اشتراک گذاری

تاریخچه سونی

سونی یکی از تولید کنندگان پیشرو در محصولات الکترونیک، محصولات صوتی تصویری، ارتباطات، بازی‌های ویدیویی، و فن آوری اطلاعات برای بازارهای عادی و حرفه‌ای است که این شرکت را تبدیل به یکی از ثروتمند ترین شرکت‌های جهانی کرده است. فعالیت‌های اصلی در زمینه تجارت این شرکت شامل شرکت سونی (Sony Corporation)، فیلمسازی سونی، بازی های کامپیوتری سونی، شرکت سونی اریکسون و شرکت بازرگانی سونی می‌باشد.

تاریخچه سونی

بررسی تاریخچه سونی

سونی یکی از شرکت‌های باسابقه‌ی حوزه‌ی الکترونیک است که کاربران در دنیای امروز، آن را با تلویزیون‌ها و گوشی‌های هوشمندش می‌شناسند. تاریخچه سونی برای راه‌اندازی این شرکتِ چندملیتی به یک سال پس از جنگ جهانی دوم، یعنی سال 1946 بازمی‌گردد. در این سال دو مهندس ژاپنی با نام‌های ماسارو ایبوکا و آکیو موریتا شرکتی را بنا نهادند که اکنون بیش از 145 هزار کارمند در آن مشغول به کار هستند. اما تصور می‌کنید نخستین خروجی این شرکت بزرگ در گذشته چه بود؟

رادیو، تلویزیون، گوشی؟ هیچکدام. نخستین خروجی این شرکت یک پلوپز برقی بود که هیچ‌گاه به بازار عرضه نشد. بالش الکتریکی گرم‌کننده دومین محصول این شرکت بود که موفقیت اندکی برای شرکت سونی به همراه داشت. بنیان‌گذاران سونی اما اختراعات و تولیدات خود را با پشتکار هر چه تمام‌تر دنبال کردند تا آن‌که در سال 1957، موفق به ارائه‌ی نخستین رادیوهای ترانزیستوری جیبی به دنیا شدند.

هم‌اکنون شرکت سونی با حفظ جایگاه خود در میان بیست تولیدکننده برتر نیمه‌هادی در جهان، علاوه بر تولید لوازم الکترونیکی، لوازم شبکه و پزشکی، توانسته است خود را به عنوان یکی از بزرگترین و برترین شرکت‌های پخش و ضبط فیلم و موسیقی و یک موسسه خدمات مالی بین‌المللی مطرح سازد. محصولات این شرکت همیشه طرفداران پروپا قرص و خاص خود را داشته است و در بازار جهانی با استقبال گسترده روبه‌رو گشته‌اند.

شعارهای تبلیغاتی شرکت سونی

سونی یکی از بازیگران اصلی عرصه صوت و تصویر در دنیا است. این شرکت از سال ۱۹۵۵تاکنون به تولید محصولات مختلفی از جمله: کامپیوترهای شخصی، پلی استیشن ها، دوربین های تصویربرداری، تلویزیون، دوربین های عکاسی دیجیتال، گوشی های هوشمند و… پرداخته است. این شرکت از ابتدا تا امروز شش شعار تبلیغاتی برای خود برگزیده است.

در سال ۱۹۵۹ و زمانی که “سونی” به عنوان یک نام تجاری معتبر مطرح شد، شعار “Research Makes the Difference” به معنی ( تحقیقات موجب ایجاد تفاوت‌ها است ) در زیر لوگوی این شرکت حک شد. دهه هفتاد و هشتاد میلادی، سونی شعار “The One and Only” هم زمان با تولید محصولاتی مانند واکمن به معنای یکی و تنها را برای خود برگزید.

“It’s a Sony” ( این یک سونی است ) شعار بعدی شرکت سونی بود. این شعار در دهه نود میلادی استفاده شد و نشان از غرور و مباهات این شرکت نسبت به موفقیت‌های خود بود. به این ترتیب سونی در ۱۰ سال سه بار شعار تبلیغاتی خود را تغییر داد. در سال ۲۰۰۵ شعار “like.no.other” به معنای مانند هیچ کس را انتخاب کرد که این شعار هم رضایت این شرکت نسبت به تولیدات و محصولات خود را می رساند.

در سال ۲۰۰۹ با انتخاب شعار “Make.Believe” از مشتریان خواست که به این شرکت و محصولاتش اعتماد کنند. این شعار تا سال ۲۰۱۴ همچنان شعار اصلی سونی بود. سونی سپس جدیدترین شعار تبلیغاتی خود را یعنی ؛ “BE MOVED”  به معنای حرکت کن را برای ورود به عرصه ای جدید  معرفی کرد. این شعار آخرین شعار تبلیغاتی سونی تا به امروز می باشد و نشان از این داشت که این شرکت قصد تغییر و تحول و حرکت رو به جلو را دارد.

سالشمار تاریخچه سونی

  • شرکت سونی در سال ۱۹۴۶ توسط Akio Morita و Masaru Ibuka بنیان‌گذاری شد. نام این شرکت برگرفته از کلمه لاتین sonus به معنی صدا است.
  • سال ۱۹۶۱ سونی اولین شرکت ژاپنی بود که سهامش در آمریکا عرضه شد.
  • سال ۱۹۷۳ این شرکت نخستین جایزه Emmy را برای توسعه تلویزیون‌های رنگی Trinitron دریافت کرد.
  • سونی سال ۱۹۸۲ اولین سی‌دی پلیر را با نام CDP-101 معرفی کرد.
  • کمپانی سونی سال ۱۹۸۹ با خرید Columbia Pictures به قیمت ۳٫۴ میلیارد دلار وارد دنیای هالیوود شد.
  • این کمپانی سال ۱۹۹۱ به Sony Pictures Entertainment تغییر نام داد.
  • سال ۱۹۹۹، AIBO روبات اسباب‌بازی این شرکت، به شکل یک سگ، ساخته شد. این روبات بعدها به تالار مشاهیر روبات‌های دانشگاه Carnegie Mellon به عنوان بهترین محصول روباتیک که تا آن زمان به بازار مصرف عرضه شده بود، راه یافت. آخرین نسخه از این روبات سال ۲۰۰۵ ساخته شده است.
  • تا سال ۲۰۱۳ شرکت سونی توسط Sir Howard Stringer تاجر ولزی به عنوان رییس هیئت مدیره مدیریت می‌شد. او سال ۲۰۰۵ به عنوان اولین مدیر عامل غیر ژاپنی این شرکت انتخاب شد و سال ۲۰۱۰ جای خود را به Kazuo Hirai داد و به مقام ریاست هیئت مدیره شرکت سونی منصوب شد و سال ۲۰۱۳ از این پست نیز کناره‌گیری کرد.

نمایندگی سونی در تهران و گارانتی خدمات

در نمایندگی سونی در تهران، مدت زمان در نظر گرفته شده برای گارانتی خدمات بسته به تشخیص کارشناس تعمیر است و غالباً پس از اتمام تعمیر، به دارنده دستگاه اعلام می گردد. گارانتی تعمیرات سونی، بدان منظور صورت گرفته که دارنده دستگاه دغدغه‌ای در باب هزینه و تعمیرات دستگاه خویش نداشته باشد و اطمینان داشته باشد که در صورت صرف هزینه، دستگاه معیوب وی، تعمیر شده و کیفیت نخستین خود را بازخواهد یافت.

بنابراین در صورتی که دستگاه سونی شما، توسط کارشناسان نمایندگی سونی در تهران تعمیر شود و پس از تعمیر، مجدداً دچار اشکال شود، می توانید از طریق تماس با کارشناسان ما در نمایندگی Sony در تهران، درخواست خود مبنی بر نیاز مجدد به سرویس دستگاه خود را ثبت نمایید. (سرویس رایگان مجدد، منوط به آن است که کارشناس تعمیر تشخیص دهد که دستگاه توسط کاربر دستکاری نشده باشد و اشکال پیش آمده پیرو تعمیراتی است که پیش از این لحاظ شده است).