اشتراک گذاری

تعمیر پاور تلویزیون سونی

پاور تلویزیون سونی یا به عبارت بهتر منبع تغذیه تلویزیون در حقیقت همان بخشی است که انرژی لازم را برای روشن شدن تلویزیون تامین می کند. خرابی این بخش باعث می شود که تی وی مورد نظر روشن نشود و اصطلاحا به حالت مرگ یا dead برود. در حالت مرگ معمولا چراغ ال ای دی پاور یا استندبای تلویزیون خاموش می شود و فیوز اصلی نیز از کار می افتد. این توضیحات ساده به خوبی نشان می دهندکه پاور تلویزیون سونی چه نقش مهم و کلیدی در روشن شدن دستگاه دارد. این حساسیت تصدیق این نکته مهم است که برای تعمیرات تلویزیون سونی هرگز نباید به مرکزی غیر مجاز و غیر استاندارد اعتماد کنیم.

تعمیر پاور تلویزیون سونی در محل

 علائم خرابی منبع تغذیه تلویزیون سونی

سوختن پاور تلویزیون سونی

یکی از اتفاقاتی که تعمیر تلویزیون سونی را غیرممکن می کند، سوختن این قطعه است. عواملی همچون نوسان برق، پاور را از کار انداخته و مشکلاتی را در تلویزیون ایجاد می کند. مثلا وقتی پاور می سوزد، ممکن است تصویر نمایش داده نشده و یا چراغ قرمز رنگ تلویزیون، مدام روشن و خاموش شود.

بد نیست بدانید که برد پاور وظیفه تامین نیرو برای کار تمامی اجزای داخلی تلویزیون را به عهده دارد. این واحد ولتاژ برق شهری 220 ولت را کاهش داده و به برق مناسب (برای مثال 3 تا 5 ولت در مین برد) تبدیل می کند. حالا اگر منبع تغذیه یا همان پاور درست کار نکند، ولتاژ استاندارد به قطعات نمی رسد و احتمال خرابی یا حتی سوختن آنها افزایش پیدا می کند.

علائم سوختن پاور تلویزیون سونی

روشن نشدن تلویزیون، مهم ترین نشانه سوختن پاور است. البته این مشکل می تواند ناشی از خرابی قطعاتی همچون برد هم باشد؛ اما معمولا سوختن پاور، مانع از روشن شدن تلویزیون می شود. اگر پس از روشن کردن تلویزیون تصویر، صدا و یا نشانه ای مانند چراغ LED پاور مشاهده نکرده اید، به احتمال زیاد نیاز به تعمیر پاور تلویزیون سونی یا تعویض این قطعه است. 

همچنین اگر چراغ  پاور تلویزیون روشن شد و شروع به چشمک زدن کرد، اما تصویری را مشاهده نکردید، با مشکل خرابی پاور مواجه هستید. شنیده شدن صدا در حالی که تصویر نمایش داده می شود هم گاهی ناشی از خرابی پاور است.

روند تعمیر پاور تلویزیون سونی چیست؟

وقتی خرابی پاور تلویزیون سونی محرز می شود، باید بخش هایی نظیر پل دیود ، دیود های بخش اولیه و ثانویه ، خازن صافی اصلی (از نظر اتصالی یا نشتی )، وریستور (از نظر خرابی ظاهری  یا اهم پایین)، Power Mosfet ها ، ترانسفورمرهای سوئیچینگ و غیره بررسی شوند. با مشاهده قطعات اتصالی کرده در بخش اولیه، ممکن است علاوه بر اینکه نیاز به تعویض همه قطعات خراب باشد، Power IC نیز به تعویض نیاز داشته باشد، زیرا احتمال سوختن این قطعه زیاد است.

تعمیر منبع تلویزیون سونی

همان طور که از ابتدای بحث نیز اشاره کردیم، تعمیر پاور تلویزیون سونی بسیار حساس و مهم است، زیرا این بخش با سایر اجزای تلویزیون ارتباط مستقیم دارد و هر گونه دستکاری نابجا در بخش پاور، عملکرد سایر بخش ها را مختل می کند. منبع تغذیه یا پاور، مداری الکترونیکی است که ولتاژ برق شهر را به ولتاژهای مستقیم مورد نیاز دستگاه تبدیل می کند؛ وقتی خراب باشد، می تواند صدمات شدید و جبران ناپذیری به دستگاه وارد کند.

برای تعمیر پاور تلویزیون سونی باید توجه شود که پاور از چه نوعی است و مطابق مدل و کارکرد آن مسیر تعمیر یا تعویض در پیش گرفته شود. برای اجرای بهترین تعمیرات در زمینه منبع تغذیه تلویزیون سونی، تنها کار و مهمترین کاری که باید انجام دهید، مراجعه به یک مرکز مدرن و مجهز و استاندارد تعمیرات تلویزیون سونی است تا تضمین کننده سلامت نهایی دستگاه شما باشد.

تعویض پاور تلویزیون سونی با گارانتی+ قطعه اورجینال

تعویض پاور تلویزیون سونی

اگرچه تلاش تیم تعمیرات تلویزیون سونی این است که پاور را تعمیر کنند، اما گاهی این قطعه به گونه ای آسیب دیده که قابل تعمیر نیست. در این صورت باید ضمن تعویض پاور تلویزیون سونی، مشکل دستگاه را برطرف کرد. بسیار مهم است که در این شرایط، قطعه جایگزین شده اورجینال باشد و کیفیت لازم را ارائه دهد. برد پاور غیر اورجینال نه تنها عملکرد درستی در تلویزیون ندارد، ممکن است موجب آسیب دیدگی بیشتر دستگاه شود.

نمایندگی تعمیرات تلویزیون

تلویزیون یکی از محصولات در حوزه لوازم صوتی و تصویری است که شرکت های بسیاری اقدام به تولید آن می کنند. این دستگاه کارایی بالایی دارد و ناخودآگاه استهلاک شدیدی را متحمل می شود. در نمایندگی رسمی تعمیرات تلویزیون تمام مشکلات این دستگاه بررسی و ارزیابی می شود. مهم نیست که شما کاربر کدام مدل و کدام برند هستید؛ ال ای دی ، ال سی دی، پلاسما، هوشمند، اولد ، خمیده و … یا سامسونگ، ال جی، شارپ، سونی، پاناسونیک، صنام، اسنوا،  و … . هر یک از این مدل های تلویزیون در هر یک از این برندهایی که نام بردیم و نام نبردیم، در تنها نمایندگی رسمی تعمیرات تلویزیون در ایران ، بررسی و رفع اختلال می شوند. برای دریافت اطلاعات بیشتر حتما تماس بگیرید.

 نمایندگی رسمی سونی

نمایندگی سونی درگاهی امن و ایمن است که تمامی خدمات در حوزه فروش، پس از فروش و تعمیرات سونی را ارائه می دهد. کمپانی سونی در زمینه تولید انواع تجهیزات صوتی و تصویری،  انواع دوربین های عکاسی و فیلم برداری، لپ تاپ، موبایل، باکس های بازی و … فعالیت دارد. هر یک از این محصولات را به همراه بهترین و مفیدترین خدمات پس از فروش می توانید از تنها نمایندگی رسمی سونی در ایران تهیه کنید.

در این نمایندگی امکانات و تسهیلات گسترده و مفیدی فراهم است که هر کدام بخش های مهمی از نیاز های کاربران سونی را تامین می کنند. نمایندگی اصلی سونی تنها برای جلب رضایت کاربران سونی، راه اندازی شده است. این نمایندگی از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی کند و تمام همت خود را صرف ارائه بهترین خدمات به کاربران گذاشته است. امکانات مفید و بسیار گسترده ای در این مرکز برای کاربران فراهم است. بهره مندی از آنها به معنای بیمه شدن خرید شما تا همیشه خواهد بود. برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

یک × دو =