اشتراک گذاری

دوربین حرفه ای سونی FS5 II

دوربین حرفه ای سونی FS5 II در همایش بزرگ NAB Show لاس وگاس معرفی شد. این دوربین که با سنسور Super 35mmکار می کند از نظر ظاهر و عملکرد شباهت بسیاری به نسل پیشین دوربین های این گروه سونی دارد. اما به‌روزرسانی‌هایی که این نسل با خود به‌همراه دارد، بیشتر شامل ویژگی‌هایی می‌شوند که در نسل قبل، کاربر فقط می‌توانست با پرداخت مبلغی به آن‌ها دسترسی داشته باشد، اما هم‌اکنون این ویژگی‌ها به‌طور رایگان در نسل جدید این دوربین موجود هستند.

سنسور Exmor CMOS به‌کاررفته در قلب این دوربین، همانند نسل پیشین آن است. بدنه‌ی دوربین FS5 II با پایه‌ی لنز E-mount نیز به نسل قبلی خود شباهت دارد؛ با این تفاوت که نوشته‌های رو بدنه به‌روز شده و رنگ پیچ (Dial) تنظیم مقدار ND تغییر کرده است. بیشترین تغییرات این دوربین در زمینه‌های علم‌ رنگ (Color Science)، حالت‌های فیلم‌برداری خام (Raw) و عملکرد ضبط با نرخ فریم بالا است.

دوربین حرفه ای سونی FS5-II

معرفی دوربین های سونی: دوربین سونی DSC-RX100 IV

امتیاز دوربین حرفه ای سونی FS5 II

تغییرات دوربین حرفه ای سونی FS5 II در زمینه های علم رنگ (Color Science) و حالت های فیلم برداری خام (Raw) و عملکرد ضبط با نرخ فریم بالا است. ویژگی برجسته ی دوربین FS5 II، علم رنگ جدیدی است که سونی در این دوربین استفاده کرده است.

سونی می گوید تمام تجارش در توسعه ی دوربین ۶K Venice را به دوربین بسیار کامپکت و مقرون به صرفه FS5 II آورده است. گفته می شود این تغییرات شامل رنگ های غنی در Mid-range (تُن های میانی)، تُن های جذاب صورت و در مجموع تولید تُن های نرم ترمی شود. همچنین، ۹ پروفایل رنگ به این دوربین اضافه‌ شده که برخی از آن‌ها به‌طور اختصاصی برای پروفایل‌های S-Log2 و S-Log3 طراحی شده‌اند.

عملکرد HDR در دوربین حرفه ای سونی FS5 II

دوربین جدید سونی FS5 II همچنین از عملکرد «HDR فوری (Instant HDR)» بهره می‌برد. این قابلیت، یکی از ویژگی‌هایی بود که کاربر می‌توانست از طریق به‌روزرسانی‌ پولی در نسل قبلی این دوربین از آن بهره‌مند شود، اما هم‌اکنون به‌طور پیش‌فرض در دوربین FS5 II وجود دارد.

با وجود عملکرد Instant HDR، دیگر نیازی به درجه‌بندی رنگ (Color Grading) ویدئو نیست. در واقع این موضوع به این معناست که درهنگام فیلم‌برداری با حالت HLG/BT.2020، ویدئوی HDR می‌تواند از دوربین به‌طور مستقیم در رسانه پخش شود.

دوربینFS5-II

حافظه دوربین حرفه ای سونی  FS5 II

نکته ی قابل ذکر در پایان این است که دوربین FS5 II‌ از دو درگاه کارت حافظه بهره می‌برد که امکان ضبط ویدئو با وضوح ۴K در نرخ ۳۰ فریم‌بر‌ثانیه و وضوح FULL HD در نرخ ۱۲۰ فریم‌بر‌ثانیه را به‌طور داخلی فراهم می‌آورد.

برای دستیابی به وضوح بالاتر و ویدئوی خام (Raw)، باید از یک رکوردر اکسترنال استفاده کرد؛ اگرچه در حالت فیلم‌برداری با رکوردر اکسترنال، دوربین FS5 II از وضوح ۴K با نرخ ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه و حتی ویدئوی خام (Raw) با وضوح ۴K و نرخ ۱۲۰ فریم‌بر‌ثانیه پشتیبانی می‌کند، اما این قابلیت فقط به‌صورت ثبت‌ فریم‌های پیاپی (Burst Mode) به‌مدت ۴ ثانیه است. در وضوح ۲K، دوربین FS5 II می‌تواند در نرخ ۲۴۰ فریم‌برثانیه به ضبط ویدئوی خام (Raw) مداوم بپردازد.

دوربین دوربین حرفه ای سونی  FS5 II  ، در ماه خرداد سال ۹۷ با برچسب قیمتی ۴,۷۵۰ دلار (فقط بدنه) به بازار عرضه خواهد شد.

تعمیرات دوربین سونی

مرکز تعمیرات سونی، برای تعمیر دوربین سونی به صورت جداگانه و اختصاصی وارد عمل می شود. متخصصان ما در مرکز تعمیرات دوربین سونی، به صورت کاملا حرفه ای و اختصاصی در تعمیر و عیب یابی انواع دوربین های سونی تخصص دارند و به این صورت می توانند به درستی و با بالاترین کیفیت ممکن دوربین سونی شما را تعمیر و ترمیم کنند؛ به طوری که بی شک دستگاه کیفیت اولیه خود را باز خواهد یافت.

تعمیرات سونی

مرکز تعمیرات سونی با در اختیار داشتن تیم کاری سخت کوش و متعهد، به راحتی و با امنیت بالا می تواند صفر تا صد نیاز های کاربران تمامی محصولات سونی را برطرف سازد. این مرکز به گونه ای طراحی شده است که خدمات تعمیراتی هر یک از محصولات سونی را در واحد های جداگانه و به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای ارائه می دهد.

نمایندگی سونی

مرکز نمایندگی سونی آماده پاسخگویی به تمام نیاز های کاربران کمپانی سونی در هر یک از حوزه های تولیدات این کمپانی است. با مراجعه به این مرکز به راحتی و با آسودگی خیال می توانید برای خرید هر یک از محصولات سونی، ضمن برخورداری از خدمات مشاوره ای تخصصی و ویژه، اقدام کنید.

جهت مطالعه دیگر مطالب سایت در زمینه اخبار، مقالات، سوالات متداول و محصولات به لینک‌های زیر مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

4 × پنج =