعات، مقاله های خواندنی و سوالات رایج کاربران را در سایر قسمت های سایت جستجو کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

13 − 4 =