اشتراک گذاری

بلاک چین محتوا در پلتفرم جدید سونی

کمپانی سونی اعلام کرده که قصد استفاده از فناوری بلاک چین برای توسعه یک پلت فرم کنترل محتوای دیجیتالی را دارد.

اخیرا نام فناوری بلاک چین را زیاد می شنویم. این فناوری کاربری های بسیار گسترده ای دارد که بیشتر کاربران نام آن را همزمان با ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده شنیده‌ اند. سونی به عنوان یک کمپانی خلاق در زمینه ارائه نوآوری های جدید، قصد دارد از این قابلیت های بی شمار بلاک چین در توسعه یک پلت ‌فرم جدید به منظور مدیریت حقوق و محتوای دیجیتال (DRM) استفاده کند.

این شرکت اعلام کرده که می خواهد از فناوری بلاک چین بهره برده و به این ترتیب، از محتوای دیجیتالی کاربران نظیر کتاب ‌های الکترونیکی (ای بوک)، موسیقی، فیلم و محتوای واقعیت مجازی محافظت کند. بلاک چین محتوای سونی می تواند سهم عمده ای در رعایت حقوق تولید کنندگان محتوا در عصر دیجیتال ایفا کند. با هم این خبر را پیگیری می کنیم.

بلاک چین محتوای سونی

بلاک چین محتوا چیست؟

مدیران و طراحان سونی بر این باورند که قابلیت های قابلیت بلاک چین بسیار بیشتر از حدی است که بین کاربران شناخته شده است. فناوری بلاک چین محتوای سونی به کاربران کمک می کند که روش های جدیدی را برای محافظت از اطلاعات شخصی و، حریم خصوصی، احراز هویت، شیوه اشتراک گذاری محتوای آنلاین و نیز حفظ حقوق خود به کار ببندند. پلت فرم جدید sony به گونه ای طراحی شده که می تواند از تمامی حقوق مادی و معنوی (حق کپی رایت) تمامی محتوای دیجیتالی محافظت کند.

این پلت فرم امکان دسترسی اطلاعات و احراز هویت مالک اصلی آنها را برای کاربران فراهم می کند و به این ترتیب، حقوق مولف رعایت خواهد شد. طبق اعلام مدیران سونی، DRM قرار است روی حفاظت از محتوای دیجیتالی از جمله کتاب های الکترونیک، موزیک، فیلم و محتوای واقعیت مجازی تمرکز داشته باشد. همچنین اعلام شده که بلاک چین محتوای سونی قرار است علاوه بر صنعت آموزش، در سایر زمینه ها نیز کاربرد داشته باشد.

تجاری سازی بلاک چین متحوای سونی

تجاری سازی بلاک چین محتوای سونی بعد از طی مراحل آزمایشی آن انجام خواهد شد. سونی اعلام کرده که در صورت موفقیت این پلتفرم در آزمایش ها، آن را تجاری سازی کرده و در دسترس کاربران قرار خواهد داد. این شرکت همچنین قصد دارد که فناوری بلاک چین تولید محتوا را در به دارندگان IP ارائه دهد. فناوری بلاک ‌چین در واقع نوعی دیتابیس یا پایگاه داده است که برروی یک یا چند سرور خاص قرار ندارد، بلکه برروی تمام کامپیوتر هایی که به شبکه متصل می ‌شوند، توزیع شده است.

تعمیرات سونی در تهران

نمایندگی تعمیرات سونی در تهران، با هدف ترمیم محصولات این شرکت به صورت تخصصی و ارائه ی خدمات با کیفیت تر به کاربران راه اندازی شده است. هریک از واحدهای این نمایندگی به محصول خاصی اختصاص یافته و متناسب با نوع محصول، به پیشرفته ترین ابزار و تجهیزات مورد نیاز نیز مجهز شده است. همچنین به دلیل نظارت مستقیم کارشناسان ارشد بر فرآیند عیب یابی و تعمیرات، شاهد ارائه ی خدمات کامل و بی نقص در واحدهای تعمیرات سونی در تهران هستیم. نکته ی دیگر اینکه در این مرکز، خدمات سرویس در محل سونی نیز ارائه می شود که کاربران می توانند با برقراری تماس تلفنی، از این خدمات بهره مند گردند.