اشتراک گذاری

تعمیر مین برد تلویزیون سونی

مین برد تلویزیون سونی همانند سایر برد های اصلی در برگیرنده ی تعدادی از قطعات اصلی تلویزیون است که بر خرابی هر کدام از بخش های این برد بر عملکرد دستگاه تاثیر بسیاری دارد. به طور کلی مین برد تلویزیون دستور دهنده ی اصلی به سایر بخش های تلویزیون می باشد. قسمت های مختلف دستگاه از جمله پردازشگر تلویزیون، حافظه رم، ورودی و خروجی های مختلفی مثل ورودی صدا و تصویر بر روی این برد نصب شده است.

هرگونه خرابی این قطعه در بعضی موارد صدای تلویزیون و یا تصویر آن را تحت تاثیر قرارا داده و منجر به عدم عملکرد آن می شود. مین برد تلویزیون sony قطعه ی بسیار حساسی است و در صورت خرابی لازم است توسط متخصصان واحد تعمیرات تلویزیون مورد بررسی قرار بگیرد. به یاد داشته باشید مین برد، برد اصلی دستگاه است و هرگونه خرابی آن و عدم تعمیرات به موقع آسیب های بیشتری به سایر بخش های دستگاه وارد می کند.

تعمیر مین برد تلویزیون سونی

علائم خرابی مین برد تلویزیون سونی

یکی از علائم خرابی مین برد تلویزیون این است که منجر به خاموش شدن ناگهانی دستگاه می شود. در بعضی موارد نیز خرابی مین برد تلویزیون باعث می شود دستگاه در حالت استندبای باقی بماند. نشانه ی این مشکل چشمک زدن چراغ تلویزیون است.فرسودگی قطعات و نیاز به بروزرسانی از دلایل به وجود آمدن این اختلال است. در این حالت تلویزیون روشن است اما صدا و تصویر ندارد. از دیگر مشکلاتی که برای مین برد تلویزیون سونی ممکن است به وجود بیاید ویروسی شدن برد است.

این مشکل باعث می شود روشن نشدن تلویزیون سونی می شود.  در این زمان لازم است دستگاه توسط پروگرمر مجددا تنظیم شود ، ضمن آنکه قبل از استفاده از فلش مموری لازم است فلش توسط کامپیوتر اسکن شود تا از سالم بودن آن اطمینان داشته باشید. استفاده از کابل hdmi نامرغوب از جمله دلایلی است که کارکرد مین برد تلویزیون را تحت تاثیر قرار داده و باعث خرابی این برد می شود. برای اتصال دستگاه ها به تلویزیون لازم است از کابل اورجینال استفاده کنید.

به طور کلی علائم خراب مین برد عبارتند از: 

  1. روشن نشدن تلویزیون سونی
  2. صدا نداشتن تلویزیون
  3. تصویر نداشتن تلویزیون
  4. چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون

چه عواملی در خراب شدن مین برد تلویزیون دست دارند؟

علت های زیادی برای خرابی برد تلویزیون وجود دارد که عبارتند از:

  1. وارد شدن ضربه شدید به تلویزیون
  2. نفوذ رطوبت به تلویزیون
  3. اتصال کابل غیر استاندارد به این دستگاه
  4. نوسان برق 

البته نوسان برق از برد پاور تلویزیون عبور می کند و به مین برد می رسد پس هم به برد پاور آسیب وارد می کند و هم به مین برد تلویزیون.

تعمیر و تعویض مین برد تلویزیون سونی

برای آشنایی با نحوه تعمیر و تعویض مین برد تلویزیون سونی، این مقاله را مطالعه کنید. با توجه به این که برد اصلی با دیگر قطعات تلویزیون در ارتباط است، خرابی آن می تواند زمینه ساز مشکلات متعددی در این دستگاه شود. مثلا ممکن است تلویزیون مدام روی لوگو بماند یا دیرتر از حالت عادی روشن شود و یا مشکلات دیگری داشته باشد.

در بیشتر موارد، با تعمیر و تعویض مین برد تلویزیون سونی، می توان چنین مشکلاتی را برطرف کرد. اگر در پایان این مقاله متوجه شدید که این قطعه ایراد دارد، می توانید برای عیب یابی و ترمیم و تعویض آن به صورت تخصصی، با نمایندگی سونی در مرکز سخت افزار ایران تماس بگیرید.

تعویض مین برد تلویزیون سونی

تلاش تیم تعمیرات تلویزیون سونی، ترمیم برد اصلی است. با این حال در بسیاری از موارد، این قطعه قابل ترمیم نیست و حتما باید تعویض شود. به خصوص اگر برد سوخته باشد، هیچ راهی برای تعمیر کردن آن وجود ندارد. در این صورت باید هرچه زودتر از یک مین برد جدید در تلویزیون استفاده کرد تا عملکرد دستگاه به حالت عادی بازگردد.

البته دقت کنید که برد جدید حتما اورجینال بوده و با  مشخصات فنی تلویزیون، تطابق کامل داشته باشد. البته تصمیم گیری برای تعمیر و تعویض مین برد تلویزیون sony به شدت آسیب دیدگی این قطعه بستگی دارد.

تعمیر مین برد تلویزیون سونی

تعمیر مین برد تلویزیون سونی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین دلیل هرگونه اختلال در آن اجازه ی استفاده از تلویزیون را به شما نمی دهد. مین برد تلویزیون در هر برند و با هر مدل از دستگاه های تلویزیون متفاوت است به همین دلیل تعمیرات آن به مهارت و دانش بسیار بالایی نیاز دارد. تعمیر مین برد تلویزیون سونی در واحد تعمیرات تلویزیون پس از عیب یابی دقیق از این قطعه انجام می شود.

اگر عیب یابی و شناسایی علت مشکل پیش آمده به درستی انجام نشود تعمیرات بی فایده خواهد بود. به همین دلیل عیب یابی نقش موثری در تعمیر مین برد تلویزیون سونی دارد. آسیب دیدگی هر قطعه ی موجود بر روی این برد به قطعات دیگر سرایت می کند به همین دلیل به محض تشخیص مشکل لازم است توسط تعمیرکار مجرب مورد بررسی قرار بگیرد.

تعویض مین برد تلویزیون سونی

هزینه تعمیر مین برد تلویزیون سونی

هزینه تعمیر مین برد تلویزیون سونی، با توجه به شدت خرابی این قطعه متفاوت است. اما برای برآورد دقیق تر، باید تا عیب یابی این قطعه توسط تعمیرکار صبر کنید. تکنسین مین برد آسیب دیده را بررسی می کند و پس از آن تعیین می کند که برای تعمیر این قطعه نیاز به انجام چه اقداماتی است. اگر امکان تعمیر وجود نداشته و نیاز به تعویض مین برد باشد، هزینه نهایی به قیمت برد جدید بستگی دارد.

خدمات واحد تعمیرات تلویزیون سونی

  • تعمیر و رفع ایراد خاموش شدن تلویزیون سونی
  • تعمیر تصویر داری خط برگشتی و بدون برفک و داغ کردن تلویزیون سونی
  • خرابی پنل ال ای دی تلویزیون سونی
  • رفع ایرادهای نرم افزاری تلویزیون سونی
  • تعمیر مات شدن تصویر در تلویزیون سونی
  • تعمیر سوختن آی سی صدا و افزایش ولتاژ آن در تلویزیون سونی
  • تعمیر قسمت تغذیه LCD , LED تلویزیون سونی
  • تعمیر و عیب یابی برفک تلویزیون سونی
  • تعمیر تخصصی پاور سوپلای تلویزیون سونی
  • تعمیر سخت افزاری تلویزیون سونی
  • تعمیرات برد تلویزیون سونی
  • تعمیر پنل شکسته تلویزیون سونی
  • تعمیرات آب خوردگی پنل تلویزیون سونی
  • تعمیر ال سی دی تلویزیون سونی
  • تعمیر تلویزیون سه بعدی سونی
  • تعمیر کم نور شدن لامپ تصویر بعد از چند دقیقه در تلویزیون سونی
  • تعمیر بالا رفتن برق قسمت ورتیکال در تلویزیون سونی
  • عیب یابی نداشتن تصویر صدا در ورودی IV تلویزیون سونی

چگونه می توان از خراب شدن مین برد تلویزیون جلوگیری کرد؟

برای جلوگیری از خرابی مین برد و مشکلات متعددی که بعد از به وجود می آیند مانند: روشن نشدن تلویزیون سونی، بهتر است در درجه اول از وارد شدن ضربه به تلویزیون خودداری کنید. دومین نکته اینکه از نفوذ رطوبت به تلویزیون جلوگیری کنید؛ اکثر اوقات زمانی که نمایشگر تلویزیون را به شیوه غیر اصولی تمیز می کنید، موجب می شوید که رطوبت به داخل این دستگاه نفوذ کند؛ که نه تنها موجب خرابی مین برد آن می شود بلکه موجب خراب شدن پنل آن نیز می شود. بهترین راه برای تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون این است که مایع تمیز کننده را روی دستمالی خشک و تمیز اسپری کرده و روی نمایشگر تلویزیون بکشید.

اگر مایع تمیز کننده را مستقیما روی نمایشگر تلویزیون اسپری کنید، رطوبت به داخل تلویزیون و پنل آن نفوذ می کند و خرابی های زیادی را به بار می آورد. از طرفی همیشه سعی کنید از کابل های اورجینال برای اتصال دیوایس های دیگری مانند اتصال لپ تاپ به تلویزیون سونی یا اتصال تبلت و گوشی به آن استفاده کنید؛ چراکه استفاده از کابل های غیر اورجینال رابطه مستقیمی با خرابی مین برد تلویزیون دارد. همیشه هم تلویزیونتان را به محافظ برق متصل کنید؛ چراکه محافظ برق از بروز نوسان برق در این دستگاه و خرابی مین برد آن جلوگیری می کند.

تعمیرات تلویزیون سونی

تعمیرات تلویزیون سونی یکی از تخصصی ترین خدماتی است که توسط این نمایندگی ارائه شده است. تعمیرات انواع تلویزیون های سونی با هر مشکلی که باشند در این واحد انجام می شود. . تمام تعمیرات توسط مجرب ترین متخصصان انجام می شود. تعویض قطعات مورد نیاز تلویزیون نیز با جایگزینی قطعات فرسوده با نمونه ی اورجینال آن ها انجام می شود.

تلاش کادر فنی این واحد بر تعمیر و ترمیم قطعات تلویزیون است اما در بعضی موارد تعمیرات نتیجه ی مطلوب ندارد و همین امر سبب می شود تا نیاز به تعویض قطعات معیوب وجود داشته باشد. به یاد داشته باشید تعمیرات تلویزیون سونی باید حتما توسط متخصصان انجام شود. هرگونه آسیب دیدگی بیشتر این دستگاه هزینه های سنگین تری را برای شما در پی خواهد داشت.

نمایندگی سونی

تمام خدمات فروش و پس از فروش که شامل گارانتی نیز می باشد در این نمایندگی ارائه می شود. در نمایندگی سونی حضور مشاوران نیز تاثیر بسیاری در انتخاب مشتریان دارد. بهره مندی از مشاوران به شما کمک می کند تا با خیال راحت به خرید محصولات مورد نظر خود بپردازید و از ویژگی های خاص هر محصول آگاه شوید. 

برای کسب اطلاعات در زمینه ی مشخصات فنی هر محصول می توانید از مشاوران ما راهنمایی بخواهید. نمایندگی سونی  قادر است تا تمامی اشکالات پیش آمده برای دستگاه شما را برطرف کند و دستگاهتان را کاملا سالم به شما تحویل دهد. ویژگی این نمایندگی رسمی، تضمین کیفیت و اصل بودن قطعات مورد استفاده است.

تعمیرات سونی

تعمیرات سونی تمام بخش های ترمیم و تعمیر قطعات دستگاه های سونی را در بر می گیرد. بهره مندی این واحد از متخصصان و کادر فنی مجرب باعث شده تا خدمات به صورت کاملا تخصصی ارائه شوند. استفاده از قطعات اورجینال نیز برای کاربران تضمین خواهد شد. تعویض قطعات یکی دیگر از تخصصی ترین خدماتی است که در این واحد انجام می شود. لازم به ذکر است که تعویض قطعات تنها با رضایت مشتریان انجام خواهد شد. تمام دستگاه ها پس از تعمیرات برای کاربران تست خواهند شد و در صورت عملکرد درست تحویل داده می شوند.

سوالات متداول کاربران در مورد مین برد تلویزیون سونی 

برای خرید مین برد تلویزیون سونی با 1662 نمایندگی سونی تماس بگیرید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

2 + 19 =