اشتراک گذاری

مشکلات تلویزیون سونی

مشکلات تلویزیون سونی را  در این مقاله بررسی خواهیم کرد. این دستگاه به عنوان یکی از پر کاربرد ترین محصولات در حوزه لوازم صوتی و تصویری ممکن است با مشکلات و اختلالاتی رو به رو شود که عموما ناشی از کاربری غلط است. در هر صورت بالا رفتن عمر دستگاه نیز در بروز ایرادات و اختلالات بی تاثیر نیست.

در ادامه این بحث لیستی از شایع ترین مشکلات تلویزیون سونی را همراه با راه حل های خلاصی از آنها را برای شما خواهیم آورد. امید است که مورد توجه و استفاده کاربران گرامی سونی قرار بگیرد. بدیهی است برای تعمیر تلویزیون سونی باید از یک مرکز معتبر و مجاز کمک بگیرید.

مشکلات تلویزیون سونی

رایج ترین مشکلات تلویزیون سونی و راهکارهای رفع آن

خاموش و روشن شدن خود به خودی تلویزیون سونی

یکی از مشکلات تلویزیون سونی که میتواند کاربران بسیاری را به مراکز تعمیر و پشتیبانی روانه سازد، خاموش و روشن شدن خود به خودی دستگاه تلویزیون است. منشا این مشکل دربسیاری از موارد خرابی برد اصلی تلویزیون است.

دیر روشن نشدن تلویزیون سونی

دیر روشن شدن دستگاه ، یکی دیگر از مشکلات تلویزیون سونی است. این اختلال اگر چه متدوال نیست، اما همچنان ممکن است به دلایلی مشخص رخ دهد و ناراحتی هایی را در پی داشته باشد. خرابی برد پاور به ناکارآمدی تلویزیون در روشن شدن سریع آن می انجامد.

ایجاد هاله سیاه در تصویر تلویزیون sony

هاله ی سیاه بیشتر در تلویزیون های ال ای دی سونی رخ میدهد و میتواند یکی از مشکلات تلویزیون سونی خوانده شود. خرابی بک لایت تلویزیون سونی، از اصلی ترین دلایل بروز این مشکل است.

قطع شدن تصویر تلویزیون

خرابی برد تیکان میتواند به قطع شدن تصویر تلویزیون sony منجر شود. قطع شدن تصویر، یکی از ناراحت کننده ترین مشکلات تلویزیون سونی است که موجب نگرانی بسیاری از کاربران میشود. البته قطع شدن تصویر تلویزیون، ممکن است حالت های مختلفی داشته باشد که برطرف ساختن هر کدام از آن ها، پس از عیب یابی دقیق انجام میگیرد.

لکه های رنگی در تلویزیون سونی

در بعضی موارد در تلویزیون های سونی شاهد این هستیم که لکه های رنگی در تصویر ایجاد می شود. این مشکل از مشکلات تلویزیون سونی به علت مصرف طولانی مدت ایجاد می شود. وقتی کاربر مدام و بدون کمترین استراحتی از دستگاه خود کار می کشد، به زودی با لکه های رنگی در تلویزیون سونی مواجه خواهد شد که تعمیر تلویزیون و برطرف سازی اشکالات آن به تخصص بالایی نیاز دارد.

ظاهر شدن نوار صورتی در بالای تصویر

از دیگر مشکلات تلویزیون سونی پیدایش یک نوار به قطر ۱۰ سانت در قسمت بالای تصویر است. به مرور این نوار صورتی رنگ بیشتر می شود و بعد قسمت پایینی تصویر را نیز تحت تاثیر خود قرار می دهد. معمولا کاربران در ابتدای امر که نور تصویر کم می شود، متوجه آن نوار صورتی نمی شوند؛ اما بعد از تعویض لامپ تصویر، این مشکل به صورت آشکار دیده می شود.

اگر قسمت بالای تصویر تلویزیون سونی قرمز شده است، ریشه این مشکل در خرابی بلاک نوری دستگاه است. برای برطرف کردن این مشکل از مشکلات تلویزیون سونی نیاز به تخصص و دانش بسیاری دارید.

قطع صدای تلویزیون سونی

گاهی ممکن است تلویزیون را روشن کنید و در حالی که همه چیز خوب است، اما صدایی از دستگاه به گوش نرسد. میزان صدای دستگاه را چک می کنید، سیم ها و کابل ها را بررسی و چک می کنید و هر کاری که به نظرتان برای حل این مشکل می رسد، انجام می دهید.

اما مشکل حل نمی شود. گاهی نیز صدا هست اما با تاخیر می آید؛ مشکل صدا و تاخیر صدای تلویزیون های سونی به عنوان یکی از رایج ترین مشکلات تلویزیون سونی به تدریج بیشتر می شوند. تلویزیون ها سونی در ابتدا در قسمت پاور دستگاه  دچار مشکل می شوند و بعد با گذر زمان، این مشکل به دستگاه پخش سیستم کنترل نیز سرایت می کند. برای رفع آن از یک مرکز تعمیراتی معتبر کمک بخواهید.

استفاده از منوی عیب یابی برای رفع مشکلات تلویزیون سونی

تلویزیون های سونی به سیستمی عیب یابی مجهز هستند که به راحتی ایراد و اختلال داخلی موجود را شناسایی و گزارش می کنند. به کمک این سیستم قطعه یا قسمتی که مشکل دارد از طریق کد گذاری چشمک زدن لامپ جلوی تلویزیون نشان داده می شود.

اگر تلویزیون سونی دچار ایراد و مشکلی شود که بخش پروتکتور فعال شود، این کد در بخشی از منوی داخلی دستگاه ثبت و ضبط می شود و در صورت لزوم قابل دسترس است و با بررسی آن می توان فهمید که قبلا دستگاه چه ایراداتی داشته  یا چه موارد تعمیری روی آن انجام شده است. به این ترتیب عیب یابی و ریشه یابی اختلال به راحتی انجام می شود.

برای مثال ممکن است چراغ چشمک زن تلویزیون سونی، ۱۰ بار چشمک بزند، با مراجعه به منوی عیب یابی می توان دلیل تکرار ده باره این چراغ را کشف کرد.

منوی عیب یابی برای شناسایی مشکلات تلویزیون سونی بسیار مفید است و کمک عمده ای در ریشه یابی انواع عیوب سخت و پیچیده به تعمیرکار می کند. این بخش از منوی داخلی در تلویزیون های سونی با فشار دادن پشت سر هم دکمه های DISPLAY   +    ۵      +   ( +VOL )   +    POWER ON قابل دسترسی است.

با وارد کردن این کد منویی ظاهر می شود که تعداد چشمک ها و عیب مربوطه را گزارش می دهد. تعمیرکار ماهر می تواند انواع مشکلات را به راحتی از طریق منوی عیب یابی تشخیص دهد.

نمایندگی تلویزیون سونی

نمایندگی تلویزیون سونی یک مرجع رسمی و معتبر است برای ارائه خدمات گوناگون در حوزه تلویزیون سونی. این نمایندگی با هدف ارائه صفر تا صد خدمات و تسهیلات در زمینه تعمیر تلویزیون و فروش آن تاسیس شده است. در مرکز تعمیرات سونی صفر تا صد نیازها و تقاضا های کاربران شناسایی شده است و برای رفع آنها برنامه ریزی های دقیق انجام شده است.

اگر قصد خرید یکی از تلویزیون های سونی را دارید یا این دستگاه را در اختیار دارید و به هر دلیل دچار مشکلاتی هستید با نمایندگی اصلی سونی تماس بگیرید و مشکل خود را در اسرع وقت و با صرف هزینه مناسب و با کمترین استرس و دغدغه حل کنید. ساعات کاری نمایندگی تلویزیون سونی شنبه تا چهار شنبه ۸ الی ۲۱، پنج شنبه ها ۸ الی ۱۸ و ایام تعطیل ۹ الی ۱۵ است. برای بهره مندی از امکانات و تسهیلات تماس بگیرید و جزئیات بیشتر را جویا شوید.