اشتراک گذاری

تعمیر کیبورد لپ تاپ سونی

در این مقاله با نکاتی کاربردی در مورد کیبورد لپ تاپ سونی و روش های تعمیر آن آشنا می شوید. ممکن است صفحه کلید لپ تاپ شما به دلایل مختلفی آسیب دیده و یا درست کار نکنید. در این صورت روش های مختلفی برای تعمیر کیبورد لپ تاپ sony وجود دارد که می توانید با استفاده از آنها عملکرد کیبورد را به حالت عادی بازگردانید. در ادامه به شما می گوییم که چگونه مشکلات صفحه کلید لپ تاپ را عیب یابی و برطرف کنید.

نمایندگی سونی مرکز سخت افزار ایران هم برای ارائه خدمات تخصصی تر در خدمت شماست. برای حفظ کیفیت و کارایی کیبورد لپ تاپ سونی لازم است شرایط تناسب با آن را ایجاد کنید. به یاد داشته باشید کلید های کیبورد حساس هستند و در صورت خرابی لازم است توسط واحد تعمیرات لپ تاپ مورد بررسی و تعمیر قرار بگیرند.

تعمیر کیبورد لپ تاپ سونی

تعمیر کیبورد لپ تاپ سونی

تعمیر کیبورد لپ تاپ سونی تنها در صورت آسیب دیدگی های سطحی امکان پذیر است. همچنین شکستگی کلید ها و جای گذاری آن ها با مدل های اصلی نیز یکی از راه های تعمیر این بخش از دستگاه می باشد. در برخی وارد نیز آسیب دیدگی کیبورد لپ تاپ سونی و عدم عملکرد آن تنها به دلیل گیر کردن خرده ریز ها بر زیر کلید ها می باشد.

در  صورت مواجه شدن با اختلالات سطحی از طریق راه های زیر می توانید کیبورد لپ تاپ سونی را تعمیر کنید. در صورتی که خرابی پیشرفته است و تمامی کلید ها عمل نمی کنند بهتر است برای تعمیر آن به واحد تعمیرات لپ تاپ سونی مراجعه کنید.

تعمیر کلیدهای کیبورد لپ تاپ سونی

گاهی تنها چند کلید در کیبورد لپ تاپ از کار می افتند. در این صورت باید به فکر تعمیر کلیدهای کیبورد لپ تاپ سونی یا هر برند دیگری بود. معمولا درب پشتی لپ تاپ باز می شود و کیبورد از دستگاه جدا می گردد. بسته به این که کلیدها تا چه حد آسیب دیده باشند، تعمیرکار آنها را ترمیم کرده و یا با نمونه جدید، تعویض می نماید. معمولا آسیب دیدگی کلیدها زیاد نیست و حتی در صورت تعویض هم هزینه زیادی ندارند.

تعویض کیبورد لپ تاپ سونی

گاهی کیبورد لپ تاپ سونی قابل ترمیم نیست و راهی جز تعویض این قطعه وجود ندارد. روند تعویض کیبورد لپ تاپ به این ترتیب است که اول دستگاه خاموش شده و باتری از آن خارج می شود. سپس تعمیرکار پیچ های صفحه کلید را باز و خارها را با دقت جدا می کند. فلت کیبورد باید جدا شده و در نهایت، صفحه کلید جدید جایگزین گردد. پس از نصب کیبورد جدید، پیچ ها و اتصالات مطابق قبل بسته می شوند.

روش های تعمیر کیبورد لپ تاپ سونی

  • بازگردانی ویندوز

نصب برنامه های جدید در دستگاه یکی از عواملی است که بر کیبورد لپ تاپ تاثیرگذار است.  بازگردانی ویندوز به حالت قبل یکی از اقداماتی است که برای رفع این مشکل بسیار کاربردی است.  برای بازگردانی ویندوز  ابتدا به منوی استارت رفته و سپس به کنترل پنل مراجعه کنید.

پس از آن روی گزینه Back up your computer کلیک نمایید و بعد گزینه System and Security را انتخاب کنید. در صفحه بعد روی Recover system settings or your computer و پس از آن روی Open System Restore کلیک کنید. در این قسمت منتظر بازگردانی یا همان Restore شدن ویندوز خود باشید.

بازگردانی ویندوز لپ تاپ
بازگردانی ویندوز لپ تاپ
  • نصب مجدد درایور صفحه کلید لپ تاپ سونی

یکی از مشکلاتی که عملکرد صفحه کلید لپ تاپ را دچار مشکل می کند، نصب نادرست درایور یا بروز نبودن آن است. در این شرایط باید درایور کیبورد لپ تاپ سونی را آپدیت کرده و یا آن را مجددا نصب نمایید. وارد سایت رسمی سونی شده و درایور صفحه کلید را مطابق با مدل لپ تاپ و ورژن ویندوز، دانلود و نصب کنید.

  • تمیز کردن کیبورد لپ تاپ

گاهی مواقع ورود آشغال ها به زیر کلید های کیبورد سبب می شود تا این قطعه کارکرد درست خود را از دست بدهد و برخی از کلید های موجود در این قطعه به درستی کار نکنند.  برای تمیز کردن کیبورد لپ تاپ، دستگاه خود را تا ۷۵ درجه مایل کنید تا به صورت شیب دار قرار بگیرد و بعد آن را تکان دهید تا خرده ریز ها خارج شوند.

به یاد داشته باشید که تکان های شدید دستگاه را دچار اختلال می کند ، بنابراین سعی کنید با تکان های مداوم و ملایم خرده ریز ها را خارج کنید. اگر تمام این راه کار ها موثر نبود می توانید از هوای فشرده برای خروج آشغال ها استفاده کنید. همچنین اگر از هارد دیسک مکانیکی برخوردارید بهتر است لپ تاپ خود را خاموش نمایید تا از هر برخوردی با آن جلوگیری شود.

  • راه اندازی مجدد لپ تاپ

زمانی که تمام کلید های لپ تاپ شما عمل نمی کند دلیل آن سخت افزاری بودن مشکل به وجود آمده است. راه اندازی مجدد لپ تاپ کمک می کند یکی از راه کار هایی است که کمک می کند این مشکل برطرف شود. تنها کافیست ۵ثانیه کلید دکمه ی پاور را نگه دارید و تا راه اندازی مجدد دستگاه منتظر بمانید.

تعمیرات لپ تاپ سونی

تعمیرات لپ تاپ سونی در این نمایندگی به صورت کاملا تخصصی ارائه می شود. این واحد، تمام تعمیرات لپ تاپ سونی با بهره مندی از مدرن ترین تجهیزات و امکانات انجام می دهند. بهره مندی از متخصصان و کارشناسان کارآزموده سبب شده تا فرآیند تعمیرات در مدت زمان کوتاه صورت بگیرد.

تعویض قطعات فرسوده ی لپ تاپ سونی و جایگزینی آن ها با نمونه های اورجینال از دیگر ویژگی های واحد تعمیرات لپ تاپ سونی می باشد. کاربران می توانند با مراجعه به این واحد تمام عیوب پیش آمده برای لپ تاپ خود را برطرف کنند. تمام خدمات مرتبط با تعمیرات لپ تاپ سونی در این واحد ارائه می شود.

نمایندگی سونی

نمایندگی سونی با تحقق شعار تضمین کیفیت و تاکید بر مشتری مداری توانسته است رضایت مشتریان را جلب کند. نمایندگی رسمی سونی انواع تولیدات این شرکت را به فروش می رساند. تمام محصولات اورجینال بوده و دارای گارانتی می باشند. لازم به  ذکر است که شما تنها زمانی می توانید از گارانتی دستگاه استفاده کنید که آن را از یک مرکز معتبر خریداری کرده باشید.

در راستای ارائه ی بهترین خدمات به مشتریان از مشاورانی بهره مند هستیم که شما را در خریداری محصول مورد نظر و پیشنهاد گزینه های بهتر یاری می کنند. برای دریافت مشخصات فنی هر محصول و نحوه ی نگهداری بهتر از آن می توانید به مشاوران حاضر در این نمایندگی مراجعه کنید. خدمات تعمیرات ، آموزش، فروش و گارانتی محصولات در نمایندگی رسمی سونی ارائه می شود.

تعمیرات سونی

تعمیرات سونی برای ارائه ی تخصصی ترین خدمات به واحد های مختلف تقسیم بندی شده است. هر یک از این واحد ها به صورت تخصصی به تعمیر یکی از محصولات شرکت سونی می پردازند. تعمیرات سونی تنها توسط برترین متخصصان انجام شده و شما را از مراجعه به سایر مراکز بی نیاز می کند.

تعویض قطعات نیز توسط مجرب ترین تعمیر کاران صورت می گیرد و تنها با نمونه ی اصلی همان قطعه جایگزین می شود. تمامی قطعات جایگزین شده دارای ضمانت اصالت کالا می باشند. تمامی محصولات سونی با هر گونه اختلال در ین مرکز قابل ترمیم و تعمیر می باشند.