اشتراک گذاری

کاهش تولید موبایل سونی

سونی اعلام کرد که قصد دارد تولید گوشی های هوشمند را کاهش دهد. سونی، همواره به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گوشی های هوشمند مشهور بوده است. همانطور که اطلاع دارید، کمپانی سونی چند منظوره بوده و خط تولیدهای متعددی دارد. در سال های اخیر، بخش تولید موبایل این شرکت با زیان هایی مواجه شد که به اتخاذ سیاست هایی از سوی مدیران منجر گشته است. طبق اعلام رسمی سونی، این کمپانی قصد دارد تولید گوشی های هوشمند خود را کاهش داده و بدین ترتیب، سوددهی را افزایش دهد. در ادامه، به بررسی بیشتر خبر کاهش تولید موبایل سونی می پردازیم؛ با ما همراه باشید.

کاهش تولید موبایل سونی

کاهش تولید موبایل سونی و افزاش سود دهی

همانطور که گفتیم، یکی از اهداف اتخاذ تصمیم کاهش تولید موبایل سونی، توقف روند زیان رسانی این فاز و افزایش سوددهی کمپانی بوده است. در طول پنج سال گذشته، فروش گوشی‌های هوشمند سونی موسوم به اکسپریا، دارای سیر نزولی بوده و در سراشیبی افت فروش افتاده است.

به طوری که برند اکسپریا در طول سه‌ ماهه ‌ی منتهی به مارس، حدود ۳۱.۳ میلیارد ین (۲۸۸ میلیون دلار) زیان‌دهی داشته و درآمد کلی آن طی ۱۲ ماه اخیر، همواره رو به کاهش بوده است. از این رو مدیران ژاپنی SONY اعلام کرده اند که از این پس تمرکز خود بر کسب ‌و کار گوشی های موبایل را کاهش خواهند داد.

شکست سیاست های قبلی سونی

کاهش تولید موبایل سونی، اولین راه حلی نیست که ژاپنی ها برای متوقف کردن روند ضرر و زیان های ناشی از فروش کم این محصولات اجرایی کرده است. این کمپانی، چند سال قبل، تصمیم گرفت ضمن کاهش گستره ی گوشی های اکسپریا، تنها به تولید و عرضه ی پرچمداران این محصول اکتفا کند.

به این ترتیب، تولید بسیاری از دستگاه‌های پایین ‌رده و اقتصادی سونی متوقف شده و به جای آن، شاهد عرضه ی مدل‌ های رده بالا از این شرکت بودیم. رونمایی از خانواده‌ی «اکسپریا ایکس» در سال ۲۰۱۶ را می توان نمود عملیاتی این سیاست به شمار آورد.

اگرچه این تصمیم توانست حاشیه‌ ی سود بالاتری را برای شرکت به همراه داشته باشد، اما این مساله موقتی بوده و سونی باز هم شاهد افت قابل توجه فروش محصولاتش بود. حالا مدیران این کمپانی تصمیم گرفته اند با کاهش تولید موبایل سونی، برای همیشه به روند زیان دهی پایان دهند.

فقط اکسپریا XZ

کارشناسان پیش بینی می کنند که کاهش تولید موبایل سونی، تاثیر قابل توجهی بر کاهش زیان عملیاتی این شرکت داشته باشد. این در حالی است که به‌ نظر می ‌رسد تمرکز بر دستگاه‌های پریمیوم کماکان ادامه پیدا کند و سری محصولات اکسپریا ال به ‌طور کامل حذف شود. البته برخی از محصولات خانواده ی اکسپریا XA نیز با خطر توقف تولید مواجه هستند. لذا می توان گفت که فقط ادامه ی تولید محصولات خانواده‌ی اکسپریا XZ در کمپانی سونی تضمین ‌شده است.

اکسپریا XZ

نمایندگی سونی

نمایندگی سونی، به واسطه ی خدمات گسترده و با کیفیت در طول سالها فعالیتش، توانسته به اولین انتخاب کاربران در بین سایر مراکز خدماتی تبدیل شود. این مرکز، با بهره گیری از مجرب ترین کارکنان در دو حوزه ی فروش و تعمیرات، سطح تخصصی خدمات را به شکل قابل توجهی افزایش داده و رضایت کاربران را جلب نموده است.

ایجاد واحدهای تخصصی تعمیرات بر هر محصول، راه اندازی فروشگاه های رسمی فروش سونی، ارائه ی مشاوره های تخصصی فروش و تعمیرات، ارائه ی گارانتی خدمات و …، از جمله اصلی ترین خدمات نمایندگی SONY به کاربران به شمار می رود. کادر فنی این مرکز، تمام تلاش خود را برای جلب رضایت کاربران به کار بسته و با حسن برخورد و حوصله ای مثال زدنی، پاسخگوی نیازهای کاربران در بخش های مختلف می باشند.

واحدهای تعمیرات سونی

واحدهای تعمیرات سونی، به آخرین تکنولوژی های روز دنیا مجهز شده و بدین ترتیب، خدمات قابل توجهی را در زمینه ی بررسی و رفع مشکلات محصولات این کمپانی به کاربران ارائه می نماید. هریک از این واحدها، به یکی از انواع لوازم خانگی، ماشین های اداری، دوربین، کامپیوتر، لپ‌تاپ، گوشی و تبلت، تجهیزات جانبی و … سونی اختصاص یافته و شرایط تعمیرات تخصصی این محصولات در آنها فراهم شده است. لازم به ذکر است که خدمات سرویس در محل نیز توسط واحدهای تعمیرات سونی به کاربران ارائه می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

دوازده + 5 =