اشتراک گذاری

تعمیر مادربرد لپ تاپ سونی

تعمیر مادربرد لپ تاپ سونی ، یکی از تخصصی ترین مباحث تعمیراتی حوزه لپ تاپ است که در مرکز تعمیرات سونی به صورت اختصاصی و ویژه ارائه می شود. این قطعه ساختار و عملکرد پیچیده ای دارد، لذا برای اجرای تعمیر مادر برد لپ تاپ سونی بی شک به حضور تعمیرکاران زبده و مسلط این حوزه نیاز داریم تا مشکلات ریز و درشت این قطعه را شناسایی و رفع نمایند.

یک تعمیرکار حرفه ای  برای تعمیر مادر برد لپ تاپ سونی باید به همه سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری لپ تاپ مسلط باشد. به همین دلیل است که مرکز تعمیرات سونی جمعی از بهترین متخصصان و تکنسین های ماهر را فراخوانده تا بهترین کیفیت تعمیرات را برای کاربران خود به ارمغان بیاورد.

تعمیر مادربرد لپ تاپ سونی

مشکلات مادربرد لپ تاپ Sony

اختلال no power

یکی از مشکلاتی که ناشی از معیوب شدن و یا آسیب دیدگی مادربرد است، روشن نشدن لپ تاپ است. توضیح این که مادربرد ممکن است در اثر ضربه، نفوذ مایعات یا عوامل دیگر آسیب دیده باشد و به همین دلیل لپ تاپ به طور کلی روشن نشود. بسیار مهم است که لپ تاپ توسط تعمیرکار عیب یابی شده و در صورت نیاز، مادربرد ترمیم شده و یا تعویض گردد.

سوختن مادربرد

مشکل دیگری که تعمیر مادربرد لپ تاپ سونی و دیگر برندها را ضروری می سازد، سوختن این قطعه است. جریان کشیدگی، استفاده بیش از حد و نوسانات برق، موجب سوختن مادربرد می شوند. باید بدانید که در این شرایط امکان تعمیر مادربرد لپ تاپ سونی وجود ندارد و حتما باید این قطعه را با نمونه جدید جایگزین کرد.

سوختن چیپست مادربرد

در مادربرد چیپ ست هایی تعبیه شده اند که بعضا دچار آسیب دیدگی شده و یا می سوزند. استفاده از منبع تغذیه غیر استاندارد و استفاده از لوازم جانبی معیوب، موجب سوختن این چیپست ها می شوند. معمولا اگر سریع اقدام کنید، می توان تا حد زیادی به تعمیر مادربرد لپ تاپ سونی در این شرایط امیدوار بود.

مشکلات شیارهای گسترش

گاهی در روند تعمیر مادربرد لپ تاپ sony یا دیگر برندها تکنسین متوجه مشکلاتی در شیارهای گسترش می شود. شیار PCI بر اثر ضربه خوردن مادربرد، استفاده از منابع برق غیر استاندارد و دیگر آسیب دیدگی های برد اصلی آسیب می بیند. خوشبختانه امکان ترمیم مادربرد در این شرایط هم وجود دارد و به ندرت پیش می آید که نیاز به تعویض این قطعه باشد.

تعویض مادربرد لپ تاپ سونی

اگرچه تلاش تیم تعمیرات لپ تاپ سونی در مرکز سخت افزار ایران، این است که مادربرد را ترمیم کنند، گاهی امکان انجام این کار وجود ندارد. در برخی موارد، میزان خرابی این قطعه به اندازه ای است که عملا امکان تعمیر مادربرد لپ تاپ سونی وجود ندارد. مثل زمانی که اسلات ها آسیب دیده اند و یا مدارها قابل ترمیم نیستند. در این صورت نیاز به تعویض مادربرد لپ تاپ سونی است. بسیار مهم است که مادربرد جدید، اصل و اورجینال باشد. مسئله دیگر، سازگاری برد جدید با دیگر اجزای لپ تاپ است. تمامی این موارد باید توسط تعمیرکاری مجرب و حرفه ای در نظر گرفته شده و با دقت رعایت شوند. اگر مادربرد لپ تاپ ایرادی داشته و یا اصل نباشد، کل سیستم و اجزای آن آسیب خواهند دید.

چگونه بدانیم مادربرد لپ تاپ آسیب دیده است؟

شما می توانید با توجه به چند علامت و نشانه، متوجه خرابی مادربرد سیستم خود شوید. مثلا اگر دیدید لپ تاپ شما روشن شده و فن نیز به درستی کار می کند در حالی که نمی توانید کاری با آن انجام دهید، احتمالا مادربرد آسیب دیده است. در این شرایط صفحه نمایش روشن نمی شود و لپ تاپ کار نمی کند. همچنین در صورت خرابی مادربرد، صدای هارد شنیده می شود. اگر هریک از علائم ذکر شده را در لپ تاپ خود مشاهده کردید، باید در اسرع وقت اقدام به تعمیر مادربرد لپ تاپ سونی یا تعویض آن کنید.

نحوه تعمیر مادربرد لپ تاپ sony

چگونگی تعمیر مادربرد لپ تاپ سونی

در گام نخست برای تعمیر مادر برد لپ تاپ سونی، پس از پذیرش مادربرد سونی در واحد تعمیرات، توسط کارشناسان بررسی و ایراد سیستم مشخص خواهد شد. پس از عیب یابی و برآورد هزینه تعمیر، کاربر در جریان ایرادات و علل آنها و هزینه های احتمالی قرار می گیرد و با تایید نهایی او، پروسه تعمیر آغاز خواهد شد.

بد نیست بدانید که با تعمیر مادر برد لپ تاپ سونی در این مرکز، کاربر می تواند وضعیت مادربرد دستگاه خود را به طوری شخصی پیگری کند و در روند اجرای تعمیرات قرار بگیرد. پس از تعمیر مادربرد، دستگاه تست می شود و با ثبتِ تستِ مثبت و موفقیت آمیزِ تعمیر و اطلاع از سلامت کامل سیستم، دستگاه تحویل داده می شود.

لازم به ذکر است در مرکز تعمیر مادر برد لپ تاپ سونی اگر پس از برآورد هزینه و ایراد یابی، مشتری به هر دلیلی از تعمیر مادربرد خود منصرف گردد، هیچ هزینه ای دریافت نخواهد شد. تمامی قطعات تعویضی مرکز تعمیر مادر برد لپ تاپ سونی، قطعات اصلی و اورجینال و با ارائه گارانتی خواهند بود.

نحوه عیب یابی مادربرد لپ تاپ سونی

وقتی مادربرد آسیب می بیند، کل سیستم از کار افتاده و سیستم بی ارزش می شود. پس لازم است که برای تعمیر مادر برد لپ تاپ سونی در وهله اول عملکرد صحیح دستگاه را به خوبی بشناسیم و بدانیم که وظیفه هر یک از آنها چیست و چه کار خاصی را انجام می دهند. بهتر است بدانید که با تعمیر مادربرد به جای تعویض آن می توانید ۷۵ درصد از هزینه خود را کم کنید و صرفه جوی ایده آلی داشته باشید.

خدمات مرکز تعمیرات مادربرد لپ تاپ سونی

  • بررسی و رفع ایرادات و خرابی های سوکت هایCPU و اسلات های رمRAM وPCI وAGP و…
  • بررسی مشکل کار نکردن کیبورد یا ماوس
  • بررسی مشکل کار نکردن درگاه USB
  • بررسی ایرادات کارت صدا و قطع شدن صدا در مادربرد
  • بررسی مشکل دمای بیش از اندازه و گرم شدن مادر برد
  • بررسی مشکل روشن نشدن مادربرد
  • بررسی مشکل تصویر ندادن مادربرد
  • بررسی مشکل ری استارت شدن مادربرد
  • بررسی مشکل هنگ کردن مادربرد
  • بررسی مشکل عدم نصب ویندوز- سیستم عامل
  • بررسی مشکل ایرادات پل های شمالی، پل جنوبی و تعویض آنها

اهمیت تعمیر مادربرد لپ تاپ سونی

بزرگترین و مهمترین برد لپ تاپ، مادربرد یا برد اصلی است.  یک تعمیرکار حرفه برای تعمیر مادر برد لپ تاپ سونی باید بداند که برد اصلی چند چیپ ست دارد و اینکه چیپ ها چگونه عملیات نقل و انتقال اطلاعات بین پروسسور و دیگر اجزا را میسر می سازند؛ تنها در این صورت است که می تواند نخستین گام تعمیر مادر برد لپ تاپ سونی را به درستی بردارد و عیب یابی دقیق و صحیحی از دستگاه داشته باشد. تمامی قطعات لپ تاپ به نحوی با مادربرد در ارتباط هستند. این ارتباط یا به طور مستقیم است  یا توسط کابل های رابط صورت می گیرد.

تعمیرات لپ تاپ سونی

مرکز تعمیر لپ تاپ سونی، مرکزی مطمئن و استاندارد است که می تواند تمامی نیاز های کاربران سونی را با بهترین کیفیت، تعمیر و برطرف کند. این مرکز به طور اختصاصی و جداگانه برای لپ تاپ وارد عمل می شود و از متخصصان ویژه این دستگاه کمک می گیرد.

تعمیرات سونی

مرکز تعمیرات سونی به جهت ارائه خدمات هر چه بهتر و تخصصی تر، با تفکیک واحد های تعمیراتی سونی، موفق به ارائه خدمات منحصر به فردی در حوزه تعمیرات شده است. این مرکز به واسطه برنامه ریزی های دقیق و منسجم و اجرای مدام آنها، از سایر رقیبان خود پیشی گرفته است و همواره در صف اول مراکز استانداردِ تعمیراتیِ تولیداتِ کمپانی سونی ایستاده است.

نمایندگی سونی

نمایندگی سونی ، درگاهی امن و ایمن است برای همه کسانی که قصد تهیه هر یک از محصولات این کمپانی را دارند. این مرکز با ارائه خدمات پس از فروش شرکتی و سرویس های اختصاصی مرکز نمایندگی سونی، رفاه و آرامش خیال را به کاربران خود هدیه می کند.

برای مطالعه اخبار، اطلاعات و سایر مقاله های مرتبط با کمپانی سونی، از سایر قسمت های سایت دیدن فرمایید