اکانت پرایمری در پلی استیشن 4 مزیت های زیادی را برای شما فعال می کند، و اکتیو نشدن اکانت PS4 می تواند دردسرهای زیادی را برای شما ایجاد کند. کاربرانی که این اکانت را در PS4 خود فعال می کنند، امکان خرید اپلیکیشن از بازارچه پلی استیشن، اشتراک در پلی استیشن پلاس، دانلود اتوماتیک محتوا، امکان ادامه بازی های شخصی در دستگاه های دیگر و یا دسترسی از راه دور، به اشتراک گذاری تم های خریداری شده با دیگران و مهمتر از همه اجرای بازی ها بدون اتصال به اینترنت را در اختیار دارند.
در صورتی که شما در دستگاه خود با مشکل اکتیو نشدن اکانت پلی استیشن روبرو شوید، نه تنها تمام این فرصت ها را از دست می دهید، بلکه حتی ممکن است قادر به انجام بازی های خود نشوید. اما دلایل اکتیو نشدن اکانت PS4 چیست و چگونه می توان مشکل فعال نشدن اکانت PS4 را برطرف کرد؟ برای پاسخ به پرسش ها با ما همراه باشید.
دلیل اکتیو نشدن اکانت PS4
یک نکته مهم در رابطه با اکانت پرایمری PS4 این است که شما می توانید در آن واحد، این اکانت را تنها در 2 سیستم فعال کنید. و در صورتی که بخواهید در دستگاه سومی این اکانت را فعال کنید، باید اکانت مورد نظر شما در یکی از دو دستگاه سوم دی اکتیو و یا غیر فعال شود. این مسئله زمانی مشکل ساز می شود که شما به دستگاه هایی که اکانت در آنها فعال است دسترسی ندارید.
برای مثال شما اکانت را در دستگاهی فعال کرده اید که به علت مشکلات فنی قادر به کار نیست و دستگاه دوم در اختیار کسی است که شما به آن دسترسی ندارید. در این صورت تا زمان غیر فعال شدن اکانت در یکی از این دو دستگاه، شما قادر به استفاده از اکانت در دستگاه جدید خود نخواهید بود و با ارور اکتیو نشدن اکانت PS4 مواجه می شوید. اما برای رفع مشکل راه حل هایی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند.
بیشتر بخوانید: مقایسه پلی استیشن 4 و 5
راه حل رفع مشکل اکتیو نشدن اکانت پرایمری PS4
در کل سه راه حل برای رفع این مشکل وجود دارد که متناسب با شرایط می توانید از یکی از این سه راه حل استفاده کنید. به عنوان راه حل اول سعی کنید تا پیش از هر کاری با کسی که اکانت در دستگاه او فعال است تماس حاصل کنید. این ساده ترین راه ممکن است، البته در بیشتر مواقع پاسخگو نیست. راه حل دوم تغییر رمز عبور اکانت پرایمری است. اما راه حل سوم برای رفع مشکل اکتیو نشدن اکانت PS4، که موثرترین روش رفع این مشکل است، دارای محدودیت هایی است.
شما می توانید با مراجعه به حساب کاربری خود در صفحه مرورگر در گوشی، کامپیوتر و یا PS4 خود، تمامی اکانت ها را در تمامی دستگاه ها غیر فعال سازید. البته شما می توانید تنها یک بار در هر 6 ماه از این قابلیت استفاده کنید. پس تا حد امکان سعی کنید که از روش های قبلی استفاده کنید تا این فرصت را برای روز مبادا حفظ کنید. اما اگر کاربر دوم حاضر به غیر فعال سازی اکانت نباشد و یا اینکه اکانت در دستگاه سرقت شده و یا معیوب فعال باشد، چاره ای جز راه سوم نخواهید داشت.
با سونی سرویس همراه شوید: حذف حساب اینستاگرام
غیرفعال سازی اکانت PS4 در تمامی دستگاه ها
- برای غیر فعال کردن حساب کاربری در پلی استیشن های دیگر و رفع مشکل اکتیو نشدن اکانت PS4، در مرورگر خود وارد آدرس my.account.sony.com شوید و با اکانت و رمز عبور خود وارد بخش مدیریت حساب کاربری خود شوید.
- در صفحه باز شده و در منوی سمت چپ، در بخش Other Settings، گزینه Device Management را انتخاب کنید.
- در منوی باز شده جدید با عنوان PlayStation Consoles، مطابق با تصویر بر روی Deactivate All Devices کلیک کنید و سپس بر روی YES کلیک کنید.
- البته در نظر داشته باشید که اکانت PlayStation Video تنها در همان دستگاه غیر فعال می شود .
- این روش از راه دور برای این حساب کاربری کارساز نیست.
- حالا باید مجددا حساب کاربری PS4 را در دستگاه خود فعال کنید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید.
بیشتر بخوانید: اتصال ps4 سونی به تلویزیون قدیمی
فعال کردن حساب کاربری PS4
- پس از رفع مشکل اکتیو نشدن اکانت PS4، باید حساب کاربری پرایمری پلی استیشن را مجدداً در دستگاه خود فعال کنید.
- برای این کار به صفحه تنظیمات در پلی استیشن بروید و وارد بخش Account Management شوید
- سپس گزینه Activate as Your Primary PS4 را انتخاب کنید.
- در صورت موفقیت، پیغامی کوتاه با عنوان Activated و دکمه OK به نمایش در می آید.