اشتراک گذاری

تعمیر مدار شارژ لپ تاپ سونی

شارژ نشدن لپ تاپ یکی از مشکلات رایجی است که احتمال دارد برای انواع و اقسام لپ تاپ های سونی و یا سایر برندهای تولید کننده اتفاق بیفتد. این مشکل می تواند لپ تاپ را به دستگاه بلا استفاده ای تبدیل کند. معمولا در چنین شرایطی کاربر به خرابی باتری سیستم مشکوک می شود. اما ممکن است مدار شارژ لپ تاپ سونی کارایی خود را از دست داده باشد.

اغلب اوقات خرابی مدار شارژ لپ تاپ sony برای کاربران عادی موضوع غیر قابل درکی است. اگر شما هم اطلاعات چندانی در این خصوص ندارید؛ می توانید این مقاله و سایر مقالات نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی را مطالعه کنید.

تعمیر مدار شارژ لپ تاپ سونی

علائم از کار افتادگی مدار شارژ لپ تاپ سونی

نشانه ی اصلی خرابی مدار شارژ لپ تاپ سونی، شارژ نشدن دستگاه است. اما همان طور که اشاره شد، خرابی باتری نیز می تواند باعث پیدایش مشکل شارژ نشدن سیستم شود. برای اینکه از اختلالات مدار شارژ مطمئن شوید، ابتدا باید سلامت کابل شارژر و آداپتور لپ تاپ را بررسی کنید.

مسلما یک قطعی کوچک در این بین سد راه فرآیند شارژ شدن لپ تاپ خواهد بود. اگر شارژر در سلامت کامل به سر می برد، باتری را از جایگاه اصلی آن بیرون بکشید و لپ تاپ را به برق بزنید. در صورتی که لپ تاپ واکنشی به نیروی برق دریافتی نشان نمی دهد، برای بررسی وضعیت مدار شارژ اقدام کنید.

پیشگیری از خرابی مدار شارژ لپ تاپ sony

دلیل اصلی خرابی مدار شارژ لپ تاپ سونی، نوسانات برق و نفوذ ولتاژهای غیر استاندارد به درون لپ تاپ است. شوک الکترونیکی ناشی از این ولتاژهای غیر استاندارد در عرض چند دقیقه باعث سوختگی ترانزیستورها و آی سی های مدار شارژ می شود. بنابراین باید هر طور شده سعی کنید احتمال عبور ولتاژهای دردسرساز را از ساختار داخلی لپ تاپ کاهش دهید. برای این منظور به طور حتم از محافظ های برقی مرغوب و با کیفیت بهره بگیرید.

نحوه تعمیر مدار شارژ لپ تاپ سونی

تعمیر مدار شارژ لپ تاپ سونی دارای یک مرحله ی تست بسیار مهم است. این تست باید تک تک اعضای مدار شارژ را دربرگیرد. خرابی یک آی سی کوچک خیلی ساده کارایی کل مدار را نابود می سازد. برای اعمال راحل تست، نقشه های کاربردی بسیاری در بازار وجود دارد. بسیاری از تعمیرکاران مبتدی به کمک این نقشه ها پروسه ی تست و تعمیر مدار شارژ لپ تاپ sony را انجام می دهند.

متاسفانه یک خطای جزیی در خواندن نقشه می تواند به طور کامل به مرگ بخش منبع تغذیه ی لپ تاپ ختم شود. بنابراین ریسک مراجعه به مراکز تعمیراتی ناشناس را برای رفع اختلالات ساختاری مدار شارژ لپ تاپ sony فراموش کنید و به نمایندگی رسمی سونی مراجعه نمایید. لازم به ذکر است که کلیه ی خدمات این مجموعه دارای گارانتی های معتبر بوده و در مناسب ترین تعرفه ی قیمتی امکان پذیر عرضه می شوند.