اشتراک گذاری

ارتقا لپ تاپ سونی

یکی از کارهایی که احتمالاً برای رفع مشکلات کندی سیستم قصد انجام آن را دارید، ارتقا لپ تاپ سونی است. ارتقا لپ تاپ به افزایش قابلیت های سخت افزاری آن اشاره دارد. در بسیاری از مواقع علت اصلی پایین بودن سرعت سیستم و هنگ کردن در موقع کار، بروز نبودن لپ تاپ از نظر سخت افزاری می باشد. البته ارتقای لپ تاپ یک روش مقرون به صرفه نیز تلقی می شود چراکه تنها با تعویض چند قطعه، دیگر نیازی به خرید دستگاه جدید نیست. البته ارتقای لپ تاپ همانند ارتقای کامپیوترهای رومیزی نیست و اندکی دشوارتر از آن است و برخی محدودیت هایی نیز دارد.

چه بسا ارتقا قطعات سخت افزاری در برخی از مدل های لپ تاپ سونی بسیار به سختی انجام شده و یا حتی امکان این کار وجود نداشته باشد. البته این موضوع تنها درخصوص ارتقای برخی از قطعات آن می باشد. دلیل این موضوع نیز لحیم شدن و پرس بودن قطعات روی مادربرد است به طوری که امکان جداسازی آن وجود ندارد. با این حال رم و هارد دو بخش مهم و قابل ارتقا در لپ تاپ سونی هستند که در ادامه آنها را بررسی می کنیم.

ارتقا لپ تاپ سونی

منظور از ارتقا لپ تاپ چیست؟

ارتقا لپ تاپ واژه ای است که کاربران در بسیاری از موارد وقتی لپ تاپ کند می شود یا در اجرای برنامه های هنگ می کند و یا به طور کلی نمی تواند برنامه ای را با ورژن جدید پشتیبانی کند، کاربران آن را به کار می برند. هر چند ارتقا لپ تاپ سونی و هر لپ تاپ دیگری به دلیل ساختار منحصر و پیچیده لپ تاپ ها کمی دشوار و حساس است، اما به طور کلی غیر ممکن نیست و می توان با ارتقا رم یا هارد جامد، سی پی یو حتی در بعضی موارد کارت گرافیک لپ تاپ آن را انجام داد.

ارتقاء و بروز رسانی لپ تاپ ها در موارد بی شماری منطقی و قابل اجراست و به عنوان یک راهکار از نظر هزینه نسبت به خرید لپ تاپ جدید مقرون به صرفه تر است. ارتقا لپ تاپ در دو حوزه نرم افزار و سخت افزار امکان پذیر است که در ادامه هر یک از آنها را توضیح می دهیم.

ارتقا لپ تاپ سونی در چه مواردی امکان‌پذیر است؟

ارتقا رم لپ تاپ سونی

رم یا حافظه موقت لپ تاپ، از مهمترین بخش هایی است که بر روی سرعت پردازش دستگاه تأثیر مستقیمی دارد. رم به سیستم اجازه می‌دهد ‌با سرعت بالا به داده‌های مورد نیاز دسترسی داشته باشد. هر چقدر میزان حافظه رم بالاتر باشد، توانایی سیستم برای ذخیره اطلاعات بیشتر بوده و پردازش های بیشتری را با سرعت بالاتر می تواند انجام دهد. با ساخت رم های پرسرعت که امروزه با عنوان DDR4 شناخته می شوند، تمایل کاربران به ارتقای رم لپ تاپ افزایش یافته است.

برای حدود 10 سال از رم های DDR3 استفاده می شد که گرچه آنها نیز سرعت قابل توجهی در پردازش اطلاعات داشتند اما تولید نسل جدید RAM های DDR4 تحول تازه ای در سیستم های کامپیوتری ایجاد کرد. شما می توانید برای ارتقا لپ تاپ سونی از این نوع رم ها استفاده کنید. همانطور که گفتیم هرچه میزان ظرفیت رم بالاتر باشد، سیستم سرعت بیشتری خواهد داشت. معمولاً رم ها در ظرفیت های 2، 4، 8 و 16 گیگابایت عرضه می شوند. با توجه به سازگاری مادربرد با رم مورد نظر، با انتخاب رم مناسب می توانید دستگاه خود را ارتقا دهید.

ارتقا هارد لپ تاپ سونی

هارد از دیگر بخش های قابل ارتقا در لپ تاپ می باشد. هارد محل ذخیره سازی اطلاعات و فایل ها می باشد. تقریبا می توان گفت همه داده‌ها از جمله سیستم عامل، فایل‌ها، برنامه‌ها و … روی حافظه هارد قرار می‌گیرند. هارد وظیفه دارد تمامی این اطلاعات را حفظ کرده و در هر زمان در اختیار کاربر بگذارد. امروزه با تولید هاردهای SSD میزان استفاده از هاردهای HHD کاهش یافته است و کاربران تمایل دارند جهت ارتقای لپ تاپ یک هارد SSD را جایگزین کنند.

حافظه های جامد یا به اختصار SSD نسل جدید هاردهای کامپیوتری می باشند. این حافظه ها از هیچ قسمت متحرک یا دیسک چرخان در داخل خود استفاده نمی کنند و در نتیجه همانند مموری کارت ها اطلاعات را با سرعت بسیار بالا خوانده و بدون استفاده از برق اطلاعات را ذخیره می کنند. اگر هدف شما از ارتقا لپ تاپ سونی، حافظه کم و یا سرعت پایین می باشد، تعویض هارد قدیمی با یک هارد SSD یا یک هارد با ظرفیت بالاتر، سرعت قابل توجهی به سیستم شما می بخشد.

ارتقا گرافیک و cpu لپ تاپ سونی

بخش مهمی از پردازش اطلاعات سیستم توسط گرافیک و سی پی یو انجام می شود. این دو بخش از دستگاه، نقش زیادی نیز در سرعت لپ تاپ و اجرای برنامه ها ایفا می کنند. با این حال امکان ارتقای این دو قسمت وجود ندارد؛ چراکه در لپ تاپ های جدید، سی پی یو و کارت گرافیک بصورت چیپست بر روی مادربرد قرار گرفته و لحیم شده اند. از این رو اگر به قصد تعویض CPU و گرافیک می خواهید اقدام به ارتقا لپ تاپ سونی بکنید باید بگوییم متأسفانه امکان چنین کاری میسر نیست.

ارتقا سخت افزاری لپ تاپ سونی

در اکثر مواقع علت اصلی کندی سرعت، هنگ کردن یا نصب نشدن نرم افزارها به روز نبودن لپ تاپ از نظر سخت افزاری است؛ قبل از اقدام به ارتقا لپ تاپ سونی باید بدانید که شما با ارتقا لپ تاپ گارانتی دستگاه را از دست خواهید دارد، زیرا استدلال شرکت سازنده این است که این کار سبب تغییر در دستگاه و در نهایت موجب آسیب به لپ تاپ می شود.

البته باید بدانید که به طور کلی بعضی از لپ تاپ ها اصلا قابلیت ارتقا را ندارند. رم از جمله قطعات سخت افزاری است که در ارتقا  لپ تاپ سونی می تواند مورد توجه قرار بگیرد. اکثر لپ تاپ ها اسلات هایی برای قرار دادن رم دارند. بنابرین به راحتی می توان یک رم با ظرفیت بیشتر را جایگزین رم قبلی کرد. ارتقا هارد مغناطیسی به هارد های اس اس دی و جامد که اکثر لپ تاپ ها امکان این تغییرات را دارند، اقدام دیگری برای ارتقا  لپ تاپ سونی  است.

اگر هارد لپ تاپ از نوع مغناطیسی و مکانیکی است، می توانید آن را با هاردهای نسل جدید تر تعویض کنید تا لپ تاپ شما جان تازه ای بگیرد و بتواند کاراهای سخت را به راحتی انجام دهد. تعویض سی پی یو و کارت گرافیک هم برای ارتقا  لپ تاپ کار ساز است، هر چند که این کار برای همه لپ تاپ ها امکان پذیر نیست، اما به طور کلی غیر ممکن هم نیست. توجه داشته باشید که ارتقا سی پی یو و گرافیک لپ تاپ کار ساده ای نیست و باید سی پی یو و کارت گرافیکی کاملا سازگار با دستگاه انتخاب کنید.

ارتقا نرم افزاری لپ تاپ سونی

منظور از ارتقا نرم افزاری لپ تاپ سونی آپگرید کردن بایوس ( BIOS ) سیستم و سیستم عامل است. گاهی با بی توجهی به این موضوع مشکلات عجیبی برای لپ تاپ ها به وجود می آید که باعث نصب نشدن نرم افزارها و سیستم عامل های جدید می شود. نکته قابل توجه در ارتقا  لپ تاپ سونی این است که اگر از همین ابتدا به فکر ارتقا دادن دستگاه خود در آینده هستید، بهتر است دستگاهی را انتخاب کنید که قابلیت ارتقا داشته باشد.

نمایندگی سونی؛ ارائه دهنده تخصصی ترین خدمات تعمیر لپ تاپ

نمایندگی سونیِ مرکز سخت افزار ایران، به عنوان تنها مرکز رسمی ارائه دهنده خدمات مرتبط با محصولات سونی، مفتخر است تخصصی ترین خدمات تعمیرات لپ تاپ را به کاربران این محصول ارائه کند. تعمیر مادربرد، تعمیر ال سی دی، تعویض رم، تعمیر هارد، رفع مشکلات نرم افزاری و بروز رسانی سیستم، تعمیر پورت های یو اس بی، تعمیر اسپیکر و تعویض فلت از مهمترین خدمات ارائه شده در این مرکز می باشد. قابل توجه است که کارشناسان فنی این مجموعه علاوه بر داشتن تجربه لازم در زمینه تعمیر لپ تاپ، آموزش های مورد نیاز تعمیر لپ تاپ سونی را مطابق با استانداردهای این شرکت گذرانده اند. از این نظر می توانید با اطمینان خاطر لپ تاپ خود را به آنان بسپارید.

واحد های تعمیرات سونی

کمپانی سونی در زمینه تولید لوازم الکترونیکی، صنعت بازی‌های ویدئویی و تجهیزات سرگرمی، صنعت موسیقی و فیلم، همچنین ارائه خدمات مالی فعالیت می‌کند. از این رو لازم است برای ارائه خدمات حوزه تعمیرات از تعمیرگاه های تخصصی و حرفه ای کمک بگیریم. هر یک از واحد های تعمیرات سونی مجهز هستند به ابزار و تجهیزات بسیار پیشرفته و مدرن که به کمک آنها می توان صفر تا صد خدمات عیب یابی، تعمیر و ترمیم را ساپورت و پشتیبانی کرد.  کیفیت خدمات در این واحد ها تضمین شده است و هر گونه نگرانی کاربران محو می کند.

تعمیر لپ تاپ سونی

برای تعمیر لپ تاپ سونی یک فضای اختصاصی را در نظر گرفته ایم که به کمک امکانات برتر می توانند همه مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری پشتیبانی کنند. تعمیرکاران و تکنسین ها در این واحد تعمیرات لپ تاپ به دلیل واکاوی و آنالیز مدل های مختلفی از لپ تاپ های سونی به خوبی از ساختار و پیچیدی های این دستگاه آگاه هستند. به همین دلیل می توانند همه اختلالات و مشکلات این دستگاه را شناسایی کنند و از مسیر درست برای تعمیر و ترمیم آن وارد عمل شوند.

نمایندگی سونی

نمایندگی سونی درگاه امن و مورد اطمینانی است که همه نیاز های کاربران سونی را رفع می کند. در این نمایندگی می توانید مجموعه ای از بهترین امکانات و تسهیلات را در زمینه فروش و خدمات پس از فروش دریافت کنید.  نمایندگی سونی با اجرای همه فعالیت های قانونی خود این پتانسیل را دارد که خدماتی اصل و اورجینال در اختیار کاربران خود قرار دهد. در این نمایندگی خدمات مشاوره ای تخصصی و حرفه ای به کاربران ارائه می شود. کاربران با بهره مندی از این سرویس می توانند محصول مورد نظر خود را با نمونه های مشابه در سایر برند ها مقایسه کنند و ضمن آگاهی از معایب و مزایای آن اقدام به خرید کنند. برای آگاهی از سایر مزایا و تسهیلات تماس بگیرید.