اشتراک گذاری

چرا موبایل سونی شارژ نمی شود؟

چرا موبایل سونی شارژ نمی شود ؟ یک سوال پر تکرار که هر کاربری ممکن است به دنبال پاسخ آن باشد. اگر بعد از اتصال گوشی خود به شارژ متوجه شدید که دستگاه شارژ نمی‌شود، نگران نباشید. روش هایی وجود دارند که با استفاده از آنها می‌توانید دلیل بروز این مشکل را شناسایی و برطرف کنید. این مشکل می تواند در مسائل سطحی و عمقی ریشه داشته باشد.

در حقیقت این مشکل یکی از شایع ترین مشکلات برای گوشی های موبایل است. بدیهی است که هر کاربر در گام نخست به هر طریقی و با هر ترفندی تلاش می کند تا مشکل شارژ نشدن موبایل سونی را شخصا برطرف کند تا به واحد تعمیرات موبایل نیازی پیدا نکند. در ادامه این مشکل را بررسی می کنیم و راهنمایی های لازم را ارائه می دهیم.

راه حل هایی برای حل مشکل شارژ نشدن گوشی سونی

وجود آشغال های ریز در سوکت شارژ گوشی سونی

آشغال ها از شارژ شدن گوشی شما جلوگیری کنند. برای حل این مشکل با کمپرس هوا می توانید آشغال ها را بیرون بیاورید.

مشکلات پورت یو اس پی

یکی از دلایلی که موبایل سونی شارژ نمی شود ، ارتباط برقرار نکردن پورت USB با شارژر micro USB است. نگاهی به این پورت بیاندازید. با احتیاط زائده درون پورت USB گوشی را جا به جا کنید. بعد از جابه جایی باتری را در گوشی خود قرار دهید و شارژر را به آن وصل کنید و وجود یا عدم وجود مشکل را دوباره چک کنید.

خرابی آداپتور

 اگر از شارژر دو تیکه استفاده می کنید، ممکن است پورت آداپتور شل یا خراب شده باشد. پس کابل و آداپتور را به گوشی دیگری بزنید و مطمئن شوید که مشکل از آداپتور نیست. وقتی موبایل سونی شارژ نمی شود ، بهتر است از سالم بودن پریز برق هم اطمینان حاصل کنید.

خرابی کابل شارژ

معمولا هر کابل شارژی طول عمر مشخصی دارد. وقتی موبایل سونی شارژ نمی شود ، کابل دیگری را به گوشی خود وصل کنید و بررسی کنید ببینید که آیا گوشی شما شارژ می شود یا نه.

سیستم عامل را دانگرید کنید

به روز رسانی سیستم عامل یا عدم به روز رسانی آن اختلالاتی را در عملکرد دستگاه ایجاد می کند. اینکه موبایل سونی شارژ نمی شود ، می تواند نمونه ای از این اختلالات باشد. اگر به تازگی سیستم عامل دستگاه خود را آپدیت کرده‌اید، ترجیحا آن را دانگرید هم کنید. این مسئله می‌تواند منجر به رفع مشکل شارژ نشدن گوشی شود.

فورس ریستارت کنید

وقتی موبایل سونی شارژ نمی شود ، فورس ریستارت می تواند کمک کننده باشد. برای فورس ریستارت گوشی سونی عموما باید از دکمه‌های تنظیم صدا (Volume) و پاور (Power) استفاده کنید؛ در هر صورت ممکن است نحوه انجام فورس ریستارت در برخی دستگاه‌ها کمی متفاوت باشد.

خرابی باتری

خرابی باتری شایع ترین دلیل است برای زمانی که موبایل سونی شارژ نمی شود ؛ باتری خراب متورم می شود یا مایعی از باتری بیرون می آید که قابل تشخیص است. اگر باتری از گوشی جدا نمی شود، گوشی را روی سطح صافی بچرخانید اگر گوشی به سختی می چرخد،  به معنی متورم شدن باتری گوشی است. یک باتری جایگزین مناسب را خریداری کنید

تعمیر موبایل سونی

برای تعمیر گوشی سونی از هر مدل و با هر مشکلی به واحد تعمیرات موبایل سونی مراجعه کنید. در این واحد همه مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری این دستگاه بررسی و برطرف می شود. تعمیرکاران به دلیل آنالیز و واکاوی مدل های مختلفی از این دستگاه به خوبی با ساختار درونی آن آشنایی دارند و می توانند همه مشکلات را از مسیر درست و اصولی برطرف سازند. در واحد تعمیرات موبایل معتبر تعمیراتی، آرشیوی مجهز از قطعات جانبی اصل و اورجینال نیز فراهم است که مسیر تعویض قطعه را امن و ایمن کرده است.

واحد های تعمیرات سونی

کمپانی سونی محصولات مختلفی را تولید و روانه بازار می کند. این کمپانی نام آشنا و با کیفیت در زمینه تولید لوازم صوتی و تصویری و کالاهای دیجیتال و تجهیزات وابسته با آن و انواع و اقسام دوربین های عکاسی و فیلمبرداری فعالیت دارد. تلویزیون، دستگاه پخش فیلم، سینمای خانگی، لپ تاپ، تبلت، موبایل، مانیتور و تجهیزات وابسته به آنها، دوربین های عکاسی و فیلمبرداری دیجتالی جدید، انواع باکس های بازی و … از جمله محصولات این کمپانی است. هر کدام در فضایی جداگانه در واحد تعمیرات سونی  و به صورت تخصصی بررسی، ارزیابی و عیب یابی، ترمیم و تعمیر می شوند.

نمایندگی سونی

نمایندگی سونی در خدمت کاربران است تا در هیچ زمینه ای با هیچ مشکلی روبه رو نباشند. در تنها نمایندگی رسمی سونی در ایران در دو حوزه فروش و خدمات پس از فروش سرویس های متنوعی به کاربران ارائه می شود. در این نمایندگی می توانید با استفاده از خدمات مشاوره ای رایگان و تخصصی در گام نخست و قبل از اقدم به خرید، محصولی مناسب را خریداری کنید.

امکان مقایسه داشته باشید. از مشخصات محصول مورد نظر خود اطلاع پیدا کنید و در نهایت خریدی هوشمندانه داشته باشید. در این نمایندگی با انبوهی از امکانات و امتیازات روبه رو هستید که بر اساس نیاز خود می توانید هر کدام را انتخاب کنید و از آن بهره مند شوید. برای دریافت اطلاعت بیشتر تماس بگیرید و جزئیات بیشتر را از همکاران ما در نمایندگی سونی جویا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

شانزده − ده =