اشتراک گذاری

آسیب پلی استیشن به تلویزیون

آیا پلی استیشن به تلویزیون آسیب می زند؟ یا آسیب پلی استیشن به تلویزیون موضوعی واقعی و علمی است. امروز می خواهیم به طور مفصل درباره آسیب های جعبه بازی سونی به تلویزیون و درست یا غلط بودن آن صحبت کنیم. این مسئله برای بسیاری از بزرگتر ها و فرزندانشان به یک موضوعی چالش بر انگیز تبدیل شده که در بسیاری موارد ممکن است باعث درگیری یا شاید بهتر است بگوییم دلگیری بین والدین و فرزندان شود، زیرا اکثر والدین با تصور اینکه پلی استیشن به تلویزیون آسیب می زند، همواره با فرزندان خود در جدال و کشاکش هستند.

از سوی والدین اصرار بر آسیب پلی استیشن به تلویزیون است و از سوی فرزندان انکار. امروز می خواهیم این موضوع را به روشنی بررسی کنیم. قبل از ورودبه بحث یاد آوری می کنیم، می توانید برای تعمیر پلی استیشن خود به مرکز تخصصی تعمیرات سونی مراجعه کنید و همه سرویس های لازم در این باره را دریافت نمایید.

آسیب پلی استیشن به تلویزیون

بررسی آسیب پلی استیشن به تلویزیون

واقعیت این است که نوع تلویزیون و نوع بازی در آسیب رساندن یا نرساندن پلی استیشن به تلویزیون موثر است. بد نیست بدانید که بازی های قدیمی( منظور ما سگا و میکرو و نظایر اینهاست) همگی دو بعدی بودند. در مسیر بازی اتفاقات خیلی کمی در صحنه تصاویر رخ می داد و تنها، قهرمان بازی حرکت می کرد و باقی تصاویر ثابت بودند.

همه این ویژگی ها باعث ایجاد پدیده ای در تلویزیون های قدیمی(CRT) به نام  Burn-In می شد و در نهایت به تلویزیون آسیب وارد می آمد. منظور از پدیده   Burn-Inپیدایش تصاویر سایه دار و رنگ پریدگی تلویزیون است. اما در بازی های امروزی اینگونه نیست و آسیب پلی استیشن به تلویزیون تقریبا مردود و منسوخ است. بیشتر توضیح خواهیم دارد.

آیا پلی استیشن به همه تلویزیون ها آسیب می زند؟

تلویزیون های قدیمی یا همان CRT که مخفف Cathode-Ray-Tube است، بر اساس پرتاب الکترون به صفحه ای فسفری ساخته شده بودند. وجود فسفر در تکنولوژی ساخت این تلویزیون ها پدیده Burn-Inرا به دنبال داشت، تنها دلیل آن هم ثابت بودن تصاویر در بازی ها بود. برای مثال اگر کاربر در حین بازی دکمه Pause  را فشار  می داد و کنسول بازی های قدیمی مدت زیادی در این وضعیت باقی می ماند، احتمال ظهور پدیده Burn In زیاد بود.

 این در حالی است که اگر امروز با یک کنسول قدیمی مثل سگا و میکرو که تصاویر و بازی های ۲ بعدی دارند ، در تلویزیون LCD بازی کنید، دیگر مشکل Burn In اتفاق نخواهد افتاد و این مسئله به تکنولوژی ساخت تلویزیون های LCD مربوط است. پس نتیجه این است که آسیب پلی استیشن به تلویزیون رابطه مستقیم با نوع تلویزیون دارد. به علاوه کنسول های بازی جدید همگی از تکنولوژی تصاویر ۳ بعدی استفاده می کنند و تثبیت تصویر و ثابت ماندن آن به ندرت اتفاق می افتد. اما نکته مهم این است که امروزه تلویزیون های پلاسما همچون تلویزیون های قدیمی CRT به دلیل ساختار بسیار ویژه ای که دارند، مستعد ظهور پدیده Burn In هستند. پس اگر از تلویزیون پلاسما استفاده  می کنید باید منتظر آسیب پلی استیشن به تلویزیون خود باشید.

نتیجه گیری کلی : اینکه پلی استیشن به تلویزیون آسیب می زند یا آسیب پلی استیشن به تلویزیون، می تواند حقیقت داشته باشد؛ اگر تلویزیون شما پلاسما یا CRT. CRT بودن که بعید است اما ممکن است دستگاه خود را به یک تلویزیون پلاسما متصل کرده باشید. در این صورت به دلیل ساختار انحصاری تلویزیون های پلاسما و وجود ماده پلاسما در این تی وی احتمال آسیب پلی استیشن به تلویزیون پلاسما زیاد است.

این مقاله را از دست ندهید: نحوه اتصال پلی استیشن 4 به تلویزیون

آسیب ps به تلویزیون

تعمیر پلی استیشن سونی

به عنوان کاربر هر یک از مدل های مختلف پلی استیشن سونی می توانید به مرکز تعمیرات کنسول بازی سونی مراجعه کنید و ضمن دریافت جدید ترین بازی های سازگار با دستگاه خود، سایر خدمات در حوزه عیب یابی، تعمیر و تعویض دستگاه خود را نیز دریافت کند. این مرکز مستقل و حرفه ای با استفاده از دستگاه های مدرن و به کمک تعمیرکاران مجرب و ماهر صفر تا صد مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری در این دستگاه را رفع و رجوع می کند.

نمایندگی سونی

نمایندگی سونی درگاهی امن و ایمن است که در زمینه فروش و خدمات پس از فروش به صورت گسترده فعالیت دارد. در این نمایندگی می توانید با استفاده از خدمات و تسهیلات متنوع، خریدی امن و ایمن داشته باشید. نمایندگی مجاز سونی به دلیل رعایت همه قوانین درون مرزی و برون مرزی می تواند خدمات اصل و شرکتی به کاربران خود ارائه دهد.

تنها نمایندگی مجاز سونی در ایران اصل مشتری مداری را سرلوحه همه فعالیت های خود قرار داده است. حقوق مشتری را مغتنم می شمارد و برای جلب رضایت او از هیچ تلاشی دریغ نمی کند. برای کسب اطلاعت بیشتر تماس بگیرید و جزئیات بیشتر را جویا شوید.

واحد های تعمیرات سونی

کمپانی سونی در زمینه تولید انواع لوازم سونی و تصویری، کالاهای هوشمند و تجهیزات وابسته به آن، دوربین، جعبه های بازی و … فعالیت دارد. هر یک ز این محصولات در تعمیرگاه تخصصی خود مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد. به عنوان کاربری از محصولات سونی اگر با مشکلاتی مواجه هستید، می توانید روی کمک تعمیرکاران و متخصصان واحد های تعمیرات سونی حساب باز کنید. هر یک از این واحد ها به ابزار و تجهیزات مدرن و پیشرفته مجهز هستند. آرشیوی مجهز از قطعات جانبی نیز فراهم است که مسیر تعویض را امن و ایمن می سازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

نوزده − یک =