اشتراک گذاری

خرابی تصویر تلویزیون

یکی از اشکالات نه چندان شایع مشاهده شده در تلویزیون های سونی مشکل کج بودن و ناراست بودن تصویر این دستگاه‌هاست. به وجود آمدن این اشکال معمولاً به دلایل متعددی اتفاق می‌افتاد که در این میان، برخی از این علل سخت افزاری و برخی دیگر نرم افزاری هستند. در صورتی که مشکل خرابی تصویر تلویزیون ناشی از درست نبودن تنظیمات این دستگاه باشد، می‌توان با دنبال کردن موارد درج شده در بخش‌های آتی این مشکل را برطرف کرد.

در غیر اینصورت، یعنی در صورتی که مشکل پیش آمده به دلیل وجود ایراد سخت افزاری در دستگاه باشد، لازم است تلویزیون سونی توسط کارشناسان تعمیر بررسی شده و اقدامات لازم بر روی آن انجام پذیرد. در صورت نیاز به سرویس‌های تخصصی مرتبط با رفع مشکل کج بودن تصویر تلویزیون سونی می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی موجود در همین وبسایت با کارشناسان ما در نمایندگی سونی تماس بگیرید. (در زمان تماس نوع اشکال پیش آمده را با اوپراتور در میان بگذارید).

تعمیر خرابی تصویر تلویزیون سونی

فهرست مطالب

انواع خرابی تصویر تلویزیون سونی

یکی از رایج ترین انواع خرابی تصویر تلویزیون sony، سیاه شدن محتوای نمایش داده شده است. به این معنی که تصویر سیاه است و عملا نمی توان جزئیات آن را دید. خطوط عمودی و افقی روی صفحه، تصویر نگاتیوی، پرش، دوتایی شدن و قطع شدن هم دیگر ایرادات تصویر هستند. این مشکلات منشأ مشخصی داشته و با تعمیر یا تعویض قطعات و یا اقدامات دیگر، می توان آنها را حل کرد. در ادامه هریک از خرابی های تصویر تلویزیون سونی را بیشتر بررسی کرده و راهکار آن را نیز معرفی می کنیم.

صفحه سیاه و بدون تصویر در تلویزیون سونی:

اگر تلویزیون سونی نمی تواند در یکی از ورودی های سیگنال ویدیو، تصویری را نمایش دهد اما ورودی های سیگنال ویدیو دیگر سالم هستند، پس این نوع علامت تلویزیون به خاطر وجود مشکل در مادربرد است. خدمات مرتبط با رفع این اشکال در مرکز تعمیر خرابی تصویر تلویزیون سونی ارائه می گردد. هنگامی که تلویزیون تصویر ندارد اما چراغ ال ای دی روشن شده و از قرمز به آبی یا سبز تغییر رنگ می دهد به این معنی است که مادربرد سیگنال Start-up را به برد PSU ارسال می کند.

تعمیر سیاه شدن تصویر تلویزیون سونی

تعمیر سیاه شدن تصویر تلویزیون سونی غالباً ارتباط مستقیمی با تعمیرات بک لایت دارد. به عبارتی دیگر بروز اشکال در بک لایت تلویزیون است که سبب سیاه شدن تصویر تلویزیون سونی می گردد. اگر بخش بک لایت تلویزیون دچار مشکل شود، شاهد ایجاد لکه های تاریک و سیاه در صفحه نمایش این دستگاه خواهیم بود. بروز اختلال در بک لایت حاصل روشن بودن مداوم تلویزیون و زیاد بودن نور ال ای دی تلویزیون است. بنابراین جهت پیشگیری از بروز این اتفاق بهتر است دستگاه خود را برای مدت طولانی روشن نگذارید و نور ال ای دی آن را نیز چک کنید که بیش از اندازه نباشد.

در تعمیر بک لایت تلویزیون سونی در صورتی که لامپ های ال ای دی خراب شده باشند ابتدا باید بخش ماژور و صفحات پولاریزه برداشته شود. در مرحله بعد لامپهای معیوب شناسایی شده و لامپ های سالمی جایگزین آنها می شود. (در غالب تعمیرات بک لایت تلویزیون سونی به دلیل برداشته شدن صفحه ماژور و ضخامت پایین این بخش، احتمال شکستگی پنل وجود دارد. به همین دلیل در مراکز تعمیر خرابی تصویر تلویزیون سونی، عمدتاً از تعمیر این بخش صرف نظر کرده و پنل جدیدی جایگزین پنل قبلی می شود.)

دوتایی شدن تصویر تلویزیون سونی

یکی از رایج ترین انواع خرابی تصویر تلویزیون سونی، دوتایی شدن تصویر است. این وضعیت معمولا ناشی از آبخوردگی تلویزیون است که موجب بروز مشکل در ارسال سیگنال تصاویر می شود. آب خوردگی سبب تقسیم شدن پنل اصلی به پنل سمت چپ و سمت راست می شود. وقتی سیگنال ها به این دو پنل می رسند، دارای اختلاف هستند و به همین دلیل، کیفیت آنها یکسان نیست. به عبارت واضح تر، یک پنل تصویر بدون اشکال را نمایش می دهد و دیگری، تصویری با اشکال را به نمایش می گذارد. در نتیجه تصاویر دوتایی دیده می شوند. تداوم این وضعیت، آسیب دیدگی پنل را بیشتر کرده و هزینه تعمیرات را افزایش می دهد. بنابراین بهتر است به محض مشاهده این ایراد، هرچه زودتر برای عیب یابی و تعمیر تلویزیون سونی در یک تعمیرگاه معتبر اقدام کنید.

خطوط یا نوار عمودی روی صفحه

اگر خط یا نوار در میان منوی OSD و همه ورودی های سیگنال ویدیویی دارای اثر یکسانی باشد ، به معنی خرابی پانل LCD تلویزیون است.

تصویر نگاتیوی (Negative)

این نوع مشکل به خاطر وجود نقصی در مدار GAMMA در برد T-con ایجاد می شود. پس فقط برد T-con را تعویض کنید و مشکل برطرف خواهد شد. خدمات مرتبط با رفع این اشکال در مرکز تعمیر خرابی تصویر تلویزیون سونی ارائه می گردد. نیمی از صفحه خالی است و تلویزیون تصویر ندارد در حالی که نیمی دیگر عادی است: عمدتا این نوع علامت به خاطر کابل (های) FPC ایجاد می شود. این کابل خروجی از T-CON به برد راه انداز Source Driver) Source) است.

در این وضعیت علاوه بر کابل FPC ، کانکتورهای آن در برد T-CON و برد راه انداز Source نیز می بایست بررسی گردند. بعضی از همکاران در حوزه تعمیر، بر این تصورند که پس از تعویض برد T-con و حل شدن این مشکل، کار به پایان رسیده است اما مشکل واقعی فقط به خاطر وجود لحیم سردی در کانکتور یا غیره است. نیمی از تصویر غیر عادی بوده، تلویزیون تصویر ندارد و نیمی دیگر عادی است: پس این نوع مشکل به خاطر خرابی برد T-con بروز می کند. خدمات مرتبط با این رفع این اشکال در مرکز تعمیر خرابی تصویر تلویزیون سونی ارائه می گردد.

خدمات تخصصی  تعمیر خرابی تصویر تلویزیون سونی

  • تعمیر وجود لکه‌های سیاه بر روی تصویر
  • تعمیر خیس شدن پنل و بروز اختلالات ناشی از آن
  • تعمیر کم‌نور شدن ال سی دی تلویزیون سونی
  • تعمیر روشن شدن گاه و بیگاه تلویزیون و روشن ماندن نقطه پاور و …
  • تعمیر دیر روشن شدن تلویزیون سونی
  • تعمیر آسیب دیدگی مانیتور تلویزیون سونی (ال‌سی‌دی یا ال‌ای‌دی) به دلیل برخورد با یک شی تیز
  • تعمیر وجود خطوط عمودی یا افقی بر روی صفحه مانیتور تلویزیون سونی
  • تعمیر پرش تصویر در تلویزیون سونی یا وجود خط‌های رنگی ثابت روی تصویر

برای رفع خرابی تصویر تلویزیون سونی موارد زیر را امتحان کنید

1. نخستین گام برای رفع خرابی تصویر تلویزیون بازبینی اتصال آنتن (هوایی)/کابل است. آنتن (هوایی)/کابل را از سایر کابل‌های اتصال دور نگه دارید.

2. هنگام نصب یک دستگاه اختیاری، بین دستگاه و تلویزیون سونی مقداری فاصله قرار دهید.

3. دکمه ACTION MENU را فشار دهید، سپس با رفتن به آدرس تصویر، تنظیمات پیشرفته، حرکت، Motionflow، یکی از دو مورد استاندارد یا خاموش را انتخاب کنید. (این کار را فقط برای مدل‌های سازگار با Motionflow انجام دهید)

این مقاله را از دست ندهید: چرا تصویر تلویزیون سفید است؟

4. توجه داشته باشید که مدل‌های سازگار با Motionflow دارای گزینه Motionflow در بخش تنظیمات، نمایش، تصویر، تنظیمات پیشرفته و حرکت می‌باشند.

5. می‌توانید برای رفع خرابی تصویر تلویزیون سونی، تنظیم فعلی حالت فیلم را به تنظیم دیگری تغییر دهید. برای این کار دکمه ACTION MENU را فشار دهید، سپس مسیر تصویر، ‏تنظیمات پیشرفته، حرکت و حالت فیلم را انتخاب کنید.

رفع مشکل خرابی تصویر سونی

6. تنظیمات از پیش تنظیم کردن دستی برنامه را بررسی نمایید. برای این کار دکمه HOME را فشار دهید، سپس ‎مسیر تنظیمات‎، ‏تنظیم کانال، ‏تنظیم آنالوگ ‏از پیش تنظیم کردن دستی برنامه را انتخاب کنید.

7. برای بهبود دریافت تصویر، LNA را روی خاموش تنظیم نمایید. (LNA بسته به موقعیت/منطقه/کشور ممکن است در دسترس نباشد.)

8. توصیه دیگر برای رفع مشکل خرابی تصویر تلویزیون سونی آن است که AFT را در از پیش تنظیم کردن دستی برنامه اجرا کنید تا تصویر مربوط به دریافت آنالوگ بهبود یابد.

9. مطمئن شوید که آنتن (هوایی) با استفاده از یک کابل کواکسیال 75 اهمی با کیفیت بالا وصل شده است. در صورت نیاز به راهنمایی‌های بیشتر در این باره با کارشناسان ما در نمایندگی تلویزیون سونی تماس بگیرید.

برترین خدمات پس از فروش در نمایندگی تلویزیون سونی

نمایندگی تلویزیون سونی بهترین مکان برای دریافت خدمات مرتبط با تعمیر و فروش انواع تلویزیون سونی اعم از تلویزیون های ال ای دی، ال سی دی، تلویزیون‌های هوشمند، تلویزیون‌های پلاسما، OLED، QLED و … است. در نمایندگی تلویزیون Sony تیمی از خبره‌ترین کارشناسان فروش و تعمیر تلویزیون حضور دارند تا خدمات مرتبط با این دو حوزه را به متقاضیان ارائه نمایند. برخی از خدمات ارائه شده توسط کارشناسان نمایندگی مجاز تلویزیون سونی عبارت است از:

دریافت مشاوره‌های تخصصی و عمومی در ارتباط با هر یک از تلویزیون‌های سونی، تعمیر تلویزیون سونی (تعمیر تلویزیون‌های LED، LCD، OLED، QLED، پلاسما و …)، تعویض قطعات معیوب تلویزیون‌های سونی، عیب‌یابی تلویزیون و برآورد هزینه تعمیر، تعمیر در محل تلویزیون سونی و  … . کاربرانی که به هر دلیل امکان مراجعه به نمایندگی تلویزیون سونی را ندارند می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را به صورت سرویس در محل دریافت نمایند. وجه اشتراک کلیه خدمات ارائه شده توسط کارشناسان نمایندگی سونی –چه در فروشگاه مرکزی سونی و چه در پارت تعمیرات- گارانتی بودن آنها توسط بخش پشتیبانی نمایندگی سونی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

5 × سه =