اشتراک گذاری

اختلالات صوتی در تلویزیون سونی

اختلالات صوتی تلویزیون سونی، مشکلاتی هستند که بر اثر خرابی قطعات یا عوامل دیگر ایجاد شده و صدای دستگاه را تحت تاثیر قرار می دهند. مشکلات صوتی تلویزیون، متفاوت بوده و از قطع شدن صدا تا ضعیف شدن آن و … را شامل می شوند. هریک از ایرادات صوتی تلویزیون sony، دلایل مشخصی داشته و با روش های خاصی می توان آنها را برطرف کرد.

در ادامه این مقاله، انواع اختلالات صوتی تلویزیون سونی را بررسی کرده و دلایل و راه حل های آنها را نیز معرفی می کنیم. اگر موفق به رفع مشکل نشدید، می توانید برای دریافت خدمات تخصصی، با تیم تعمیر تلویزیون در نمایندگی سونی مرکز سخت افزار ایران تماس بگیرید.

اختلالات صوتی در تلویزیون سونی

رایج ترین اختلالات صوتی در تلویزیون سونی

قبلا توضیح داده شد که کاربران برندهای مختلف تلویزیون می توانند با مشکلات صوتی متعددی مواجه شوند. از آنجایی که هر دستگاه تنظیمات تعریف شده ای برای خود دارد؛ شاید علت بروز و رفع خلل صوتی در تلویزیون سونی متفاوت از دیگر برندها باشد. با مطالعه این مطلب می توانید با تعدادی از اختلالات صوتی در تلویزیون سونی و روش حل آن آشنا شوید.

در صوت تلویزیون، پارازیت وجود دارد

وقتی در مشاهده یک برنامه تصویری در تلویزیون همزمان با صدا با پارازیت مواجه می شوید، کارشناسان تشخیص اختلالات صوتی در تلویزیون سونی نظر مهمی را ارائه می دهند. طبق نظر این کارشناسان، آنتن هوایی با استفاده از یک کابل هم محور ۷۵ اهمی به دستگاه وصل شده است. این کابل باید سالم بوده و از کابلهای اتصال دیگر دور باشد. درصورت رعایت هردو مورد، مشکل به تنظیمات صوتی AFT (موج یابی دقیق خودکار) برمی گردد.

دلایل: وجود پارازیت در صدا، یکی از اختلالات صوتی تلویزیون سونی است که معمولا به دلیل آسیب دیدگی کابل آنتن ایجاد می شود. همچنین ممکن است تنظیمات صدا به هم ریخته و یا موج یابی مشکل داشته باشد.

راهکار :قبل از هر کاری، مطمئن شوید که کابل آنتن سالم است و خروجی های صدا مشکلی ندارند. پس از آن سری به تنظیمات بزنید و در نهایت اگر مشکل حل نشد، با تکنسین های تعمیرات تلویزیون سونی تماس بگیرید.

تلویزیون صدا ندارد

یکی از اختلالات صوتی در تلویزیون سونی نداشتن صدا است. ابتدا کنترل میزان صدا را بازبینی کنید. اگر سیستم بر روی قطع صدا نباشد و تنظیمات صوتی دستکاری نشده باشد، هنگام استفاده از ورودی HDMI، ممکن است DIGITAL AUDIO OUT (OPTICAL)، سیگنالهای صوتی تولید نکند. شاید برد مین یا بلندگوی تلویزیون سونی نیز خراب باشد. برای رفع این مشکل، باید کابل یا دستگاه معیوب تعویض شود. در برخی موارد تنها برد مین قابل تعمیر است.

دلایل: خرابی خروجی های صدا، آسیب دیدگی اسپیکرها یا قطع شدن مدارها، بهم ریختن تنظیمات و خرابی مین برد، دلایل بروز این مشکل هستند.

راهکار: اگر تلویزیون سونی شما هیچ صدایی ندارد، اول تنظیمات را بررسی کرده و مطمئن شوید که صدا وصل است. در گام بعدی، بد نیست که اسپیکر را تست کرده و در صورت نیاز، آن را تعمیر کنید. با تعمیر یا تعویض مین برد هم می توان مشکل را حل کرد. دقت کنید که برای دو روش آخر، باید از تعمیرکاران مجرب تلویزیون کمک بگیرید.

صدای پخش تلویزیون با تصویر همزمان نیست

در بین مشکلات صوتی تلویزیون سونی عدم هماهنگی صدا و تصویر نیز مطرح است. درصورتی که این مشکل به خود برنامه پخش شده مربوط نباشد، Power  دستگاه ایراد دارد و کم کم به بخش سیستم کنترل سرایت می کند. ایراد در پاور دستگاه فقط با تعویض و در سیستم کنترل صوتی با تعمیر و تعویض حل می شود. البته در موارد معدودی با همگام سازی صدا و تصویر در تنظیمات صوتی تلویزیون تاخیر در اتصال صدا براحتی رفع می گردد.

دلایل: عدم هم زمانی صدا و تصویر در تلویزیون سونی و دیگر برندها معمولا مربوط به برد پاور است. البته ممکن است خود برنامه در حال پخش ایراد فنی داشته باشد.

راهکار:اگر صدا و تصویر در تمامی برنامه ها ناهماهنگ هستند، بهتر است به فکر تعمیر یا تعویض برد پاور تلویزیون خود باشید.

صداهای پخش شده، ترکیب می شود

یکی دیگر از اختلالات صوتی در تلویزیون سونی ترکیب صداهای پخش شده است که این مورد از اختلالات نیز به دو علت رخ می دهد. یا به تنظیمات صوتی تلویزیون مرتبط است و یا پیکربندی بلندگوی تلویزیون از سیستم کارخانه خارج شده است. بلندگوهای تلویزیون دارای فرکانس صوتی واحدی هستند. اگر این فرکانس از عدد تنظیم کارخانه خارج شود، دچار تنش فرکانس های صوتی در بلندگو شده و صداها باهم ترکیب می شوند. اگر راهکارهای ارائه شده در رفع مشکل ترکیب صوتی پاسخگو نباشند، عیب از مادربرد یا کارت صوتی است و نیاز به تعویض دارد.

دلایل: معمولا رایج ترین دلیل بروز این مشکل، بهم ریختن تنظیمات تلویزیون است. گاهی هم تنظیم فرکانس بلندگوها بهم ریخته و به دنبال آن، صداها ترکیب می شوند.

راهکار: با بررسی تنظیمات و اصلاح آن، می توان این مشکل را برطرف کرد. در غیر این صورت، بهتر است از یک تعمیرکار برای تعمیر مادربرد یا کارت صوتی و یا تعویض این بخش ها کمک بگیرید.

صدا در تلویزیون سونی بسیار ضعیف یا شدید است

یکی دیگر از مشکلات صوتی که برای تلویزیون پیش می آید زمانی است که با بالا بردن حجم صدای تلویزیون، تغییری در صدای برنامه پخش شده ایجاد نمی شود. این صدای کم مربوط به تنظیمات تلویزیون است. البته گاهی هم پیش می آید که صدا به طور ناگهانی بسیار شدت می یابد. در این حالت اول پیکربندی بلندگوها را بررسی کنید. دوم تنظیمات مدیا سنتر را کنترل کنید. سوم اگر هیچ یک از روشها، مشکلتان را رفع نکرد، نیاز به کمک یک تعمیرکار مجرب دارید.

دلایل: معمولا در این مورد از اختلالات صوتی تلویزیون سونی، بهم ریختن تنظیمات، دلیل و عامل اصلی است. اگر تنظیمات درست باشد، احتمالا بلندگوها دچار مشکل شده یا آسیب دیده اند.

راهکار: با اصلاح تنظیمات و تعمیر بلندگوها می توان مشکل را برطرف کرد.

رفع مشکلات صدای تلویزیون sony

برای حل اختلالات صوتی تلویزیون سونی، باید بر اساس نوع مشکل و دلایل ایجاد آن عمل کرد. اگر قطعاتی همچون برد، پاور و یا اجزای داخلی بلندگوها آسیب دیده باشند، باید هرچه زودتر آنها را تعمیر یا تعویض کرد. چنانچه ایراد از تنظیمات باشد، کافی است تنظیمات را اصلاح کرده و یا تلویزیون را ریست کنید. اگر مطمئن شدید که مشکل صدا در تلویزیون سونی شما ناشی از تنظیمات نیست، بهتر است کاری نکنید و در اولین فرصت، با نمایندگی تعمیر تلویزیون sony تماس بگیرید.

نمایندگی سونی

نمایندگی سونی با سعی در جهت ارائه خدمات فروش و پس از فروش برای تمامی محصولات الکترونیکی خود، توانسته است جایگاه مهمی بین تولید کنندگان لوازم الکترونیکی کسب کند. محصولات سونی از معتبرترین و قدیمی ترین های فناوری الکترونیکی در کشور محسوب می شوند. این مرکز با خدمت در حوزه فروش تمامی محصولات برند سونی و ارائه خدمات پشتیبانی تلاش می کند تا اعتبار و جایگاه برند خود را ارتقاء بخشد.

تعمیرات سونی

مرکز تعمیرات سونی با یاری متخصصین توانمند و کارشناسان حرفه ای، خدمات خود را در بخش تعمیر و بازسازی تمامی دستگاه های الکترونیکی سونی عرضه می کند. این مرکز در راستای ارتقای سطح کیفیت و بهینه سازی خدمات ارائه شده قصد دارد رضایت مشتریان خود را حفظ کند. در این قسمت می توانید خدمات مرتبط با تعمیرات سونی را مطالعه نمایید.