اشتراک گذاری

کنسول پلی استیشن ۵ سونی

شاون لیدن، مدیر عامل بخش سرگرمی های تعاملی سونی آمریکا در یک پادکست منتشر شده وبلاگ رسمی پلی استیشن گفته بود: “سونی اخیرا بر عرضه بازی های The Last of Us 2، نسخه جدید اسپایدرمن و Death Stranding تمرکز کرده است و قصد رونمایی از سخت افزار جدیدی را ندارد”. این خبر، افکار عمومی را به خود منعطف کرده بود. خبری که در اوایل سال ۲۰۱۸ منتشر شد. اما مدتی پس از این خبر سایت SemiAccurate به ارسال کیت های توسعه کنسول پلی استیشن ۵ سونی به کمپانی های بازی سازی اشاره کرد. 

با نشر این خبر منابع معتبری از سوی سونی با رد آن گفتند: “به دلیل رسیدن سونی و مایکروسافت به هزینه ای معقول برای تولید سخت افزارهای کنسول های نسل بعدی، به احتمال زیاد تا سال ۲۰۲۰ شاهد عرضه پلی استیشن ۵ و ایکس باکس بعدی نخواهیم بود”. از آنجایی که کنفرانس E3 سونی ۲۲ خرداد برگزار خواهد شد، به احتمال زیاد شاهد نمایش هایی از بازی های شناخته شده بر روی پلی استیشن ۴ در ماه های آتی خواهیم بود.

کنسول پلی استیشن ۵ سونی

مشخصات کلی کنسول پلی استیشن ۵ سونی

کنسول بازی نسل جدید سونی از پردازنده ای با معماری Zen ساخت کمپانی AMD بهره خواهد برد. پردازنده گرافیکی کنسول پلی استیشن ۵ سونی بر پایه فناوری Navi است. در پلی استیشن ۵ از حافظه های GDDR6 استفاده خواهد شد. جدا از این، سونی به پشتیبانی از فناوری واقعیت مجازی روی کنسول نسل بعدی خود ادامه خواهد داد و باید منتظر عرضه بازی های بیشتری با محوریت این فناوری در کنسول جدید باشیم.

مایکل پکتر، تحلیلگر حوزه بازی های ویدیویی، احتمال عرضه پلی استیشن ۵ در سال ۲۰۱۹ را چیزی نزدیک به ۲۵ درصد می داند و سال ۲۰۲۰ را زمان احتمالی عرضه این کنسول معرفی می کند. البته گفتنی است که پلی استیشن ۴ به لحاظ فروش کاملا موفق عمل کرده است. پیش بینی می شود به لطف بازی های آینده که به صورت انحصاری برای این کنسول منتشر می شوند، پلی استیشن ۴ همچنان به فروش بالای خود در بازار های جهانی ادامه دهد.

برای خرید کنسول بازی دودلی؟ 🤔 مقایسه پلی استیشن 5 با ایکس باکس سری ایکس و بخون و بهترین تصمیم و بگیر 💡

ویژگی های سخت افزاری کنسول پلی استیشن ۵ سونی

پس از عرضه کنسول ایکس باکس وان ایکس توسط مایکروسافت، شایعاتی مبنی بر شروع مراحل ساخت کنسول پلی استیشن ۵ سونی پیرامون این شرکت ژاپنی شکل گرفت. با وجود اینکه نام نهایی این کنسول الزاما PS5 نیست، ولی به نظر می ‌رسد پشتیبانی از بازی ‌های پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۴ پرو یا همان قابلیت Backward Compatibility، به اندازه ارتقاء های سخت‌افزاری مورد انتظار، در طراحی این کنسول جدید نقشی کلیدی داشته باشد.

اخیرا اطلاعاتی درباره مواردی چون قدرت GPU براساس ترافلاپس، فرکانس پردازنده و از این قبیل منتشر شده است که متاسفانه در اختیار هیچ منبع خبری قرار ندارد. علاوه بر موارد ذکر شده قبلی می دانیم همان طور که در معماری کنسول پلی‌ استیشن ۴ پرو از فناوری گرافیکی Vega استفاده شد و یک سال بعد از عرضه کنسول، کارت ‌های گرافیک Vega برای پی ‌سی در دسترس قرار گرفتند، درباره قدرت گرافیکی کنسول پلی استیشن ۵ سونی و استفاده از معماری Navi هم چنین فرضیاتی مطرح می باشد.

همچنین استفاده از پردازنده ‌های Zen در این پلی ‌استیشن آن هم در حالی که در کنسول پلی ‌استیشن ۴ عادی و پرو از پردازنده Jaguar استفاده شده است، یک جهش سخت ‌افزاری بزرگ محسوب شود. این امر به بهره ‌گیری بیشتر از Simultaneous Multi-Threading و افزایش کارایی هر هسته CPU منجر خواهد شد.

خبرها حاکی از این است که هر دو کمپانی GlobalFoundries و TSMC فناوری پردازش ۷ نانومتری ‌شان را، در دسترس سونی قرار خواهند داد. این فناوری به سونی در ساخت قطعات کوچک ‌تر در کنسول نسل ۵ کمک شایانی خواهد کرد.

نمایندگی سونی

نمایندگی سونی مرکزی است که کلیه خدمات مربوط به فروش و پس از فروش محصولات این برند را ارائه می کند. در این مرکز خدمات در بخش فروش برای کلیه لوازم الکتریکی سونی در انواع مدلها صورت می پذیرد. همچنین پشتیبانی از محصولات سونی در یونیت ویژه خدمات پس از فروش در خدمت رسانی آماده است.

مرکز تعمیرات سونی

برای پشتیبانی از انواع محصولات الکتریکی سونی مجموعه ای از افراد با تجربه و آگاه در مرکز تعمیرات سونی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند. در این مرکز تمامی خدمات تعمیری، تعویض قطعات، بازسازی سخت افزاری و از این قبیل فعالیت ها با بالاترین کیفیت در حال ارائه است. مهندسین ما با هدف کسب حسن نیت شما مشتریان بزرگوار در خدمت گذاری حاضرند.

اخبار، اطلاعات و مقاله های مفید حوزه تکنولوژی را در سایر قسمت های سایت دنبال کنید