اشتراک گذاری

خاموش روشن شدن تلویزیون سونی

خاموش روشن شدن تلویزیون سونی یکی از اختلالات رایجی است که بسیاری از کاربران با آن مواجه هستند. این مشکل می تواند علل گوناگونی داشته باشد که در ادامه درباره آن بحث خواهیم کرد. توصیه می کنیم هنگامی که با این مشکل روبه رو شدید، اصرار به روشن کردن دستگاه نکنید.

هرگز خودتان برای عیب یابی و تعمیر وارد عمل نشوید. بدون شک به دلیل عدم آشنایی با ساختار این دستگاه و نشناختن اجزای داخلی آن، آسیب های جدی دیگری به تلویزیون سونی وارد خواهید کرد. پس همواره برای تعمیر تلویزیون در این بخش و سایر بخش ها از یک مرکز معتبر کمک بگیرید.

خاموش روشن شدن تلویزیون سونی

علل اصلی خاموش شدن تلویزیون

  • خرابی آی سی برد پاور
  • نوسانات برق
  • مشکلات کابل HDMI
  • ویروسی شدن تلویزیون
  • از کار افتادن مدار استندبای

تعمیر تلویزیون سونی در محل، تنها با شاره گیری 54114-021 

دلایل خاموش روشن شدن تلویزیون سونی

خاموش روشن شدن تلویزیون سونی و دیگر برندها دلایل مختلفی دارد. از مشکلات پاور و استفاده از کابل های بی کیفیت گرفته تا خرابی مین برد و دیگر قطعات این دستگاه. اگر تلویزیون هوشمند دارید یا مدام فلش و هاردهای اکسترنال مختلف را به تلویزیون وصل می کنید، ممکن است دستگاه ویروسی شده باشد. در مجموع، دلایل اصلی خاموش و روشن شدن تلویزیون عبارتند از:

خرابی آی سی برد پاور

گاهی خرابی آی سی برد پاور باعث خاموش و روشن شدن تلویزیون سونی و دیگر برندها می شود. پاور، برق ورودی به تلویزیون را به ولتاژ استاندارد برای قطعات این دستگاه تبدیل می کند. اگر آی سی های این قطعه ایراد داشته باشند، خاموش و روشن شدن تلویزیون هم مختل می شود و ممکن است دستگاه خود به خود خاموش و روشن شود. تیم تعمیرات تلویزیون سونی، اول آی سی های پاور را تعویض می کنند. اگر خرابی پاور شدید باشد، این قطعه با نمونه اورجینال جایگزین می شود تا مشکل خاموش روشن شدن تلویزیون sony برطرف گردد.

نوسانات برق

اولین و مهم ترین دلیل خاموش و روشن شدن مداوم تلویزیون ها نوسانات جریان برق است. تلویزیون معمولا با ولتاژ پایین کار می کند و در صورت بروز کوچک ترین نوسانی در جریان برق خاموش می شود. اگر جریان برق قدرت کافی نداشته یا دچار نوسان شود، برد پاور دچار مشکل شده و تامین ولتاژ نیز مختل خواهد شد. در نتیجه تلویزیون خاموش شده و در صدم ثانیه مجددا روشن می شود.

استفاده از کابل HDMI بی کیفیت

یکی دیگر از عواملی که می تواند باعث خاموش روشن شدن تلویزیون سونی شود، استفاده از کابل HDMI نامرغوب است. در نتیجه این مورد، تلویزیون اتصالی کرده و مشکلاتی در روند کاری آن ایجاد می گردد. بهتر است جهت وصل کردن دستگاه‌ های دیگر (کنسول بازی، سیستم های پخش و صوت و …) به تلویزیون خود صرفاً از کابل ارائه شده همراه خود دستگاه استفاده کنید.

ویروسی شدن تلویزیون

اتصال فلش و هارد ویروسی هم می تواند منجر به خاموش روشن شدن تویزیون sony یا هر برند دیگری شود. با این کار، ویروس ها به تلویزیون های هوشمند منتقل می شوند و برنامه های اصلی را مختل می سازند.

خرابی مین برد تلویزیون

تیم تعمیرات تلویزیون سونی در مرکز سخت افزار ایران، برای رفع مشکل خاموش و روشن شدن این دستگاه، مین برد را نیز بررسی می کنند. اگر مین برد یا برد اصلی تلویزیون درست کار نکند، دستگاه هنگام کارکردن خاموش می شود. جالب تر این که وقتی دوباره دکمه پاور فشار داده می‌ شود، چراغ جلوی تلویزیون شروع به چشمک زدن می‌ کند اما تلویزیون روشن نمی شود. در نتیجه تنها راه بررسی و تعمیر مین برد تلویزیون خواهد بود.

از کار افتادن مدار استندبای

در نهایت به عنوان آخرین دلیل خاموش روشن شدن تلویزیون سونی، باید به خرابی و از کار افتادن مدار استندبای اشاره کنیم. کاربردمدار استند بای، تغذیه توان mcu و قطعات دیگر تلویزیون lcd در زمانی که تلویزیون خاموش است می باشد. این مدار روی برد smps  قرار دارد و به آسانی توسط ترانسفورمر سویچینگ کوچک خود قابل شناسایی است.

 چگونه مشکل خاموش و روشن شدن ناگهانی تلویزیون سونی را رفع کنیم؟

بدیهی است زمانی که علت العلل را در این مشکل کشف کردیم، ادامه مسیر راحت تر خواهد بود. اما به شرطی که دلیل خرابی و خاموش-روشن شدن تلویزیون سونی را به درستی کشف کرده باشیم. در اولین گام از اتصالات صحیح دستگاه خود مطمئن شوید.

به یاد داشته باشید که باید تعمیر تلویزیون را به کمک قطعات اصلی و فابریک انجام دهیم. ممکن است بخشی از دستگاه نیاز به تعویض داشته باشد، در این صورت اصلا جای نگرانی نیست در مرکز تعمیرات تلویزیون سونی، آرشیوی مجهز و اورجینال فراهم است که مسیر تعویض را نیز امن و ایمن ساخته است.

فیلم آموزش رفع مشکل خاموشی تلویزیون سونی

در تعمیر تلویزیون سونی توجه به چه نکاتی الزامی است؟

کیفیت تعمیر و ریشه یابی دقیق از نکات بسیار مهمی است که در رفع مشکل خاموش روشن شدن تلویزیون سونی موثر است. وقتی تعمیرکار با ریشه یابی و عیب یابی دقیق مشکل، مسیر تعمیر را انتخاب و اجرا می کند، بدیهی است که کیفیت سرویس دهی او بالا می رود و احتمال برگشت اختلال به صفر و زیر صفر می رسد. این کیفیت نه تنها از دانش تعمیرکار و تکنسین مربوطه ناشی می شود، بلکه تجهیزات، امکانات و ابزارآلات عیب یابی و ترمیم و تعمیر و استفاده از قطعات تعویضی اورجینال در این مسئله دخیل هستند.

نمایندگی تعمیرات تلویزیون

تلویزیون یکی از دستگاه هایی است که در همه منازل و اکثر ادارات وجود دارد. این دستگاه در مدل های و برندهای متفاوتی تولید و عرضه می شود. هر برند و هر مدل امکانات مختص به خود را دارد که کاربر را مجاب به خرید یا عدم خرید می کند. با وجود کیفیت بالای اکثر کمپانی های سازنده تلویزیون، باز هم امکان خرابی و بروز اختلال در این دستگاه وجود دارد.

در نمایندگی تعمیرات تلویزیون، می توانیم همه مدل های این دستگاه را در همه برند ها عیب یابی و تعمیر کنیم. در واقع در این نمایندگی اینکه دستگاه شما از کدام برند است و از کدام مدل، اصلا مهم نیست. تعمیرکاران و تکنسین های این مرکز به کمک ابزار و تجهیزات مدرن و با تکیه بر دانش و تجارب خود، بهترین خدمات تعمیراتی را برای شما به ارمغان خواهند آورد.

نمایندگی سونی

نمایندگی سونی یک مرکز جامع و متمرکز است که پیشرفته ‌ترین امکانات و تجهیزات حوزه تعمیر و فروش را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. این نمایندگی با ارائه برترین و باکیفیت‌ ترین خدمات، رضایت کاربران و مشتریان را به خوبی جلب کرده است. نمایندگی مجاز سونی یکی از معدود نمایندگی هایی است که برای ارائه خدمات خود به کاربران همواره با آنها در تعامل است.

این نمایندگی مجاز با هدف پاسخگویی به درخواست های کاربران به تقسیم ساختار درونی خود به بخش های متعدد اقدام کرده است. در تعمیرات سونی امکانات و تسهیلات جانبی بسیاری برای کاربران فراهم است. با استفاده از هر یک از این امکانات و تسهیلات صفر تا صد خرید کاربر بیمه می شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

پنج + 2 =