اشتراک گذاری

تاریخچه سونی

سونی یکی از تولید کنندگان پیشرو در محصولات الکترونیک، محصولات صوتی تصویری، ارتباطات، بازی‌های ویدیویی، و فن آوری اطلاعات برای بازارهای عادی و حرفه‌ای است که این شرکت را تبدیل به یکی از ثروتمند ترین شرکت‌های جهانی کرده است. فعالیت‌های اصلی در زمینه تجارت این شرکت شامل شرکت سونی (Sony Corporation)، فیلمسازی سونی، بازی های کامپیوتری سونی، شرکت سونی اریکسون و شرکت بازرگانی سونی می‌باشد.

تاریخچه سونی

بررسی تاریخچه سونی

آغازین روزها

سونی در سال 1946 توسط ایبوکا و موریتا تاسیس شد. این دو بنیان گذار پس از جنگ جهانی دوم با هدف ایجاد تغییرات مثبت و بازسازی ژاپن، شرکتی به نام «توکیو تسوشین کوگیو» را راه اندازی کردند. ایبوکا، که در زمان جنگ به عنوان مهندس فنی نیروی دریایی فعالیت می کرد، و موریتا که فیزیکدان بود، هر دو علاقه مند به فناوری و نوآوری بودند.

نخستین محصولات و نوآوری ها

در ابتدا، سونی با تولید محصولاتی نظیر پلوپز و دستگاه های رادیویی کوچک شروع به کار کرد. اما نخستین محصولی که به شهرت سونی کمک کرد، رادیوی ترانزیستوری بود که در دهه 1950 میلادی عرضه شد و انقلابی در صنعت الکترونیک ایجاد کرد.

رشد و توسعه

در دهه های بعد، سونی با تولید محصولات خلاقانه ای مانند واکمن، تلویزیون های رنگی و کنسول های بازی ویدئویی، به یکی از پیشگامان صنعت الکترونیک تبدیل شد. این شرکت همچنین در زمینه هایی نظیر موسیقی، فیلم و خدمات مالی فعالیت های گسترده ای داشته و توانسته است جایگاه خود را به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های سرگرمی در جهان تثبیت کند.

دوران مدرن و تکنولوژی های جدید

در عصر حاضر، سونی با تولید محصولاتی نظیر دوربین های دیجیتال، تلویزیون های هوشمند، سیستم های صوتی پیشرفته و کنسول های بازی نسل جدید، همچنان به نوآوری و پیشرفت ادامه می دهد. سونی همچنین در زمینه تولید حسگرهای دوربین و تجهیزات سرگرمی الکترونیکی، به عنوان یکی از رهبران بازار شناخته می شود.

شعارهای تبلیغاتی شرکت سونی

سونی یکی از بازیگران اصلی عرصه صوت و تصویر در دنیا است. این شرکت از سال ۱۹۵۵تاکنون به تولید محصولات مختلفی از جمله: کامپیوترهای شخصی، پلی استیشن ها، دوربین های تصویربرداری، تلویزیون، دوربین های عکاسی دیجیتال، گوشی های هوشمند و… پرداخته است. این شرکت از ابتدا تا امروز شش شعار تبلیغاتی برای خود برگزیده است.

در سال ۱۹۵۹ و زمانی که “سونی” به عنوان یک نام تجاری معتبر مطرح شد، شعار “Research Makes the Difference” به معنی ( تحقیقات موجب ایجاد تفاوت‌ها است ) در زیر لوگوی این شرکت حک شد. دهه هفتاد و هشتاد میلادی، سونی شعار “The One and Only” هم زمان با تولید محصولاتی مانند واکمن به معنای یکی و تنها را برای خود برگزید.

“It’s a Sony” ( این یک سونی است ) شعار بعدی شرکت سونی بود. این شعار در دهه نود میلادی استفاده شد و نشان از غرور و مباهات این شرکت نسبت به موفقیت‌های خود بود. به این ترتیب سونی در ۱۰ سال سه بار شعار تبلیغاتی خود را تغییر داد. در سال ۲۰۰۵ شعار “like.no.other” به معنای مانند هیچ کس را انتخاب کرد که این شعار هم رضایت این شرکت نسبت به تولیدات و محصولات خود را می رساند.

در سال ۲۰۰۹ با انتخاب شعار “Make.Believe” از مشتریان خواست که به این شرکت و محصولاتش اعتماد کنند. این شعار تا سال ۲۰۱۴ همچنان شعار اصلی سونی بود. سونی سپس جدیدترین شعار تبلیغاتی خود را یعنی ؛ “BE MOVED”  به معنای حرکت کن را برای ورود به عرصه ای جدید  معرفی کرد. این شعار آخرین شعار تبلیغاتی سونی تا به امروز می باشد و نشان از این داشت که این شرکت قصد تغییر و تحول و حرکت رو به جلو را دارد.

سالشمار تاریخچه سونی

  • شرکت سونی در سال ۱۹۴۶ توسط Akio Morita و Masaru Ibuka بنیان‌گذاری شد. نام این شرکت برگرفته از کلمه لاتین sonus به معنی صدا است.
  • سال ۱۹۶۱ سونی اولین شرکت ژاپنی بود که سهامش در آمریکا عرضه شد.
  • سال ۱۹۷۳ این شرکت نخستین جایزه Emmy را برای توسعه تلویزیون‌های رنگی Trinitron دریافت کرد.
  • سونی سال ۱۹۸۲ اولین سی‌دی پلیر را با نام CDP-101 معرفی کرد.
  • کمپانی سونی سال ۱۹۸۹ با خرید Columbia Pictures به قیمت ۳٫۴ میلیارد دلار وارد دنیای هالیوود شد.
  • این کمپانی سال ۱۹۹۱ به Sony Pictures Entertainment تغییر نام داد.
  • سال ۱۹۹۹، AIBO روبات اسباب‌بازی این شرکت، به شکل یک سگ، ساخته شد. این روبات بعدها به تالار مشاهیر روبات‌های دانشگاه Carnegie Mellon به عنوان بهترین محصول روباتیک که تا آن زمان به بازار مصرف عرضه شده بود، راه یافت. آخرین نسخه از این روبات سال ۲۰۰۵ ساخته شده است.
  • تا سال ۲۰۱۳ شرکت سونی توسط Sir Howard Stringer تاجر ولزی به عنوان رییس هیئت مدیره مدیریت می‌شد. او سال ۲۰۰۵ به عنوان اولین مدیر عامل غیر ژاپنی این شرکت انتخاب شد و سال ۲۰۱۰ جای خود را به Kazuo Hirai داد و به مقام ریاست هیئت مدیره شرکت سونی منصوب شد و سال ۲۰۱۳ از این پست نیز کناره‌گیری کرد.

تاثیر سونی بر جهان

تاریخچه سونی نشان دهنده تاثیر عمیق این برند بر جهان فناوری و سرگرمی است. از ابتدای تاسیس تا به امروز، سونی با ارائه محصولات نوآورانه و کیفیت بالا، توانسته است نام خود را به عنوان یکی از معتبرترین و محبوب ترین برندهای جهان مطرح کند. سونی، با بیش از هفت دهه فعالیت، نه تنها به عنوان یک شرکت الکترونیکی بلکه به عنوان یک نماد فرهنگی در جهان شناخته شده است. این شرکت با تکیه بر اصول نوآوری و کیفیت، همواره در تلاش است تا با محصولات و خدمات جدید، زندگی روزمره مردم را بهبود بخشد و تجربه های جدیدی را به آن ها ارائه دهد.

نمایندگی سونی در تهران و گارانتی خدمات

در نمایندگی سونی در تهران، مدت زمان در نظر گرفته شده برای گارانتی خدمات بسته به تشخیص کارشناس تعمیر است و غالباً پس از اتمام تعمیر، به دارنده دستگاه اعلام می گردد. گارانتی تعمیرات سونی، بدان منظور صورت گرفته که دارنده دستگاه دغدغه‌ای در باب هزینه و تعمیرات دستگاه خویش نداشته باشد و اطمینان داشته باشد که در صورت صرف هزینه، دستگاه معیوب وی، تعمیر شده و کیفیت نخستین خود را بازخواهد یافت.

بنابراین در صورتی که دستگاه سونی شما، توسط کارشناسان نمایندگی سونی در تهران تعمیر شود و پس از تعمیر، مجدداً دچار اشکال شود، می توانید از طریق تماس با کارشناسان ما در نمایندگی Sony در تهران، درخواست خود مبنی بر نیاز مجدد به سرویس دستگاه خود را ثبت نمایید. (سرویس رایگان مجدد، منوط به آن است که کارشناس تعمیر تشخیص دهد که دستگاه توسط کاربر دستکاری نشده باشد و اشکال پیش آمده پیرو تعمیراتی است که پیش از این لحاظ شده است).

نمایندگی های سونی در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

هشت + شش =