اشتراک گذاری

ارتقا حافظه لپ تاپ

یکی از مشکلات آزار دهنده ای که بسیاری از کاربران با لپ تاپ خود دارند، کاهش سرعت پردازش های این دستگاه است. به این ترتیب که وقتی قصد اجرای یک برنامه یا نصب یک برنامه جدید روی سیستم لپ تاپ را دارید، این کار با سرعت بسیار پایینی انجام می شود. ارتقا حافظه لپ تاپ یکی از کاربردی ترین روش هایی است که می تواند این مشکل را برطرف نماید. سونی از جمله شرکت هایی است که امکان ارتقا و تعویض رم را برای کاربران لپ تاپ هایش فراهم کرده است.

در این مقاله ما قصد داریم نکاتی کاربردی را در مورد ارتقا رم لپ تاپ سونی به شما ارائه داده و شما عزیزان را برای انجام این فرایند راهنمایی کنیم. با مطالعه مطلب امروز سونی سرویس می توانید در صورت نیاز، رم لپ تاپ sony خود را ارتقا داده و مشکلات عملکردی آن را برطرف نمایید. گفتنی است در صورت نیاز، می توانید از کارشناسان تعمیر لپ تاپ در نمایندگی رسمی سونی در مرکز سخت افزار ایران نیز کمک بگیرید.

ارتقا حافظه لپ تاپ

ابزار لازم برای ارتقا حافظه لپ تاپ سونی

برای ارتقا حافظه لپ تاپ سونی خود، اول باید به وب سایت این شرکت مراجعه کرده و ضمن جستجوی مدل دستگاه، اطمینان حاصل کنید که محصول مورد نظر شما قابلیت ارتقا را دارد. همچنین باید بدانید که تا چه مقداری می توانید رم لپ تاپ تان را افزایش دهید. پس از اطمینان از این موارد، باید ابزار مورد نیاز برای این کار را فراهم کنید. توصیه می کنیم در صورتی که تجربه باز کردن لپ تاپ را ندارید، به هیچ عنوان این فرایند را انجام ندهید.

ابزاری که شما برای ارتقا رم لپ تاپ sony خود نیاز دارید، یک پیچ گوشتی با سَری های قابل تعویض و شیارهای مختلف، اسپارجر (ابزارهای پلاستیکی که برای بازکردن قطعاتی به کار می روند که تحت فشار روی هم سوار شده اند) ، انبر و یک ذره بین می باشد. استفاده از این تجهیزات ساده به شما کمک می کند که مراحل ارتقا حافظه لپ تاپ را به راحتی انجام داده و دچار اشتباه جبران ناپذیری نشوید. چنانچه نیاز به کمک و راهنمایی داشتید، می توانید روی مهارت و تجربه متخصصین ارشد آی تی در واحد تعمیرات سونی حساب کنید.

آیا ارتقا لپ تاپ sony ممکن است؟  برای کسب اطلاعات بیشتر این مطلب را بخوانید.

مراحل ارتقا حافظه لپ تاپ سونی

برای ارتقا حافظه لپ تاپ سونی ، باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  1.  لپ تاپ را خاموش کنید و آداپتور برق را از آن جدا کنید.
  2. باتری و هر کابلی که به لپ تاپ متصل است را جدا کنید.
  3.  لپ تاپ سونی که قصد تعویض رم آن را دارید، وارونه کرده و قاب شکاف حافظه را پیدا کنید.
  4. با استفاده از یک پیچ ‌گوشتی، قاب زیرین دستگاه را باز کنید.
  5. در این مرحله ارتقا حافظه لپ تاپ ، شما به رم دسترسی پیدا کرده و باید گیره های دو طرف آن را فشار دهید.
  6. رم را از دستگاه خارج گنید.
  7.  رم جدید را نصب کنید.( برای این کار باید رم را روی ماژول آن طبق کلید سوکت بلغزانید و به پایین فشار دهید.)
  8.  قاب ماژول رم را ببندید و پیچ آن‌ را سفت کنید.
  9.  باتری لپ تاپ sony را به آن وصل کنید و آداپتور برق و تبدیل آن را نیز متصل کنید و لپ تاپ را روشن کنید.
افزایش رم لپ تاپ Sony

نکات مهم در مورد افزایش رم لپ تاپ Sony

ارتقا حافظه لپ تاپ فرایندی است که اگر درست انجام نشود، می تواند خطرها و تهدیداتی را برای رم دستگاه و یا سایر بخش های این دستگاه ایجاد نماید. یکی از نکات مهم در هنگام ارتقا حافظه لپ تاپ که رعایت کردن آن مانع از بروز چنین مشکلاتی می شود، این است برای بیرون آوردن رم قدیمی و جایگزین کردن رم جدید، فشاری به سایر قطعات دستگاه وارد نشود. اگر فشاری به قطعات لپ تاپ وارد شود، ممکن است که بخش های پلاستیکی بشکنند و تعویض آنها برای شما هزینه بر باشد.

همچنین باید مراقب کابل ها و اتصالاتی که بین قطعات مختلف لپ تاپ سونی وجود دارند باشید. قطع شدن این کابل ها می توانند بخش های مختلف دستگاه را دچار مشکل نماید. برای جدا کردن کابل های نواری، برچسب یا قفلی که در پشت شیار جایی که کابل به انتها می رسد را آزاد کنید. به هیچ عنوان فرایند ارتقا حافظه لپ تاپ را با زور و فشار انجام ندهید و قطعاتی را که بیرون می آورید، به شکلی منظم در گوشه ای بچینید تا در نهایت بتوانید مجدداً آن ها را سوار کنید و حافظه ی لپ تاپ خود را با موفقیت تعویض نمائید.

نمایندگی سونی در کرج

در صورت نیاز به خرید و یا تعمیر هریک از محصولات سونی، می توانید به نمایندگی رسمی این شرکت در استان البرز مراجعه نمایید. این مرکز، به واسطه ی ارائه ی خدمات با کیفیت و نیز تعهد کاری کارکنانش، شاهد حضور برجسته ترین کارشناس ها در هریک از بخش هایش می باشد. این کارشناسان، با استفاده از امکانات ویژه ی نمایندگی سونی در کرج و نیز با تکیه بر مهارت و تجربه ی خود، خدمات مورد نیاز کاربران در بخش های فروش و تعمیرات را با بهترین کیفیت به آنها ارائه می دهند.

همچنین محصولاتی از جمله: انواع تلویزیون، لوازم خانگی، گوشی و تبلت، لپ ‌تاپ، کامپوتر و تجهیزات جانبی، از طریق بخش فروش نمایندگی سونی در کرج و به صورت اورجینال به کاربران عرضه می شود. شما کاربران محترم ساکن کرج و حومه می توانید بدون نیاز به طی مسافت تا تهران، خدمات و سرویس های مورد نیاز خود را از شعبه کرج نمایندگی سونی و در سریع ترین زمان ممکن دریافت نمایید.