اشتراک گذاری

منوی عیب یاب تلویزیون سونی

سازندگان و طراحان تلویزیون های سونی، در ابتکاری جالب، اقدام به نصب منوی عیب یاب در این دستگاه کرده اند. منوی عیب یاب تلویزیون سونی، همانگونه که از نام آن پیداست، به کاربر کمک می کند تا نوع اشکال پیش آمده در دستگاه را تشخیص داده و جهت تعمیر آن اقدام کند. منوی عیب یاب تلویزیون سونی در صورت تشحیص خرابی در این دستگاه، تلویزیون را به حالت استندبای می‌برد و چراغ قرمز جلو را به حالت چشمک‌زن در می آورد.

این چشمک زدن دارای فرکانس و تعداد مشخص است. یعنی چراغ تلویزیون در بازه های زمانی مشخص، شروع به چشمک زدن می کند و این کار را تکرار می کند. برای درک این مسئله بهتر است مثالی زده شود. برای مثال در یک عیب یابی که توسط منوی عیب یاب تلویزیون سونی انجام می شود، تلویزیون مثلا ۳ بار چشمک می زند و در میان هر چشمک یک مکث ۲ ثانیه ای دارد و دوباره همان ۳ بار را تکرار می کند. آنچه که کاربر می بایست به آن توجه کند تعداد چشمک زدن چراغ قرمز تلویزیون است. زیرا این تعداد محل و محدوده ایراد دستگاه است را مشخص می کند.

منوی عیب یاب تلویزیون سونی چگونه فعال می شود؟

حال که با کارکرد منوی عیب یاب تلویزیون سونی آشنا شدیم، بهتر است با روش فعالسازی آن نیز آشنا شویم. چشمک زدن چراغ جلوی تلویزیونهای سونی (که بخشی از منوی عیب یاب تلویزیون سونی است) از طریق منوی ویژه ای که در بخش سرویس دستگاه قرار دارد قابل دسترسی است. از طریق این بخش می توان متوجه شد که پیش از این چه مواردی از سوی دستگاه به عنوان اشکال معرفی شده است. این بخش از منوی عیب یاب تلویزیون سونی با فشار دادن پشت سر هم دکمه های زیر فعال می گردد:

DISPLAY+5 + ( +VOL )+ POWER ON

با وارد کردن کد فوق منوئی به شکل رو به رو ظاهر می شود که تعداد چشمک ها و عیب مربوطه را گزارش می دهد.

اعداد منوی عیب یابی تلویزیون سونی

اعداد موجود در منوی عیب یابی تلویزیون سونی هر کدام نشانه چیزی هستند و معنای خاصی دارند. در منوی عیب یابی یا همان self check تلویزیونهای سونی، عدد اول، تعداد چشمکها را نشان می دهد و عبارت مقابل آن معرف بخش یا قطعاتی است که در برخورد با آن تعداد چشمک باید به سراغ آن برویم. عدد آخر تعداد دفعاتی است که این چشمک نشان داده شده است.

برای مثال به تصویر فوق دقت نمایید. در این تصویر، تعداد ۵ چشمک برای ایراد تلویزیون در بخش پنل معرفی شده که همانطور که مشاهده می کنید تعداد ۲۴ بار این علامت داده شده است. در باقی کدها اعداد همردیف ۲۴ تغییری نداشته اند که نشانه سلامت دستگاه در آن بخشها است. در هر حال توجه به منوی عیب یاب تلویزیون سونی و آشنایی با شیوه استفاده از آن، می تواند کمک شایانی به کاربر و البته تعمیرکاران تلویزیون های سونی کند تا اشکال پیش آمده در دستگاه را به درستی شناسایی کنند و نسبت به تعمیر و رفع آن اقدام کنند.

جدول عیب یابی تلویزیون سونی

جدولی که در زیر آورده شده، نشان می دهد که هر تعداد چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون نشانه چیست. همچنین مشخص می کند که ایراد مربوط به کدام بخش است و با چه کد خطایی روبرو می شوند. درواقع شرکت سونی این مورد را برای کاربران خود در نظر گرفته تا بتوانند عیب یابی اولیه ای از ایراد داشته باشند. ضمن اینکه با اعلام تعداد دفعات خاموش و روشن شدن چراغ به تکنسین، سرعت عیب یابی بیشتر می شود. 

جدول عیب یابی تلویزیون سونی

تعمیرات تلویزیون سونی

تعمیرات تلویزیون سونی یکی از تخصصی ترین خدمات ارائه شده در نمایندگی سونی است که بخش مجزا و مجهزی را به خود اختصاص داده است. بدیهی است که دستگاه های تلویزیون سونی نیز علی رغم کیفیت بالای ساخت و عملکردشان، همانند بسیاری از دستگاه های الکترونیکی دیگر، در اثر استفاده مداوم یا به سبب اختلال در سیستم برق و منبع تغذیه یا بنابر هر دلیل دیگری، دچار اختلال و افت گردند؛ درست در همین زمان است که پای یک تعمیرگاه و تعمیرکار خوب به میان می‌آید و دارنده دستگاه درصدد برمی آید تا تلویزیون معیوب خویش را به یک مرکز تعمیرات تلویزیون سونی انتقال دهد.

کارشناسان فعال در نمایندگی سونی ضمن آشنایی با ویژگی‌های خاص تولیدات سونی، به دلیل در اختیار داشتن تجهیزات خاص تعمیر -که بالاترین سطح سازگاری با هر یک از تلویزیون های سونی را دارند- قادر به تعمیر و ترمیم تمامی عیوب و اختلالات ایجاد شده در دستگاه های سونی از جمله تعمیر منوی عیب یاب تلویزیون سونی هستند.

واحدهای تعمیرات سونی

تعمیرات انجام شده در مرکز تعمیرات سونی به دلیل استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات و جدیدترین ترفندها، بهبود و ارتقاء عملکرد دستگاه های معیوب و بازیابی کیفیت اولیه آنها را سبب گشته است. کارشناسان این مرکز با تمرکز بر ساختار محصولات سونی و واکاوی تعداد بیشماری از آنها، تسط بالایی بر کانفینگ این دستگاه یافته اند به گونه‌ای که عیب‌ یابی هر یک از آنها را در کمترین زمان ممکن انجام داده و عملیات تعمیر را با بالاترین میزان موفقیت به اتمام می‌ رسانند.

کارشناسان فعال در نمایندگی سونی ضمن آشنایی با ویژگی‌های خاص تولیدات سونی، به دلیل در اختیار داشتن تجهیزات خاص تعمیر -که بالاترین سطح سازگاری با هر یک از تلویزیون های سونی را دارند- قادر به تعمیر و ترمیم تمامی عیوب و اختلالات ایجاد شده در دستگاه های سونی از جمله تعمیر منوی عیب یاب تلویزیون سونی هستند. واحدهای تعمیرات سونی در بخش زیر معرفی میگردند.

نمایندگی سونی

نمایندگی سونی در ایران با تکیه بر کادر فنی باسابقه و مجرب خویش، از معدود شرکت‌های ارائه دهنده خدمات در کشور است که  در جذب نیروی انسانی و مهندسان این مرکز بر سه رکن تجربه، اخلاق مداری و داشتن مدارج علمی بالا تأکید ویژه ای داشته است. نمایندگی سونی در ایران با همکاری مهندسان زبده و ماهر در زمینه تعمیر و فروش انواع محصولات سونی از جمله لپ تاپ، تلویزیون، موبایل، تبلت، دوربین و … فعالیت دارد. تعمیرات تخصصی سونی در نمایندگی سونی در ایران در کمترین زمان، بالاترین دقت و با هزینه های مصوب شرکتی انجام می پذیرد.

نمایندگی سونی در ایران با بهره مندی از کادری متخصص و مجرب و با به کارگیری بروزترین تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری در تلاش است تا کیفیت خدمت رسانی به مشتریان خود را در بالاترین سطح حفظ نماید. شما کاربران گرامی می توانید با حضور در نمایندگی سونی در ایران و مراجعه به پارت تخصصی مرتبط با دستگاه خویش تخصصی ترین خدمات مورد نیاز را دریافت نمایید.

اخبار، مقالات، محصولات و سوالات متداول در سایر بخش های وب سایت قابل دریافت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

یک + 5 =